20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

El Ministeri de Transports ha suspés la junta general extraordinària de València Parc Central Alta Velocitat 2003 S. a. davant l’intent de representants de l’Ajuntament de València i de la Generalitat de vetar el nomenament de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, com a consellera. La decisió, adoptada pel secretari d’Estat José Antonio Santano com a màxima autoritat de l’Executiu central en la societat, s’ha pres abans de la votació prevista.

A més, s’ha deixat sense data la convocatòria del consell d’administració que havia de celebrar-se just després de la junta. Amb això, queden en pausa els acords que depenien d’eixa sessió fins que, segons Transports, es resolga ‘esta greu crisi de confiança entre els socis’. L’ajornament simultani dels dos òrgans implica que no hi ha un calendari operatiu per a reprendre decisions internes mentres persistisca el desacord.

Crisi de confiança entre els socis

Des del Ministeri han descrit l’ocorregut com ‘una crisi #greu i insòlita en el funcionament d’esta societat’. Han afegit que es tracta de ‘una actitud injustificable que està generant una situació de la qual només seran responsables els que l’han provocada’.

Les mateixes fonts han subratllat que ‘este intent de veto és una situació inèdita no sols a València sinó en el conjunt d’Espanya. El Govern participa en 19 societats d’este tipus en el conjunt de l’Estat i és la primera vegada en la història que es produïx un intent de veto sobre una persona. Mai s’ha posat en dubte en cap forma els nomenaments de consellers a proposta dels socis’. Amb eixa valoració, l’Executiu ha emmarcat el xoc com un precedent que trenca pràctiques habituals de cooperació entre administracions.

La societat, en la qual participen el Govern, la Generalitat i l’Ajuntament, ha funcionat fins ara sobre la base que cada soci propose els seus representants. Segons Transports, mai s’havia qüestionat en esta mena de societats els nomenaments a proposta dels socis, la qual cosa ha fet que l’intent de veto siga interpretat com una alteració de l’equilibri de representació i del funcionament ordinari de l’entitat.

La suspensió de la junta i del consell ha deixat sense marc de decisió immediata a la companyia, de manera que els assumptes que depenien d’eixos òrgans han quedat a l’espera d’una entesa entre les parts. El propi Ministeri ha apuntat que els treballs interns es reprendran quan es restablisca la confiança, per la qual cosa la governança de la societat ha quedat temporalment condicionada a eixe acord.

El desacord ha girat entorn de la proposta de l’Executiu central d’incorporar a Pilar Bernabé com a consellera. El plantejament de veto per part de consellers autonòmics i municipals ha buscat impedir eixa designació, la qual cosa ha desembocat en la cancel·lació de la cita i en un escenari en el qual, ara com ara, no s’ha fixat nova data per a reunir els òrgans de govern.

Últimes notícies

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.