El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

El Llevant es va agarrar a un gol d’Alan Matturro en el 96′ per a derrotar 3-2 a l’Elx i firmar la seua primera victòria del curs com a local en el seu nové partit en el Ciutat de València. El desenllaç agònic va tallar una seqüència de huit partits seguits sense guanyar a casa i va donar oxigen a un equip que havia vist escapar-se punts al final dels partits.

Malgrat els tres punts, el balanç a casa continua sent pobre: 1 triomf, 3 empats i 5 derrotes, amb 11 gols a favor i 20 en contra. Eixa diferència reflectix una fragilitat defensiva que ha penalitzat a l’equip i explica per què es manté com el pitjor local de LaLiga EA Sports. La victòria, no obstant això, oferix un punt de suport per a estabilitzar el rendiment, ajustar arrere i aprofitar millor les arribades.

Una ratxa que pesava

Fins al 3-2 a l’Elx, el Llevant només havia sumat a casa davant Betis, Reial Societat i Espanyol, i havia caigut enfront d’FC Barcelona, Reial Madrid, Rayo Vallecano, Cèltic de Vigo i Athletic Club. Només una vegada en la seua història havia enllaçat els nou primers partits d’una campanya en Primera sense guanyar: la 21-22, curs en el qual va descendir i en el qual no va véncer en el seu estadi fins a la vintena jornada, al gener de 2022, en imposar-se 2-0 al Mallorca. El precedent subratlla la importància d’haver posat fre a la dinàmica.

La pitjor ratxa del Llevant en Primera com a local va arribar als 14 partits sense guanyar entre el final de la 20-21 i l’arrancada de la 21-22, un llast que va condicionar la seua trajectòria posterior. De fet, l’anterior victòria a casa en un partit de Primera datava del 15 de maig de 2022, 3-1 enfront de l’Alabés. El triomf davant l’Elx trenca eixe període sense alegries domèstiques en l’elit i retorna al Ciutat una injecció de confiança necessària.

Un calendari que pot decidir

L’equip dirigit per Luís Castro afronta ara un tram que pot marcar la seua evolució immediata: disputarà 5 dels seus pròxims 7 compromisos de Lliga en el Ciutat de València. El dissabte rebrà a l’Atlètic de Madrid; després de visitar Bilbao, encadenarà dos dols a casa davant València i Vila-real, este últim ajornat al desembre per les fortes pluges. Després visitarà al FC Barcelona i tornarà a jugar dos partits consecutius com a local davant Esportiu Alabés i Girona. Amb rivals de perfils exigents, el calendari oferix alhora una oportunitat i una pressió afegida: convertir l’estadi en un aliat passa per protegir millor la seua àrea i sostindre la intensitat fins al final.

El 3-2 enfront de l’Elx no esborra els problemes que mostrava l’equip a casa, però sí que marca un abans i un després evident. Si el Llevant consolida la millora en el seu estadi, podrà deixar arrere l’etiqueta de pitjor local i transformar els pròxims partits en una base sòlida de punts i confiança.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.