13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

El PP insta el PSPV a publicar les seues comunicacions de la dana i reclama transparència

El portaveu del PP en Les Corts, Fernando Pastor, ha demanat al PSPV que faça públiques les seues comunicacions del dia de la dana del 29 d’octubre de 2024, i ha defés que eixe exercici de transparència ja l’ha realitzat el seu partit.

En un comunicat s’ha referit a les crides i missatges creuats durant aquell episodi de pluges, i ha subratllat que ‘tots saben què s’ha dit i què no s’ha dit per part dels responsables del Partit Popular, perquè l’hem vist, llegit i escoltat en tots els mitjans de comunicació’.

Pastor ha lamentat que, més d’un any després, no es coneguen els wasaps ni les comunicacions de responsables socialistes amb competències eixe dia, i ha citat al responsable de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo; a la delegada del Govern, Pilar Bernabé; a la llavors ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera; i al president del Govern, Pedro Sánchez. Amb la mateixa transparència i la mateixa exigència de ‘llum i taquígrafs’ que reclamen als qui ja han publicat, ha apuntat que podrien difondre eixes comunicacions ‘si no tenen res a ocultar’.

Transparència sobre les comunicacions de la dana

Segons Pastor, fer públiques eixes crides i missatges ha servit en el cas del PP per a aclarir la seqüència de decisions i el paper de cada responsable durant la gestió de l’emergència, i ha sostingut que aplicar el mateix criteri a la resta d’actors buidaria dubtes i evitaria interpretacions interessades. Ha defés que la transparència no sols respon a una exigència política, sinó que contribuïx a millorar la rendició de comptes en episodis de pluges intenses en els quals s’activen protocols i es coordina a diferents administracions.

En paral·lel, s’ha referit a l’inici del curs parlamentari, que ha qualificat de molt interessant i il·lusionant malgrat l’ambient de tensió entorn de la política. Ha afirmat que el que la societat valenciana espera dels representants públics és capacitat per a oferir solucions als problemes del dia a dia i no més confrontació. Si tots els grups de Les Corts som capaços d’asseure’ns, dialogar i arribar a acords en qüestions importants, encara que siga impossible fer-ho en tot, ha sostingut, estarem fent les coses bé.

Pastor ha apel·lat a l’oferiment del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a buscar consensos en assumptes que, al seu juí, no tenen color polític: un finançament just, el suport als sectors productius, una política hídrica responsable i respostes al problema de la vivenda. Ha mostrat la seua preocupació per l’actitud inicial del PSPV i de la seua secretària general, la també ministra Diana Morant, en rebutjar el mínim diàleg en la renovació dels òrgans estatutaris. Ha assenyalat que espera que eixa posició no es convertisca en doctrina i que el bloqueig puga resoldre’s pel bé dels valencians. A més, ha fet extensiva la seua proposta a tots els grups parlamentaris i ha resumit la seua disposició amb una idea: ‘si cal trucar a les seues portes, es farà. L’important és el contingut’.

Advertiment davant la reunió Sánchez-ERC

Davant la reunió prevista entre el president del Govern, Pedro Sánchez, i el líder d’ERC, Oriol Junqueras, el diputat popular ha advertit del perill per als interessos de la Comunitat Valenciana. ‘Sempre que el Govern d’Espanya i Esquerra Republicana s’asseuen a parlar del seu, dels seus acords i dels seus problemes interns, els interessos dels valencians ixen mal aturats’, ha afirmat.

Per això, ha exigit a Pedro Sánchez que no torne a posar en joc a la Comunitat Valenciana per a salvaguardar la seua continuïtat política. ‘No volem que la Comunitat Valenciana siga moneda de canvi per a la continuïtat de Pedro Sánchez en el poder’, ha subratllat, i ha reclamat que qualsevol negociació amb ERC no es faça a costa dels drets, les oportunitats i el futur dels valencians.

Ha recordat que la Comunitat arrossega desequilibris en qüestions clau com el finançament autonòmic, les inversions de l’Estat o les infraestructures, i ha advertit que, al seu juí, cada cessió a l’independentisme català sol traduir-se en menys recursos i menys atenció per a la Comunitat.

Últimes notícies

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.

El 99,5% dels municipis de més de 5.000 habitants ja compta amb Pla Territorial d’Emergències homologat

La Comissió de Protecció Civil ha homologat 199 nous plans municipals. Amb això, quasi tots els municipis mitjans i grans disposen d'un marc operatiu comú davant emergències.

Un dispositiu de la UA ressuscita microordinadors clàssics en emular les seues disqueteres

La Universitat d'Alacant ha creat un dispositiu extern que retorna a la vida microordinadors clàssics en replicar amb fidelitat el funcionament de les disqueteres. Manté compatibilitat física, no exigix modificar el maquinari i reproduïx el so del capçal.

Mary Posa’t sosté que comença el procés de llibertat a Veneçuela

Mary Posa't ha afirmat que ha començat un procés de llibertat a Veneçuela i ha advertit d'una transició difícil. La Generalitat ha recolzat al teixit associatiu veneçolà i ella ha celebrat el desmantellament de l'Helicoide i la detenció de Nicolás Maduro.