El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, d’aplicar un tracte desigual als afectats per la DANA en la Comunitat Valenciana. En la seua compareixença després del ple del Consell, ha contrastat les quanties abonades: ‘les víctimes valencianes han rebut 72.000 euros pels 210.000 euros de les víctimes de l’accident ferroviari. El comportament de Pedro Sánchez és el que sembla: una víctima valenciana per a ell val la tercera part que qualsevol altra víctima’.
Barrachina s’ha expressat en estos termes a preguntes dels periodistes, al fil de les ajudes als afectats per la DANA i per l’accident de trens de Adamuz tractades en la sessió. També s’ha queixat que l’Executiu, segons ha dit, accelera i anticipa pagaments en uns casos mentres que en la Comunitat Valenciana els demora sense horitzó clar, la qual cosa, al seu entendre, agreuja la sensació de discriminació.
Ha subratllat a més que ‘fa més d’un any que hi ha un 82% de les famílies valencianes mates de la dana esperant els 500 milions pendent d’ajudes de primera necessitat’, una situació que, en el seu relat, multiplica la incertesa dels afectats.
Retret per quanties i per demores en els pagaments
Per tot això, ha qualificat el tracte a les víctimes valencianes de ‘absolutament injust‘ i ha recordat que ‘sempre’ reclamen ‘igualtat de tracte, cosa que en este cas no es produïx’. Amb el contrast de xifres i de ritmes de tramitació, Barrachina ha volgut subratllar que 72.000 suposa, aproximadament, un terç de 210.000, i que eixa bretxa, al seu juí, no està justificada.
Les seues declaracions s’han produït després d’un ple dedicat a les ajudes tant als afectats per la DANA com als de l’accident de trens de Adamuz. En emfatitzar el desfasament entre imports i temps, el Consell busca que s’acceleren els pagaments pendents i que es garantisca un marc de compensacions homogeni, de manera que les famílies disposen de recursos per a cobrir necessitats essencials mentres completen els seus tràmits.




