9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

El 98,32% de l’alumnat de la Comunitat Valenciana supera les Proves d’Accés a la Universitat

La nota mitjana del curs se situa en un 6,74 i una alumna de l’IES Francesc Gil de Canals obté la millor qualificació, amb un 9,87

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El 98,32 per cent de l’alumnat valencià que s’ha presentat a la convocatòria ordinària de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) a la Comunitat Valenciana ha superat els exàmens. En total, dels 24.148 alumnes i alumnes, han resultat aptes 23.742, amb el que se supera lleugerament el percentatge d’aprovats de l’any anterior que es va situar en un 98,24%.

La nota mitjana de l’alumnat de la Comunitat se situa en un 6,74 sobre 10 (fase obligatòria) enfront del 6,78 del curs passat. La nota mitjana ha sigut similar en dones (6,75) i en homes (6,73), segons ha indicat la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació en un comunicat.

Quant als resultats per universitats, la nota mitjana més alta ha sigut de 6,87 a la Universitat Miguel Hernández d’Elx, seguida de la Universitat de València (6,75); Universitat Jaume I (6,72); Universitat d’Alacant (6,69) i la Universitat Politècnica de València (6,68).

Respecte als percentatges d’aprovats, encapçala la llista la Universitat de València (98,91%); seguida per la Universitat Jaume I (98,58%), Universitat Politènica de València (98,37%), Universitat Miguel Hernández (98,23%) i la Universitat d’Alacant (97,50%).

A la convocatòria ordinària de les PAU del mes de juny s’han presentat un total de 24.148 alumnes, dels quals 6.967 corresponen a la Universitat de València, 6.074 a la Politècnica de València, 4.213 a les Miguel Hernández, 4.111 a la Universitat d’Alacant i 2.783 a la Jaume I de Castelló.

La millor nota de la Comunitat Valenciana en la fase obligatòria de les PAU (sobre 10 punts) ha sigut per a una alumna de l’IES Francesc Gil de Canals que va realitzar la prova a la Universitat Politècnica de València i ha obtingut un 9,87.

Per universitats, la millor nota de la fase obligatòria de les PAU a la Universitat Miguel Hernández d’Elx correspon a un alumne de l’IES Gabriel Miró amb un 9,82. En la Jaume I la millor nota és per a una alumna de l’IES Miralcamp que ha obtingut un 9,81. En la Universitat d’Alacant la nota més alta ha sigut d’una alumna de l’IES Miguel Hernández que ha aconseguit un 9,81 i finalment el millor resultat a la Universitat de València ha sigut per a un alumne de l’IES Miguel Ballesteros Viana d’Utiel amb un 9,80.

RESULTATS PER CENTRES

Després de conèixer-se les notes de les Proves d’Accés a la Universitat, els centres corresponents a cada universitat que han obtingut la millor nota són el Seminari Diocesà d’Oriola amb una nota mitjana de 8,683 a la UMH; el Centre Palma de Paterna, amb 7,813, en la UV; Las Esclavas de María de València, amb 7,756, a la UPV; i la Sagrada Família d’Elda, amb 7,644, a la UA. En tots estos centres han resultat aptes tots els estudiants que es presentaven a les proves.

Des del divendres tot l’alumnat pot consultar les notes en la web https://appweb1.edu.gva.es/paseu/login.sec

REVISIÓ I CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA

Els alumnes podran sol·licitar la revisió dels exàmens els dies 17, 18 i 19 de juny fins a les 14.00 hores. Per la seua banda, la Comissió gestora realitzarà la resolució de les correccions el 21 de juny.

El període per a sol·licitar veure els exàmens serà el 25 i 26 de juny a la província de Valencia i Castelló i el 26 i 27 de juny a la província d’Alacant.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.