Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L’Ajuntament d’Alacant ha acordat la suspensió este dissabte al matí dels mercats ambulants i de les activitats de l’esport escolar davant la previsió de vents de nivell groc que poden aconseguir ratxes de fins a 85 km/h entre les 9 i les 15 hores. També ha suspés els actes del pregó de carnestoltes i la revetla previstos per a este divendres a les 22 en la Plaça del Carmen, en concentrar públic en espais oberts especialment exposats a les ratxes.

El Centre de Coordinació Operativa Local (Cecopal), convocat per l’alcalde Luis Barcala, ha acordat a més el tancament del Castell de Santa Bàrbara i la supressió dels entrenaments vespertins de l’esport escolar. Estes decisions, adoptades amb caràcter preventiu, busquen minimitzar riscos per despreniments, caiguda de branques o desplaçament d’elements mòbils habituals en esdeveniments i recintes a la intempèrie.

Seguiment de l’alerta

El Cecopal tornarà a reunir-se a les 13.00 del divendres per a analitzar l’evolució meteorològica i prendre decisions sobre les celebracions de carnestoltes del dissabte, tant la festa infantil com l’adulta previstes en la Rambla de Méndez Núñez, i sobre altres activitats a l’aire lliure. En funció de la intensitat i persistència del vent, l’Ajuntament ajustarà o mantindrà les mesures ja vigents per a garantir la seguretat de participants i assistents.

Després d’una jornada del dijous amb unes 200 intervencions de la Policia Local i els Bombers a causa del vent, la nit ha transcorregut sense incidències ressenyables. No obstant això, l’Agència Estatal de Meteorologia preveu que a les 12 hores d’este divendres es reactive l’avís groc, amb ratxes que s’intensificaran a partir de les 14.00 i que poden oscil·lar entre 55 i 65 km/h, segons ha comunicat el consistori. Este escenari complica muntatges, carpes, escenaris i estructures lleugeres, i pot dificultar la circulació en zones elevades i obertes.

Mesures preventives en espais públics

Davant esta previsió, l’Ajuntament manté el tancament de parcs i jardins i de les zones amb arbratge monumental, la suspensió dels carnestoltes a l’aire lliure de col·legis i Escoles Infantils i de la desfilada carnavalero previst en Villafranqueza, així com la clausura del circ instal·lat en l’avinguda del Doctor Ric i de l’activitat d’unflables en el barri de Rabasa. Amb això es reduïx l’exposició de famílies i menors a possibles colps de vent i a la caiguda d’objectes, i es limita la presència de públic en àrees on l’arbratge i les instal·lacions temporals són més vulnerables.

En l’àmbit social, el Centre d’Acolliment i Urgències Socials de l’Ajuntament manté les seues portes obertes per a persones sense llar des de les 20 hores del dijous fins al migdia del diumenge. Esta obertura continuada permet oferir recer durant l’episodi de vent i assegurar atenció ininterrompuda mentres s’avalua la millora de les condicions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.