L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

L’Ajuntament de València sancionarà a Compromís per omplir la ciutat de cartells en una campanya amb la qual la coalició denuncia el calvari que milers de persones patixen amb el transport públic i es dirigix de manera directa a l’alcaldessa, María José Catalá. El consistori ha alçat actes per la col·locació d’estos suports i anticipa sancions en exigir la retirada del material i treballs específics de neteja.

Sanció per cartells en la via pública

María José Catalá ha qualificat l’acció de Compromís de molt desencertada i disbauxada, i ha defés que hi ha moltes formes en política de generar debats i fer oposició sense embrutar la ciutat. Al seu juí, els responsables públics han de ser els primers a donar exemple i no poden reclamar civisme a la ciutadania mentres incomplixen eixe estàndard.

L’alcaldessa ha assenyalat que l’Ajuntament actuarà com el faria amb qualsevol empresa o ciutadà que embrutara la via pública. Ja s’han alçat actes per la col·locació dels cartells i se’ls sancionarà, en requerir la intervenció dels equips municipals de neteja per a retirar el pegat. Eixe procediment, habitual en esta mena d’infraccions, comporta la tramitació administrativa corresponent i l’ús de recursos públics per a retornar als carrers el seu estat anterior.

Catalá ha considerat incoherent que la mateixa formació que empapera la ciutat sostinga després que està bruta, una actitud que, a la seua entendre, els deslegitima per a representar a València. També ha instat la coalició a circumscriure la seua campanya a espais propis i a permetre que els ciutadans gaudisquen d’una via pública neta.

Les declaracions s’han produït durant una visita a les obres de connexió de les plantes potabilitzadores de La Presa, a Manises, i el Realón, a Picassent, un acte en el qual l’alcaldessa ha aprofitat per a respondre a la iniciativa de Compromís i subratllar que la neteja urbana i el respecte a l’espai comú són responsabilitats compartides.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla