11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

El PSOE acusa a Feijóo d’insensible pel cas d’assetjament a Móstoles

La secretària d’Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha acusat el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de ser ‘la persona més insensible d’este país’ per no haver dedicat ‘ni una sola paraula per a la víctima, ni una sola paraula de reconeixement d’un error’ després de la denúncia per presumpte assetjament sexual i laboral que implica l’alcalde de Móstoles, Manuel Bautista. Segons ha remarcat, la reacció de la direcció popular ha eludit l’empatia amb la denunciant i l’assumpció de responsabilitats polítiques immediates.

Bernabé s’ha pronunciat després que Feijóo haja sigut preguntat per este assumpte durant una visita a Calanda, on —segons la dirigent socialista— la seua prioritat ha sigut ‘la foto’ a dos dies de les eleccions a Aragó ‘en comptes de preocupar-se per la víctima’. També ha subratllat que no hi ha hagut ‘ni una sola paraula d’Ayuso‘, situant el silenci de les principals referències del PP en el centre dels seus retrets.

Crítiques per falta d’empatia i exigència de responsabilitats

La responsable socialista ha qualificat de ‘indecent’ el viscut i escoltat en les últimes 48 hores i ha sostingut que esta actitud ‘inhabilita‘ a l’alcalde de Móstoles per a seguir en el seu càrrec. En la seua avaluació, també ha aconseguit a la direcció del PP a Madrid i al propi Feijóo, de qui ha reiterat que ‘ha demostrat que és la persona més insensible d’este país’. Amb eixe marc, ha emfatitzat que el problema no es limita a un cas individual, sinó a una manera de gestionar una denúncia que, al seu juí, ha eludit l’assumpció d’errors i la reparació a l’afectada.

Bernabé ha assenyalat que el masclisme està ‘a tot arreu’ i ha defés que el PSOE té activat un canal per a denunciar. En contrast, ha acusat el PP de ‘amagar-lo, obligar les dones a callar i apel·lar a qüestions personals, familiars, perquè no ho facen’. Amb eixa crítica ha descrit un patró que, segons ha dit, desincentiva la denúncia, desplaça el focus del presumpte agressor a la víctima i convertix el debat intern en una qüestió privada, restant-li rellevància pública i política.

Crida a denunciar i protocols d’assetjament

La dirigent s’ha dirigit a les dones del PP per a demanar-los que denuncien, ‘en contra del que diuen els seus caps’, i ha estés eixa crida a totes les dones d’Espanya que es troben en una situació similar. En paral·lel, ha anunciat que el PSOE posarà en marxa iniciatives en tots els àmbits i institucions perquè els partits que no el tinguen adopten un protocol d’assetjament i apliquen mesures i formació per als seus càrrecs públics. Amb això ha plantejat la necessitat de canals clars, garanties i temps de resposta que protegisquen les denunciants i orienten l’actuació de les organitzacions.

Bernabé ha comparat el succeït amb el cas Nevenka i ha assegurat que s’està ‘reproduint, fins i tot en l’estètica’ una ‘rèplica del que vivim fa 30 anys amb les mateixes pràctiques’. En eixa línia, ha acusat el PP de ‘fer el que fa sempre quan el descobrixen, retorçar el relat, intentar dir que això és fals i intentar desacreditar’. A més, ha considerat ‘#greu’ que s’haja publicat la identitat de la dona denunciant, perquè —ha lamentat— l’ha exposada a l’escarn públic i ha aprofundit el mal, amb el risc de dissuadir a altres possibles víctimes de fer el pas de denunciar.

Últimes notícies

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els servicis d’emergències de la Comunitat Valenciana

El president valencià s'ha posat en contacte amb Juanma Moreno per a posar a la disposició d'Andalusia tots els mitjans i servicis d'emergència i traslladar la seua solidaritat. L'oferiment arriba davant la difícil situació meteorològica i amb seguiment continu del temporal.

Luís Castro reivindica el nivell del Llevant i veu marge per a ser més forts

Luís Castro va assegurar que el Llevant ha elevat el seu nivell des de la seua arribada, encara que va remarcar que encara poden ser més fortes. Abans de visitar a l'Athletic, va demanar anar a guanyar.

Corberán reafirma el pla: focus al València i un Mestalla incòmode per al Reial Madrid

El tècnic del València va subratllar que l'equip ha de mirar-se a si mateix i que Mestalla continue sent un camp incòmode per al Reial Madrid. Va restar importància a les baixes del rival, va parlar dels matisos del Madrid de Arbeloa i va demanar llegir els moments del partit.

Corberán posa el focus al València i busca que Mestalla siga incòmode per al Reial Madrid

Corberán va insistir a centrar-se en el València i a mantindre Mestalla com un camp incòmode per al Reial Madrid. Va rebutjar parlar de dubtes en el rival i va apel·lar a la responsabilitat.

Athletic i Llevant se citen en San Mamés amb la permanència en joc

San Mamés acull un encreuament clau entre un Athletic en caiguda en LaLiga i un Llevant en ascens, amb baixes sensibles i onces per perfilar. El xoc arriba després de l'alleujament coper dels bilbaïns i la millora visitant amb Luís Castro.

Espanya empata 1-1 amb Alemanya i s’emporta la prima en els penals (4-2) en la FIH Pro League

Espanya va igualar davant Alemanya a València amb un penal córner de Laura Bosh i es va imposar 4-2 en els 'shoot-out' gràcies a dos parades de Clara Pérez.

Avís taronja des de les 18.00 en el litoral d’Alacant per ones de quatre metres

Aemet ha establit l'avís taronja en la costa d'Alacant este dissabte a la vesprada per onatge de 3-4 metres i vent del sud-oest. El diumenge hi haurà avisos grocs en la costa alacantina de matinada i per vent a l'interior de Castelló, Alacant i sud de València.

Una caminada de 5 km a València reclama retardar l’accés a mòbils als menors de 16

Una marxa de cinc quilòmetres a València demana un pacte social per a retardar el lliurament del primer mòbil fins als 16 anys i alertar sobre els riscos de l'abús.