24.1 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

El PP valencià tanca files amb Mompó com a relleu de Mazón

Els principals dirigents del PP en la Comunitat Valenciana secunden de manera unànime a Vicent Mompó com a figura de consens per a encapçalar el partit en substitució de Carlos Mazón. Eixe suport ja s’ha traslladat a la direcció nacional, després d’obrir-se un debat intern per la situació complicada que travessa la formació arran de les últimes informacions sobre la gestió de la dana.

Este divendres es van reunir a Alacant el secretari general del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, el síndic en Les Corts i els tres presidents provincials del partit, que al seu torn presidixen les diputacions: Vicent Mompó (València), Marta Barrachina (Castelló) i Toni Pérez (Alacant). Segons han confirmat fonts populars, la trobada va servir per a analitzar els passos a seguir i d’ell va eixir un nom de consens, el de Mompó, amb el suport de les tres províncies en cas que es produïra algun canvi respecte a la situació de Mazón.

La setmana ha estat marcada pels esbroncs a Mazón en el funeral d’Estat per les 229 víctimes de la dana en el primer aniversari de la tragèdia i per l’anunci del president que en els pròxims dies farà ‘una reflexió una mica més profunda’ sobre l’ocorregut. En paral·lel, dirigents consultats admeten que la situació ha començat a ser complicada no sols a nivell provincial, sinó també per la preocupació estesa entre alcaldes i regidors, i reivindiquen que el debat intern existisca per salut democràtica i per responsabilitat.

En la reunió es va parlar de continuar treballant en la reconstrucció i de buscar una solució ‘adequada’ per a la presidència del PPCV, que actualment recau en Mazón, i per als valencians, en cas que es produïra algun canvi. Eixa solució s’ha enfocat en el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, que compta amb el suport unànime de les tres províncies, i així li ho han fet saber a la direcció nacional, sense que de moment Mazón haja anunciat cap decisió.

Un relleu de consens

El perfil institucional de Mompó i el seu paper al capdavant de la Diputació oferixen una alternativa de continuïtat que minimitza friccions internes i equilibra les sensibilitats territorials de València, Castelló i Alacant. Un suport sostingut per les tres direccions provincials pretén evitar un buit de poder, garantir una transició ordenada i transmetre un missatge d’unitat mentres es buida l’horitzó immediat del partit.

Des d’Alacant, el president provincial del PP, Toni Pérez, ha afirmat que Mazón manté a la seua mà la decisió sobre el que vulga fer i ha recordat que esta setmana té prevista una compareixença per a la remodelació del Consell. Preguntat si veuria convenient que Mazón fera un pas més, ha reiterat que sempre ha cregut que té ‘tota la capacitat’ per a adoptar les decisions que estime oportunes. Ha reconegut que ha sigut una setmana complicada ‘per a tots’ i ha insistit que l’important és la ‘fortalesa i unitat‘ del PP i abordar cada moment ‘sobre la base de la realitat’, no a hipòtesi.

Setmana clau per a Mazón

Pérez ha emmarcat la reunió a Alacant en ‘les converses permanents’ que manté l’organització per a analitzar les diferents situacions, i ha subratllat que la clau és mantindre la unitat del partit en les tres províncies i en el PPCV. En eixe context, ahir es van conéixer noves declaracions de la exconsellera Salomé Pradas, que va assegurar haver informat de tot a Mazón el dia de la dana, inclòs l’enviament del missatge És_Alert als mòbils, i de la portaveu del PP en el Congrés, Ester Muñoz, que va deixar en mans de Mazón la possible decisió de dimitir en recordar que una renúncia és personal i correspon al propi afectat.

El dilluns està citada a declarar com a testimoni en el jutjat de Catarroja que investiga la causa de la dana la periodista Maribel Vilaplana, que va menjar amb Mazón el 29 d’octubre de 2024, i a la qual la jutgessa ha demanat que aportació el tiquet d’entrada i eixida de l’aparcament al qual el president la va acompanyar després d’eixe menjar. Eixa compareixença obrirà una setmana en la qual, segons va anunciar Mazón el 12 de setembre, es durà a terme el dimecres una nova remodelació de la seua Consell després de l’eixida de l’actual vicepresident segon i conseller per a la Recuperació després de la dana, Francisco José Gan Pampols.

A l’espera dels pròxims moviments, el PPCV tracta de preservar l’estabilitat i la coherència del projecte. El suport a Mompó com a relleu de consens situa al president de la Diputació de València com a opció preferent si es produïren canvis, amb la direcció nacional ja informada i el focus posat a evitar una crisi prolongada.

Últimes notícies

València en ratxa rep al Burgos amb opcions de lideratge

L'equip 'taronja' rep a l'acabat d'ascendir Recol·lectes Burgos amb el 4-0 en l'ACB i la possibilitat d'acabar la jornada com a líder. Un triomf assegura el coliderato i, si falla Tenerife, la primera plaça en solitari.

El Barça, exigit i amb baixes, rep a un Elx en la seua pitjor ratxa

El Barcelona arriba minvat per les lesions i obligat a guanyar per a no perdre el pols amb el líder. L'Elx, després d'un sot i sense triomfs fora, somia amb sorprendre a Montjuïc

El Llevant vol estrenar triomf a casa davant un Celta eufòric

El Llevant no ha guanyat en quatre partits com a local i rep a un Celta amb un punt més després del seu primer triomf. Claus, baixes i onces probables.

Manolo Valdés farà el seu primer monòlit al Parc Central de València

L'artista instal·larà una peça inèdita que presidirà l'Espai Valdés al Parc Central. L'acord inclou la cessió d'obra per 10 anys, amb accés gratuït.

Detingut a València per agredir a la seua cita a casa i estafar-li més de mil euros

Un home de 33 anys ha sigut detingut a València després de concertar una cita en una app, drogar a la víctima i usar la seua targeta per a transaccions per més de mil euros. La policia ho va arrestar prop de la Estació del Nord i la víctima va ser hospitalitzada per lesions al cap i la boca.

28 detinguts en Halloween a València per lesions, drogues i violència

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones durant l'operatiu d'Halloween a València, amb 697 identificacions, 116 actes i més de 120 vehicles inspeccionats.

El PSPV avisa d’una setmana clau per a Mazón i afirma que a Feijóo li creixen els problemes

El PSPV-PSOE assenyala que els pròxims dies seran decisius per al futur polític i judicial de Carlos Mazón. Reclama la seua dimissió i eleccions anticipades.

Una nova tècnica de mapatge cardíac identifica problemes ocults i millora la seua localització

Un equip internacional ha desenrotllat una mètrica de mapatge cardíac que detecta alteracions elèctriques ocultes i millora la localització del substrat anòmal. L'avanç apunta a procediments d'ablació més precisos en arrítmies complexes.