10.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

El 98,32% de l’alumnat de la Comunitat Valenciana supera les Proves d’Accés a la Universitat

La nota mitjana del curs se situa en un 6,74 i una alumna de l’IES Francesc Gil de Canals obté la millor qualificació, amb un 9,87

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El 98,32 per cent de l’alumnat valencià que s’ha presentat a la convocatòria ordinària de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) a la Comunitat Valenciana ha superat els exàmens. En total, dels 24.148 alumnes i alumnes, han resultat aptes 23.742, amb el que se supera lleugerament el percentatge d’aprovats de l’any anterior que es va situar en un 98,24%.

La nota mitjana de l’alumnat de la Comunitat se situa en un 6,74 sobre 10 (fase obligatòria) enfront del 6,78 del curs passat. La nota mitjana ha sigut similar en dones (6,75) i en homes (6,73), segons ha indicat la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació en un comunicat.

Quant als resultats per universitats, la nota mitjana més alta ha sigut de 6,87 a la Universitat Miguel Hernández d’Elx, seguida de la Universitat de València (6,75); Universitat Jaume I (6,72); Universitat d’Alacant (6,69) i la Universitat Politècnica de València (6,68).

Respecte als percentatges d’aprovats, encapçala la llista la Universitat de València (98,91%); seguida per la Universitat Jaume I (98,58%), Universitat Politènica de València (98,37%), Universitat Miguel Hernández (98,23%) i la Universitat d’Alacant (97,50%).

A la convocatòria ordinària de les PAU del mes de juny s’han presentat un total de 24.148 alumnes, dels quals 6.967 corresponen a la Universitat de València, 6.074 a la Politècnica de València, 4.213 a les Miguel Hernández, 4.111 a la Universitat d’Alacant i 2.783 a la Jaume I de Castelló.

La millor nota de la Comunitat Valenciana en la fase obligatòria de les PAU (sobre 10 punts) ha sigut per a una alumna de l’IES Francesc Gil de Canals que va realitzar la prova a la Universitat Politècnica de València i ha obtingut un 9,87.

Per universitats, la millor nota de la fase obligatòria de les PAU a la Universitat Miguel Hernández d’Elx correspon a un alumne de l’IES Gabriel Miró amb un 9,82. En la Jaume I la millor nota és per a una alumna de l’IES Miralcamp que ha obtingut un 9,81. En la Universitat d’Alacant la nota més alta ha sigut d’una alumna de l’IES Miguel Hernández que ha aconseguit un 9,81 i finalment el millor resultat a la Universitat de València ha sigut per a un alumne de l’IES Miguel Ballesteros Viana d’Utiel amb un 9,80.

RESULTATS PER CENTRES

Després de conèixer-se les notes de les Proves d’Accés a la Universitat, els centres corresponents a cada universitat que han obtingut la millor nota són el Seminari Diocesà d’Oriola amb una nota mitjana de 8,683 a la UMH; el Centre Palma de Paterna, amb 7,813, en la UV; Las Esclavas de María de València, amb 7,756, a la UPV; i la Sagrada Família d’Elda, amb 7,644, a la UA. En tots estos centres han resultat aptes tots els estudiants que es presentaven a les proves.

Des del divendres tot l’alumnat pot consultar les notes en la web https://appweb1.edu.gva.es/paseu/login.sec

REVISIÓ I CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA

Els alumnes podran sol·licitar la revisió dels exàmens els dies 17, 18 i 19 de juny fins a les 14.00 hores. Per la seua banda, la Comissió gestora realitzarà la resolució de les correccions el 21 de juny.

El període per a sol·licitar veure els exàmens serà el 25 i 26 de juny a la província de Valencia i Castelló i el 26 i 27 de juny a la província d’Alacant.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.