El Centre de Coordinació d’Emergències de la Comunitat Valenciana ha activat l’alerta roja per pluges en el litoral sud d’Alacant a partir de les 10.00 d’este divendres. L’avís, vinculat a la irrupció d’una DANA, anticipa ruixats molt intensos en poc temps i la possibilitat d’acumulats que poden provocar inundacions puntuals en àrees costaneres i pròximes a rambles.
L’alerta roja implica un risc extrem i comporta la recomanació de limitar desplaçaments, evitar zones inundables i seguir en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència. També és previsible que els episodis de pluja vagen acompanyats de tempesta i ratxes de vent, la qual cosa pot agreujar l’impacte en la xarxa viària i l’entorn urbà.
Zones en alerta
A més del litoral sud d’Alacant en nivell roig per pluges, el litoral nord de la província d’Alacant, tot el litoral de València i àrees de l’interior sud romanen en nivell taronja per precipitacions. L’avís és groc per pluges a l’interior sud, en tot el litoral de Castelló, així com a l’interior nord de València i a l’interior d’Alacant.
En paral·lel, està vigent un avís de nivell groc per tempestes que afecta l’interior sud i a tot el litoral de Castelló, i que s’estén a tota la província de València i a tota la d’Alacant. Estos avisos poden solapar-se en un mateix municipi i evolucionar al llarg del dia en funció de la intensitat i el desplaçament dels núvols convectivas.
Davant este escenari, s’aconsella revisar desguassos i terrats, assegurar objectes en balcons i terrasses, no creuar basses d’aigua ni llits, i extremar la precaució al volant per possibles acumulacions i pèrdua de visibilitat. Per a informació actualitzada, convé consultar els canals oficials d’emergències autonòmiques.