Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Vicepresidència primera i Conselleria de Vivenda ha obert un expedient disciplinari, amb suspensió cautelar d’ocupació i sou, a un funcionari que va avalar l’adjudicació d’una vivenda social a Alacant a la seua dona, ometent dades rellevants de la unitat de convivència de la qual ell formava part. Eixa omissió afecta de manera directa al càlcul d’ingressos i del patrimoni a considerar, un factor que determina l’elegibilitat i l’orde de prioritat en l’accés a una vivenda pública.

Segons fonts del departament, la mesura s’ha adoptat després d’una segona anàlisi sol·licitada per la Secretaria Autonòmica de Vivenda, iniciat després que es coneguera que una regidor de l’Ajuntament d’Alacant, un arquitecte municipal i dos afins d’una alt càrrec havien resultat adjudicataris de vivendes públiques en la zona de La Condomina, a la Platja de Sant Joan. La regidor i una de les afins van renunciar als seus càrrecs després de transcendir els fets, la qual cosa va desencadenar una revisió addicional d’expedients.

En eixa segona verificació s’ha constatat que el funcionari era cònjuge d’una sol·licitant i que, en la tramitació, va ometre dades rellevants de la unitat de convivència i, per extensió, de l’acreditació d’ingressos i de vivendes en propietat que s’han de sumar a esta unitat. La Direcció Territorial ha informat d’una suposada comissió de diverses faltes tipificades com molt greus per part d’este tècnic, que ‘va revisar, va tramitar i va acreditar per a la seua firma’ l’expedient de la seua dona, ‘establint com a revisió favorable tots els requisits d’este’.

La Conselleria ha avançat que traslladarà immediatament la informació a la Fiscalia perquè investigue i adopte, si és el cas, les mesures oportunes. L’obertura d’un expedient disciplinari i la suspensió cautelar impliquen l’apartament temporal del lloc mentres es depuren responsabilitats i podrien desembocar en sancions si s’acrediten les irregularitats. ‘Ens trobem davant un cas en el qual un funcionari, fent un ús indegut de la seua posició, hauria actuat en benefici propi o de tercers’, ha indicat el departament.

Reforç de controls en els visats

El departament ha subratllat ‘amb total claredat que en cap cas existix cap participació de càrrecs polítics en l’emissió dels visats ni en les decisions adoptades’. Al mateix temps, ha assenyalat que, ‘precisament perquè actuem amb responsabilitat i tolerància zero davant qualsevol irregularitat, a la vista de l’ocorregut es reforçaran els mecanismes de control‘.

En concret, ‘a més de les mesures incorporades en el Decret 180/2024, es reforçarà el sistema de revisió en els procediments de visat de les Direccions Territorials, impulsant una nova fórmula de comprovació a través d’una taula de verificació’. Amb este moviment, l’Administració busca delimitar possibles conflictes d’interés i assegurar que les comprovacions sobre renda i patrimoni de les unitats de convivència es realitzen amb traçabilitat i doble verificació.

‘Per a este Consell, fets com els que s’han produït són plenament inadmissibles i no tenen cabuda en una gestió pública responsable. No existixen ambigüitats quan es tracta de protegir l’interés general i de preservar la confiança de la ciutadania en les institucions’, ha assenyalat la Conselleria, que manté la revisió d’expedients vinculats a les adjudicacions en La Condomina.

Últimes notícies

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.

El Museu Sorolla estrena ampliació i inicia la rehabilitació de la casa original

El Museu Sorolla ha obert al públic el nou edifici d’ampliació, amb més de 2.000 metres quadrats, i ha iniciat la rehabilitació integral de la casa i els jardins originals del pintor a Madrid.

L’alcalde de Cullera assegura que Mazón no li va parlar de la DANA en la telefonada

Jordi Mayor ha declarat que Carlos Mazón li va telefonar el 29 d’octubre però, segons ell, sense informar-lo de la DANA. L’alcalde defensa que Cullera va activar mesures preventives pròpies i que no va rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències.

Canvi brusc d’oratge: dana amb pluges fortes i desplom tèrmic el cap de setmana

Després de dies de calor anòmala, una dana arribarà a partir de dissabte amb pluges intenses sobretot a l’àrea mediterrània i Balears i amb una baixada generalitzada de les temperatures.

La presidència valenciana de l’Aliança de l’Automoció europea posarà el focus en la competitivitat

La Comunitat Valenciana assumirà en 2027 la presidència de l’Aliança de Regions amb Indústria d’Automoció i defensa a Brussel·les una transició verda que no comprometa la seua capacitat industrial. Ruth Merino ha remarcat la importància de la competitivitat, la formació i l’accés a finançament per a reforçar el paper de les empreses i pimes valencianes.

La Generalitat completa 32 de les 41 obres urgents en barrancs estatals

La Conselleria d Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha conclòs 32 de les 41 actuacions d emergència en barrancs de competència estatal per a reduir el risc d inundacions com les de la dana de 2024, mentres critica la inacció del Govern central.

Els embassaments del Xúquer pugen lleugerament i el Segura retrocedix mentre la mitjana espanyola baixa

Les reserves dels embassaments del Xúquer han pujat fins al 52 % de la seua capacitat, mentre que el Segura baixa al 48,9 % i el conjunt d Espanya se situa en el 57,8 %.

Compromís acusa l’Ajuntament de València de no tindre encara xifrats els danys de la dana

Compromís critica que l’Ajuntament de València admeta, dos anys després de la dana de 2024, que no disposa d’un inventari complet dels danys. El govern municipal ho nega i defensa que ha reparat nombroses infraestructures i servicis afectats.