El Cecova alerta que la ràtio d’infermeres a la Comunitat reflectix una situació ‘insostenible’ i demana més places

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (Cecova), compost pels tres col·legis provincials d’Infermeria de Castelló, Valencia i Alacant, ha alertat hui dimarts que la Comunitat Valenciana seguix sent una de les regions amb la pitjor ràtio d’infermeres per cada 1.000 habitants de tota Espanya, la qual cosa reflectix una situació “insostenible” davant de la qual ha demanat mesures estructurals i més places.

Segons l’informe del Ministeri de Sanitat ‘Situació actual i estimació de la necessitat d’infermeres a Espanya, 2024’, la Comunitat Valenciana registra un índex de sol 5,46 infermeres per 1.000 habitants, la tercera pitjor autonomia només per davant de Galícia i Murcia.

El president del Cecova, Juan José Tirat, ha destacat en un comunicat que esta situació és “insostenible si aspirem a un sistema sanitari eficient i equitatiu”. “Des del Cecova, hem insistit que la falta de personal d’Infermeria no només sobrecarrega als professionals, sinó que repercutix negativament en la qualitat assistencial que reben els ciutadans”, ha denunciat.

A nivell nacional, la mitjana d’infermeres per cada 1.000 habitants és de 6,3, “encara lluny” de la mitjana europea de 8,5. Mentre Espanya necessita incorporar almenys 100.000 infermeres per a aconseguir la mitjana de la UE, a la Comunitat Valenciana la carència és “encara més crítica”.

“Esta diferència és una crida urgent a l’acció”, ha assenyalat Juan José Tirado, que ha subratllat el “desequilibri” existent entre les diferents regions. A més, l’informe també posa de manifest que la taxa d’infermeres dedicades a labors assistencials en hospitals del Sistema Nacional de Salut a la Comunitat Valenciana és de 3,18 per cada 1.000 habitants, una de les més baixes d’Espanya.

Tirado ha lamentat que esta dada reflectix l'”abandó estructural” patit en els últims anys i ha incidit que la solució a esta crisi “no pot limitar-se a la contractació temporal de personal, sinó que passa per implementar mesures estructurals i permanents”.

“Hem reclamat reiteradament que s’augmenten les places de formació i que s’establisquen polítiques de retenció del talent. Sense un pla estratègic a llarg termini, el dèficit d’infermeres continuarà afectant al nostre sistema sanitari”, ha advertit.

FLUX DE PROFESSIONALS

Un altre aspecte “preocupant” és el flux de professionals entre comunitats autònomes. El 2023, el 83,7% dels contractes d’infermeria es van signar amb professionals que van romandre en la seua comunitat d’origen, però autonomies com Catalunya han aconseguit atraure un saldo positiu de professionals. Al seu juí, “la Comunitat Valenciana, per la seua banda, necessita polítiques més atractives per a evitar la fugida de talent”.

“És fonamental equiparar les nostres condicions laborals a les d’altres regions perquè les nostres infermeres puguen treballar en condicions dignes”, ha subratllat Juan José Tirado. Des del Cecova també s’ha ressaltat la importància de potenciar les especialitats “no només per a millorar l’atenció sanitària, sinó també per a reconèixer i recompensar la formació i l’esforç de les nostres professionals”.

Últimes notícies

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.

Ximo Puig recolza l’honradesa de Zapatero i confia que rebuig tots els dubtes

Ximo Puig expressa la seua confiança en l'honradesa de José Luis Rodríguez Zapatero i en l'actuació de la justícia, i dona per segur que l'expresident aclarirà totes les qüestions sobre el cas Plus ultra.

El Roig Arena anuncia per a novembre l’únic concert de Estopa en 2026

El Roig Arena albergarà el 28 de novembre l'únic concert de Estopa en 2026, una cita solidària promoguda per Iberdrola amb motiu del seu 125 aniversari.

Moleiro somia amb el Mundial i reivindica la seua plaça per rendiment i no per lesions

Alberto Moleiro confia a guanyar-se un lloc en la llista definitiva d'Espanya per al Mundial pel seu bon any al Vila-real i no per la lesió d'altres jugadors, i afronta amb ambició el tancament de la temporada davant l'Atlètic i el comiat de Marcelino.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.