17.1 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

És-Alert a Alacant per risc d’inundacions des del divendres

Els telèfons mòbils de diferents zones de la província d’Alacant han rebut a les 14.47 un És-Alert de Protecció Civil que avisa de risc d’inundacions per pluges intenses a partir de les 10.00 del divendres en el litoral sud. L’alerta s’alinea amb l’avís roig decretat per l’Agència Estatal de Meteorologia per a eixe tram horari i eixa àrea costanera.

Aemet preveu precipitacions molt fortes en poc temps i acumulacions elevades. Per al divendres, l’avís roig estarà vigent en el litoral sud d’Alacant des de les 10.00 fins a la mitjanit, amb llindars de fins a 60 litres per metre quadrat en una hora i 180 en 12 hores. En paral·lel, el litoral nord d’Alacant i el litoral sud de València es mantenen en avís taronja per pluges intenses des de les 11.00 del dijous, amb episodis que poden aconseguir 60 litres per metre quadrat en una hora i fins a 140 en 12 hores.

El missatge de Protecció Civil insta a evitar desplaçaments innecessaris, no creuar zones inundables i respectar tots els talls de trànsit. També recomana no realitzar activitats en llits ni en les seues proximitats i, si s’està en una àrea amb el risc d’inundació, buscar zones altes o pujar a un pis superior, sempre seguint les indicacions de les autoritats. Es demana, a més, aparcar els vehicles en zones segures i adoptar mesures bàsiques d’autoprotecció.

Zones afectades i evolució de la dana

Després d’una reunió de coordinació en el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, va informar de l’avaluació d’efectius davant l’avís roig en el litoral sud d’Alacant i a les comarques de l’Alacantí, Baix Vinalopó i Vega Baixa, amb contacte directe amb els ajuntaments per a reforçar l’anticipació. La dana Alice es desplaça esta vesprada cap al sud de la Comunitat Valenciana, però pot tornar a ascendir en els pròxims dies cap a la província de València i, ja el cap de setmana, cap a la de Castelló. Esta evolució obliga a mantindre la vigilància i a estar atents a noves actualitzacions.

El dispositiu autonòmic recorda que, amb nivells de risc roig, les precipitacions poden ser molt intenses en un curt període o per acumulació continuada, la qual cosa multiplica la possibilitat de anegamientos sobtats. En coincidir amb un pont festiu, amb major mobilitat per carretera, s’insistix a planificar sol desplaçaments imprescindibles, evitar creus de llits i barrancs, i estacionar en llocs elevats o allunyats de rieres.

Mesures municipals i incidències

L’Ajuntament d’Alacant ha activat mesures preventives que entren en vigor des de hui dijous: tancament de totes les instal·lacions municipals, suspensió de cites prèvies en servicis municipals, cancel·lació d’actes i esdeveniments municipals, suspensió d’autoritzacions per a esdeveniments privats i recomanació de restringir al màxim els desplaçaments no imprescindibles.

Per a reforçar la resposta, s’han augmentat els torns de la Policia Local i de Bombers, s’intensifica la vigilància de barrancs i partides rurals i s’activa el dispositiu d’atenció a persones sense llar. L’objectiu és reduir riscos i respondre amb rapidesa a qualsevol incidència vinculada a les pluges.

Les precipitacions ja han sigut intenses en municipis com València, Catarroja, Alcàsser i Pedralba, encara que de moment no consten incidents de rellevància. El telèfon d’Emergències 112 ha gestionat 12 avisos relacionats, segons la informació traslladada per la Conselleria. En la reunió de seguiment han estat connectats els servicis operatius de l’Administració General de l’Estat, la Generalitat, les diputacions i els ajuntaments, amb la finalitat de coordinar recursos i ajustar el desplegament segons evolucione l’episodi.

La delegació del Govern subratlla que la Vega Baixa és especialment vulnerable per la seua xarxa de rambles i escorrenties ràpides, per la qual cosa es demana extremar la vigilància en la Regió muntanyenca i la falda de Crevillent i en el litoral sud de la província. Davant qualsevol És-Alert o actualització oficial, es recomana consultar els canals institucionals i acatar les restriccions de trànsit i els tancaments temporals que es vagen establint.

Últimes notícies

L’Hèrcules incorpora al migcampista Mehdi Puch-Herrantz

L'Hèrcules ha incorporat al migcampista franc algerià Mehdi Puch-Herrantz, de 21 anys, després de deu dies als ordes de Rubén Torrecilla. Arriba lliure de l'AC Ajaccio, ocuparà fitxa sub-23 i firma pel que resta de temporada i una més.

El PP trenca el pacte a l’Alqueria d’Asnar i deixa a l’alcalde en minoria

Els dos regidors del PP ixen del govern local i renuncien a les seues delegacions, la qual cosa deixa a l'alcalde i a una edil no adscrita en minoria. La decisió arriba després de la polèmica per una possible irregularitat comptable i reobri el debat sobre una moció de censura.

Activen el protocol per una fallada en les polseres antimaltractament i asseguren que no va haver-hi desprotecció

Igualtat va activar el protocol de protecció després d'una incidència en el sistema Milotxa. El servici es va estabilitzar a la vesprada i no va deixar víctimes desprotegides.

Hisenda convoca el CPFF el dilluns per a la senda d’estabilitat i la tramitarà el dimarts en el Consell de Ministres

Hisenda ha convocat el CPFF per a presentar la senda d'estabilitat i el Govern la tramitarà l'endemà en el Consell de Ministres. El retard del calendari fa inviable que els comptes de 2026 entren en vigor l'1 de gener i aboca a una nova pròrroga de 2023.

Gómez demana al Ministeri flexibilitzar l’acreditació per a augmentar fins a un 15% les places MIR en la Comunitat Valenciana

El conseller ha urgit a canviar els criteris d'acreditació i a obrir un procediment permanent per a sumar places MIR en la Comunitat Valenciana. El CISNS s'ha compromés a enviar dades de cribratges amb indicadors homogenis mentres s'habilita una plataforma.

Vega Gimeno, plata olímpica, nova directora esportiva del Embassy 3×3

La plata olímpica a París assumirà la direcció esportiva del Embassy 3x3. Dirigirà les seccions masculina i femenina en un projecte amb visió internacional.

Álex Márquez oferix un curs de conducció i una exhibició en el circuit de Villena

El subcampió de MotoGP va oferir en el circuit de Villena un curs de conducció centrat en tècnica i seguretat i va culminar la jornada amb una exhibició per a fans i premsa en un acte de Momoven.

Sanitat i comunitats compartiran ara com ara les dades bàsiques dels cribratges de càncer

Sanitat i les autonomies han acordat compartir tres indicadors bàsics dels cribratges de mama, còlon i cèrvix abans de sumar noves mètriques. La Comissió de Salut Pública fixarà demà un marc homogeni.