Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha rebutjat les crítiques del Govern de Donald Trump a les seues relacions amb empreses xineses i ha defensat l’acord amb Geely per a la planta d’Almussafes, a València, que considera essencial per a garantir el futur de la factoria i l’ocupació.

En una carta, el secretari de Transport dels Estats Units, Sean Duffy, ha mostrat la seua ‘profunda preocupació’ per una suposada dependència creixent de Ford de tecnologia i empreses xineses. Segons defensa Duffy, esta situació amenaça la seguretat econòmica dels Estats Units i la independència de les seues cadenes de subministrament.

L’escrit del secretari de Transport cita com a exemple destacat l’acord entre Ford i la xinesa Geely per a crear una empresa conjunta que gestionarà la planta d’Almussafes. Duffy considera que este pacte permet a un ‘adversari estratègic’ reforçar la seua presència als mercats occidentals.

Resposta contundent de Ford

La companyia automobilística ha acusat Duffy d’intentar ‘acaparar titulars’ a costa de la marca. En un comunicat difós la nit de dimarts, Ford ha qualificat la carta de ‘equivocada’ i plena de ‘errors facturals’.

L’empresa ha remarcat que, segons la seua visió, ‘ha fet més per la indústria manufacturera nord-americana que pràcticament qualsevol altra’. Així mateix, ha assegurat que és el fabricant que més vehicles produïx i exporta des dels Estats Units i el que més treballadors industrials té al país.

Pel que fa al pacte d’Almussafes, Ford i Geely han presentat l’aliança com una fórmula per a aprofitar millor la capacitat de la planta valenciana. La factoria pot arribar a produir al voltant de 500.000 vehicles a l’any, i l’objectiu és reduir costos en un mercat europeu molt competitiu.

Impacte per a la planta valenciana

L’acord és especialment rellevant per a Espanya perquè s’ha considerat clau per a assegurar el futur de la planta d’Almussafes. La factoria és un dels principals motors industrials de la província de València i dona faena a milers de famílies.

Segons l’acord, Ford mantindrà el 66 % de la nova societat i Geely disposarà del 34 % restant. Per esta participació, la companyia xinesa ha desemborsat 221 milions d’euros.

El pla preveu fabricar cinc models a Almussafes i arrancar la producció dels nous vehicles a partir de 2028. A més, l’aliança contempla un increment de la plantilla actual, que ronda els 4.100 treballadors.

Ford ha insistit que l’operació permetrà donar més estabilitat a la planta i reforçar la seua activitat en els pròxims anys. Al mateix temps, la companyia espera adaptar-se millor a les exigències d’un mercat europeu marcat per la competència i la pressió sobre els costos.

Altres retrets dels Estats Units

La carta de Duffy no es limita a l’acord d’Almussafes. El secretari de Transport també critica l’ús de tecnologia de bateries de la xinesa CATL en una planta de Michigan, així com les converses de Ford amb BYD.

Davant estes acusacions, Ford ha aclarit que l’acord amb CATL és exclusivament de llicència tecnològica i servicis. La companyia ha subratllat que la fàbrica de Michigan és íntegrament propietat seua i que allí treballen uns 1.700 empleats nord-americans.

A més, Ford ha negat haver proposat cap marc per a facilitar la creació d’empreses conjuntes xineses als Estats Units, tal com li atribuïx Duffy. La firma ha retret també al secretari de Transport que no es posara en contacte amb la companyia abans de fer pública la seua carta, fet que ha considerat una mostra de falta de diàleg previ.

Amb esta resposta, Ford tracta de reforçar la seua imatge com a pilar de la indústria automobilística nord-americana, alhora que defensa aliances internacionals com la de Geely a Almussafes, que considera fonamentals per a mantindre la competitivitat i protegir l’ocupació, tant als Estats Units com a la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.