26.6 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Viatjar amb metro o amb tramvia serà gratuït els diumenges a la Comunitat

Durant els pròxims tres mesos viatjar amb metro o amb tramvia els diumenges serà gratuït a la Comunitat Valenciana. La nova mesura, dins del Pla Reactiva, s’aplicarà als desplaçaments amb transport públic de Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló. Així o ha anunciat Ximo Puig, president de la Generalitat, durant la seua intervenció en la sessió de control de les Corts.

El president ha avançat que aquesta disposició s’emmarca dins del conjunt d’accions previstes per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes. Així mateix, la gratuïtat d’FGV els diumenges durant els pròxims tres mesos, “beneficiarà a 110.000 valencians i valencianes que utilitzen habitualment el transport públic en aqueix dia festiu, i, a més, contribuirà a guanyar noves persones usuàries de la xarxa de la Generalitat”.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’actuació completa les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha pres en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària, i vindrà a més acompanyada d’una reducció del 50% en el preu en el TRAM d’Alacant.

Pla Reactiva

Aquestes actuacions s’afigen a les ja presentades a través del Pla Reactiva per a donar una resposta valenciana enfront de la crisi generada per la invasió d’Ucraïna. Aquest programa, com ha recordat el president, té una dotació global d’uns 1.000 milions d’euros, i inclou, com a pilars bàsics, 71 milions d’euros per a la lluita contra la inflació, 425 milions d’euros en ajudes a empreses, autònoms i autònomes i famílies més afectades, 380 milions en mesures d’eficiència i estalvi energètic i 68 milions d’euros en accions per a accelerar l’autonomia energètica.

Ximo Puig ha recordat, així mateix, que el paquet de mesures inclou la rebaixa d’un 10% de les taxes que, en alguns casos, arribarà a l’exempció total, com en el cas dels pescadors, un bo de 300 euros per als, almenys, 150.000 autònoms i autònomes més afectats per la crisi energètica o 50 milions en ajudes per a empreses que depenen del gas, i que no estan incloses en les mesures estatals.

A més, també s’incorporen 100 milions d’euros en instruments financers de l’IVF per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d’ingressos, l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió per a famílies vulnerables o 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len en el seu domicili energia renovable per a la climatització i l’aigua calenta.

Així mateix, tal com ha afegit el president, també s’aporten 10 milions més per a bonificar l’assegurança agrària de manera suplementària, 188 milions per a la millora d’eficiència energètica urbana i als habitatges i 18 milions en ajudes a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies.

El president ha defensat també que aquest pla es desenvoluparà de manera paral·lela a les accions per a continuar reforçant la sanitat, l’educació i la protecció social, i ha subratllat que, en matèria sanitària, amb el Pla Créixer, es contemplen 658 milions d’inversió fins a 2023 i que Edificant permetrà acabar en aquesta legislatura amb els barracons. Així mateix, en polítiques inclusives, ha indicat que Convivint suposarà la inversió de 561 milions en 247 actuacions en infraestructures socials, i s’ha referit també al fet que les actuacions per a la reforma i construcció de seus judicials per valor de 277 milions d’euros.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.