10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Emergències i Interior recomana extremar les precaucions davant un episodi de vent, fenòmens costaners i neu que afecta a pràcticament tota la Comunitat Valenciana. El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja per vents a l’interior sud de València i en tota la província d’Alacant, i per fenòmens costaners en tota la costa de València i Alacant.

Així mateix, manté activa l’alerta groga per vents en el litoral i interior nord de València i en tota la província de Castelló, i per fenòmens costaners en el sud del litoral de Castelló. També hi ha avís per nevades i plaques de gel a l’interior de Castelló.

Després de l’avís de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) de fenomen meteorològic observat, el Centre de Coordinació d’Emergències ha activat a més l’alerta per nevades de nivell groc a l’interior nord de la província de València. A causa d’estes alertes, s’ha establit la situació 0 del Procediment d’Actuació davant el risc de Nevades a les comarques dels Ports, Alt Palància, Alt Maestrat, Baix Maestrat, l’Alcalatén i Alt Millars (Castelló), i en el Racó d’Ademuz (València). Esta situació 0 implica una fase preventiva de seguiment reforçat i preparació de recursos davant possibles incidències.

Recomanacions de seguretat

Davant la confluència de diversos fenòmens adversos, se sol·licita màxima prudència, especialment en carreteres. Es recomana evitar desplaçaments, optar pel transport públic quan siga possible i informar-se prèviament de la predicció i de l’estat de la xarxa viària. Amb neu o plaques de gel, la calçada pot tornar-se lliscant de manera sobtada, sobretot en ombries; amb vent fort, augmenten les ràfegues laterals i la caiguda de branques o objectes, la qual cosa exigix reduir la velocitat i ampliar la distància de seguretat.

En els domicilis, és aconsellable revisar que no hi haja cornises, balcons o façanes en mal estat que puguen desprendre’s, tancar portes i finestres per a evitar corrents que provoquen trencaments de cristalls i assegurar tendals, persianes, antenes i qualsevol objecte exposat en terrasses. Han de retirar-se tests, gàbies o altres elements que puguen caure a la via pública. Al carrer, convé allunyar-se de cases antigues o deteriorades, evitar murs i tanques publicitàries i extremar la precaució en parcs, avingudes arbrades, pals de llum i torres d’alta tensió. En el litoral, l’onatge i les ratxes poden generar esquitxades i arrossegaments, per la qual cosa es desaconsella acostar-se a esculleres i passejos marítims.

Es recorda la importància de repassar els consells de Protecció Civil dirigits a la població, disponibles en la web del 1·1·2, i que els municipis tenen a la seua disposició la ‘Guia de recomanacions als ajuntaments per a la presa de decisions preventives davant fenòmens meteorològics adversos’.

Últimes notícies

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud

La CHJ detalla als veïns de Paiporta les obres i projectes en el barranc de Poio després de la DANA

La CHJ va explicar a la ciutadania de Paiporta les actuacions executades i les previstes en el barranc de Poio per a reforçar la resiliència després de la DANA. Ja s'han intervingut 2,5 km del llit, amb un pressupost de 5 milions i més del 50% d'execució, i es preveu un programa d'adaptació de 60 milions, 2,8 d'ells per a Paiporta