Els 16 concursants d’Operació Triomf 2025 s’han retrobat hui en el Mirador Torre Glòries de Barcelona per a conéixer, per primera vegada fora de l’acadèmia, el repertori que portaran a una gira de tretze concerts per Espanya, que donarà principi el 18 d’abril a Bilbao. La trobada ha servit per a alinear expectatives, resoldre dubtes artístics i començar a perfilar la posada en escena d’un xou que combinarà números grupals, duos i moments solistes.
Abans d’escoltar el repartiment de cançons, diversos participants s’han confessat impacients davant l’inici del tour. Guille Rist ha anticipat una gira ‘disfrutona’, mentres que María Cruz ha subratllat que vol ser ‘present’ en cada concert, una idea que també han compartit Javi Crespo i Téyou. El to general ha sigut de gratitud i responsabilitat amb el públic que ja ha comprat entrades: ‘Estem agradecidísimos que la gent estiga comprant entrades’, ha dit Iván Rojo, que ha recordat que omplir recintes grans en tantes ciutats exigix un esforç sostingut. Max Navarro ha afegit que sent ‘molta il·lusió que algú decidisca fer una inversió per tindre esta experiència’, i Lucía Casani ha posat el focus en la inversió ‘financera i de temps’ dels seguidors. El compromís que tots han repetit és clar: donar-ho tot perquè cada cita valga la pena.
Peticions i duetos confirmats
Les ganes per pujar-se a l’escenari s’han materialitzat en peticions concretes. ‘Tenim ganes de saber què cantem!’, ha exclamat Claudia Arenas, que ha demanat tocar el piano i fer un duo amb Cristina Lora, guanyadora de l’edició, en ‘End of the world’ de Miley Cyrus; l’equip ha confirmat que eixe desig s’ha concedit. Este tipus de decisions apunten a una narrativa de complicitat entre concursants i a un set amb espai per al lluïment individual.
Iván Rojo ha anat més enllà i ha expressat el seu desig de cantar al costat d’alguns dels artistes originals dels temes que interpretaran. És una aspiració oberta, però el repertori ja ha avançat moments corals com ‘Saturn’, a més de títols com ‘It’s a sense’, ‘Poltra salvatge’ i ‘Eixe lloc’, himne creat pels concursants que es perfila com un dels punts àlgids.
També s’han confirmat trios i duos: Salma de Diego interpretarà ‘If you could read my mind’ al costat de Laura Muñoz i Olivia Bay; i Tinho cantarà la desitjada ‘I wanna be your slave’ amb Guillo Rist. El xou arrancarà amb un medley grupal i reservarà números emblemàtics com a ‘Superestrella’, amb Olivia Bay; ‘Canijo’, a duo entre Téyou i María Cruz; i ‘Nuevayol’, que compartiran Guille Rist i Guille Toledà. La selecció equilibra estils i moments d’alta energia amb passatges més íntims, en línia amb el viscut durant el concurs.
Calendari de concerts
La gira de OT 2025 donarà principi el 18 d’abril en el BEC! de Bilbao i continuarà el 19 en el Coliseum de la Corunya. Al maig, el tour passarà per la plaça de bous de Granada (8 de maig), i ja a l’estiu reprendrà en la plaça de bous de Múrcia (27 de juny) abans d’aterrar en grans recintes: el Movistar Arena de Madrid el 3 de juliol i el Palau Sant Jordi de Barcelona el 10 de juliol.
A la Comunitat Valenciana arribarà en ple juliol: Alacant acollirà el concert el 17 de juliol i el Roig Arena de València ho farà el 18. El recorregut seguirà per Santander el 24 de juliol i pel Marenostrum de Fuengirola el 31 de juliol, en una recta estival que alternarà costa i nord.
El tram final se celebrarà a l’agost i setembre: Chiclana de la Frontera (Cadis) el 8 d’agost, el Pavelló Príncep Felip de Saragossa el 12 de setembre i el Centre Hípic de Mairena de Aljarafe (Sevilla) el 18 de setembre. Amb tretze dates, la producció ha dissenyat un itinerari que combinarà aforaments massius amb espais a l’aire lliure, la qual cosa exigirà una logística afinada i donarà marge perquè el repertori evolucione actuació a actuació.



