19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Dos detinguts per robatoris en cotxes de zones de platja de Guardamar

objectes incautats

Objectes incautats pels agents als dos detinguts | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Guardamar del Segura (el Baix Segura) a dos hòmens com a presumptes autors d’una sèrie de robatoris comesos en l’interior de vehicles estacionats en aparcaments i zones de platja de la localitat.

 

Els autors cometien els robatoris en la franja horària del dinar, aprofitant l’afluència de gent als restaurants de la zona. La investigació va arrancar el passat mes de maig.

 

D’esta forma, el passat 29 de maig, els agents van observar un vehicle sospitós en l’aparcament d’un restaurant de la partida El Campico i les característiques del qual coincidien amb les aportades per les víctimes.

 

El vehicle va accedir a l’aparcament en el qual es trobaven els agents i els seus dos ocupants es van situar en la part posterior del cotxe. Els agents van decidir identificar-los quan van començar a observar detingudament la resta de vehicles estacionats.

 

Els dos hòmens, de 32 i 47 anys, de nacionalitat algeriana, presentaven, entre els dos, un gran número d’antecedents per delictes contra el patrimoni.

 

En registrar el vehicle en el qual anaven, se’ls va trobar un aparell llança destells blau (llum blava policial portàtil), un tornavís de grans dimensions i una ferramenta com una bossa inflable, de les que s’utilitzen per a obrir les portes dels cotxes sense causar-los danys, evitant així que els propietaris dels vehicles es donaren compte, a primera vista, d’haver patit un robatori.

 

A més, un d’ells coincidia amb la descripció aportada per un testimoni, qui va identificar tant a ell com al vehicle en el qual anava per un robatori que va presenciar el 20 de maig. El testimoni va aportar una gravació realitzada amb el seu telèfon mòbil i en la qual es captava el cotxe utilitzat pels autors mentres fugien a alta velocitat.

 

Per tot açò, es va procedir a la detenció dels dos, que han passat a disposició judicial. Han quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

 

Un dels detinguts, a més, es trobava residint de manera il·legal en territori espanyol, per la qual cosa va quedar, també, a disposició de la Brigada d’Estrangeria de la Comissaria Local d’Elx de la Policia Nacional.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.