El València Basket va véncer 70-75 al Perfumeries Avinguda en la primera semifinal de la Supercopa LF Endesa, un dol amb alternances de ritme en el qual l’equip valencià va ser quasi sempre per davant però va haver de cordar el triomf en un final atapeït. Addlekaler, amb 22 punts, va liderar a les taronja en una actuació que va resultar decisiva.
L’arrancada va ser parella i amb poc encert pels dos bàndols. El 18-20 del primer quart va reflectir un intercanvi d’errors i encerts, amb Soriano assumint protagonisme en el conjunt de Salamanca i Lekovic veient cércol amb solvència en el costat valencià.
Claus i parcials
El segon quart va marcar la primera gran ruptura. València Basket va trobar fluïdesa en atac i va castigar des del perímetre, amb Abdelkader firmant 12 punts al descans gràcies a quatre triples. El parcial de 13-26 va elevar la renda fins al 31-46 a l’intermedi. Avinguda, més ferma en el rebot, no va trobar continuïtat en el tir ni solucions per a frenar l’encert exterior del seu rival, la qual cosa el va obligar a remar a contra corrent.
Després del pas per vestuaris, el bloc de Salamanca va ajustar la defensa, va millorar en el rebot i en la selecció de tir, encadenant un bon tram que li va acostar primer al 40-49 i després a només tres punts, 46-49. Ni tan sols un temps demanat per Rubén Burgos va frenar immediatament la reacció. No obstant això, el tram final del tercer període va retornar el control a València Basket, que va tornar a estirar-se fins al 46-59 recolzat en minuts sòlids de Carrera i Fam, i en la constància de Lekovic.
L’últim quart va mantindre la tensió. Avinguda no es va rendir i, encara que no va aconseguir baixar de la barrera dels deu punts durant diversos minuts, va encadenar atacs precisos per a posar-se 63-66 i reobrir el partit. A 50 segons del final, el 68-72 deixava tot per decidir. València Basket va gestionar la seua renda amb més ofici en les últimes possessions i va tancar el 70-75, no sense dificultats davant la fe del conjunt charro.
En el capítol individual, Addlekaler va sobreeixir amb 22 punts com la més determinant del xoc. Lekovic va aportar punts i presència en moments clau, mentres que en Perfumeries Avinguda van destacar Vilaró i Zellous amb 14 punts cada una, a més de l’impuls inicial de Soriano. Per quarts, el marcador va quedar 18-20, 13-26, 15-13 i 24-16, una seqüència que explica el desenrotllament a ràfegues i la importància del segon període en la victòria. Amb este resultat, el València Basket jugarà la final de la Supercopa LF Endesa a Osca.