17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

Després d’encadenar quasi 30 dies consecutius de ratxes de ponent en la Comunitat Valenciana, el temporal de vent cessarà este divendres. L’episodi va arrancar el 22 de gener i ha estat impulsat per set borrasques de gran impacte, des d’Ingrid fins a Oriana, encadenant jornades ventoses de manera inusual.

Segons Aemet, es tracta d’un ‘anòmal, persistent i advers temporal de vent’ amb una data de finalització marcada: ‘Divendres que ve dia 20 l’anticicló invadirà el nostre territori i el vent calmarà a partir d’eixe dia i de manera clara durant el pròxim cap de setmana’.

Un episodi inusual per la seua persistència

Fins a l’arribada de l’anticicló continuarà dominant el flux de ponent i nord-oest. Encara que el vent bufarà menys intens que la setmana passada, encara s’activaran avisos per ratxes, amb pics previstos este dilluns i el dijous. La millora serà progressiva, però no uniforme, i la sensació de vent seguirà present en àmplies zones.

Aemet advertix que, malgrat eixa pèrdua de força, el risc d’impactes persistix. La successió de temporals ha debilitat arbratge, mobiliari urbà i estructures lleugeres, per la qual cosa poden produir-se caigudes de branques o elements mal fixats. A més, el vent que bufa és sec: la vegetació ha perdut part de la humitat acumulada en mesos anteriors i eixa sequedat augmenta la seua fragilitat davant noves ratxes.

L’abast de l’episodi també es reflectix en un indicador poc habitual: el recorregut del vent. Entre el 22 de gener i el 15 de febrer, en l’aeroport de València la massa d’aire va recórrer 15.077 quilòmetres, una dada calculada a partir de la distància diària sobre una zona oberta i sense obstacles amb sèrie llarga d’observacions. Segons Aemet, és el període de 25 dies amb major recorregut de vent des que hi ha registres en eixe punt, almenys des de 1966.

Eixa xifra resumix la persistència i la constància del flux: més enllà de ratxes puntuals, el vent s’ha mantingut bufant durant hores i dies, la qual cosa explica el desgast acumulat i la sensació de temporal quasi continu.

Amb l’entrada de l’anticicló, l’escenari canviarà: l’atmosfera tendirà a estabilitzar-se, el vent amainarà de manera clara i el cap de setmana es preveu molt més tranquil, posant punt final a una seqüència de borrasques i dies ventosos poc freqüent a la regió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé espera que Pérez Llorca anuncie el cessament de Barcala este dimecres

La delegada del Govern reclama al president que demane la dimissió de Luis Barcala i l'a part de tots els seus càrrecs orgànics en la primera sessió de control. Emmarca la seua exigència en la polèmica per l'adjudicació de vivenda pública i critica el model del PP.

Ramazani passa de l’ostracisme als gols decisius al València

L'extrem belga, cedit pel Leeds, ha transformat el seu rol amb dos punts clau en la segona volta. De suplent habitual a tercer màxim golejador del València.

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.