12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Dona a llum Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya

«Luar ha arribat», així ha donat la benvinguda Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya, al seu bebé. L’embaràs del jove, de 27 anys, ha estat molt mediàtic i ha acabat este diumenge, 2 de maig, amb la feliç notícia del naixement de Luar. Rubén Castro ha compartit la notícia amb tots els seus seguidors en el seu Instagram, celebrant així el naixement del seu «hije» —terme que Rubén empra per a no definir el gènere del seu bebé—.

«Perdoneu el silenci, l’absència i no haver contestat els vostres missatges, estava donant-li la benvinguda a esta preciositat que tinc d’hije. Finalment va decidir que l’u de maig era bon dia per a sortir», ha escrit el mateix Rubén en les seues xarxes, mentre afegia: «Gràcies a tots pels vostres missatges i felicitacions. Ha estat el més difícil i desitjat que he viscut fins ara. L’aventura acaba de començar».

 

«El més desitjat en tota la meua vida»

I és que el viatge de Rubén no ha estat gens fàcil. Fa tan sols 10 dies, el jove visitava el programa ‘Viva la Vida’ per a relatar una experiència que, segons relatava, li estava resultant una miqueta difícil. És una cosa «increïble, molt bonic», relatava mentre malgrat totes les «dificultats» que sofria.

«Malgrat el que puga pensar la gent, que això és una reculada en la meua transició, per a mi és tot un avanç perquè sempre és on he volgut estar», afegia un Rubén que, al seu torn, sentenciava: «No hi ha res que regule legalment que hi ha una persona escrita en el registre civil en masculí i que duga a terme este procés».

Finalment, Rubén també va explicar a ‘Viva la vida’ que «hi ha molt de desconeixement» a Espanya sobre el seu cas i va sentenciar: «Ara quan nasca el meu bebé jo haig de registrar-li i òbviament com jo tinc la documentació legal canviada hauria de constar com a pare».

 

«Continuarem lluitant»

El passat 23 d’abril, així mateix, Rubén feia un al·legat a favor de la seua posició en un missatge molt aplaudit pels seus fans. «No donar per fet la meua identitat, no soc un home trans, soc una persona transmasculina no binària. No utilitze ni m’agrada que utilitzen amb mi els termes transsexual o transgènere, no soc una persona trans. No he ‘nascut dona’, m’ho van assignar, no crec en els discursos biologicistes. Sí que crec en la diversitat dels cossos i identitats», resava.

A més, deixava molt clara la seva posició amb un marcat missatge: «Com vaig dir i repetisc, no soc el primer papà gestant a Espanya. Però sí segurament el que més exposició ha decidit tenir. I és tan vàlid fer-ho així com no fer-ho. Cada qui viu els seus processos com vol. I esta és la meua manera d’intentar fer del món un lloc millor, més bonic, més divers i retornar als qui venen darrere el que em van brindar a mi els qui van estar abans en este focus. Continuarem lluitant».

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.