Mastodon
22.8 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Enquesta OCU sobre la fiabilitat dels electrodomèstics

Una recent enquesta de fiabilitat d’electrodomèstics, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i que recull 85.000 valoracions de consumidors europeus, confirma un any més que Miele és la marca més duradora: la vida útil de les seues rentadores, assecadores, rentavaixelles i frigorífics aconsegueix els 15 anys de mitjana.

Col.laboració dels consumidors

Gràcies a la col·laboració dels milers de consumidors que van participar en l’enquesta, OCU ha elaborat a més un índex de fiabilitat, per tipus d’electrodomèstic, a partir del número i gravetat de les avaries relatades pels usuaris, la qual cosa permet oferir un rànquing de marques:

En rentadores, després de Miele, destaquen els bons resultats de Zanussi, Bosch i Siemens. Mentre que Edesa resulta la marca amb pitjor fiabilitat.

En assecadores Miele és també la marca més fiable, en este cas seguida de Zanussi i Beko, per este ordre.

En rentavaixella les primeres posicions són per a Neff, Selecline (Alcampo), Miele i Haier. I per sota de la mitjana queden Smeg, LG, Fagor i Brandt

En frigorífics destaca molt per sobre de la resta la marca Kunft (Worten); i li segueixen Franke i Buknecht. Smeg, per part seua, estaria entre les menys fiables.

Avaries més freqüents

L’enquesta també recull les avaries més freqüents segons la mena d’electrodomèstic. En rentadores, ho són la porta i el filtre; en assecadores, les que afecten el sistema d’assecament; en rentavaixella, la bomba de circulació o evacuació; i en els frigorífics, el sistema No Frost, tal com s’adverteix en la revista Compra Mestra de novembre.

Per què canvien d’aparell?

A la qüestió de per què van canviar finalment d’aparell, els enquestats han respost amb l’alt cost de la reparació i la falta de recanvis, que és una de les causes fonamentals de l’obsolescència prematura. OCU anima als consumidors a informar sobre les avaries i identificar així els punts de millora dels productes que usen; al mateix temps que sol·licita a les empreses mesurades que contribuïsquen a combatre este problema:

1. Que el producte es dissenye de manera que no hi haja peces de qualitat deficient, fràgils o l’assemblatge de les quals impedesca l’obertura per a una reparació.

2. Que reparar el producte tinga un cost notablement inferior al de comprar un altre nou.

3. Que la seua garantia siga superior als dos anys obligatoris i siga real: ara només s’atribueix a problemes del producte durant els primers 6 mesos.

4. Que s’informe de la vida mitjana prevista del producte, de les possibilitats de reparació, del temps de suport previst per a l’actualització del programari o de com ha de procedir-se per al seu correcte reciclatge.

Que els productes duren importa

I és que la durabilitat dels productes és una premissa indispensable per a aconseguir un mercat més just i sostenible, afirma OCU. En este sentit és vital que l’Administració impulse un etiquetatge que indique la facilitat per a reparar un electrodomèstic i la seua vida mitjana real.

Últimes notícies

18 quilòmetres de retencions en l’A-7 per un accident a Bétera i un altre incident a la Cañada

L'A-7 suma fins a 18 km de cues en sentit Barcelona després d'un accident a Bétera amb el carril esquerre tallat i un altre incident a la Cañada. L'embós s'estén del km 336 al 318 i complica l'hora punta en l'àrea de València.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada i màximes en ascens a l'interior de València. Vent fluix, entrada d'este a la vesprada i cels més oberts al migdia.

Barcelona firma un 6-0 al València i recupera la seua millor versió

Golejada incontestable en el Johan Cruyff amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski. L'equip de Flic mana en joc i se situa segon a dos punts del líder.

Gayà lamenta el 6-0 i admet que el Barça els té presa la mesura

El capità del València va qualificar de molt dolorosa la derrota per 6-0 davant el Barcelona i va recordar el 7-1 del curs passat. Va assenyalar que el segon gol de Raphinha els va deixar tocats i va demanar reaccionar amb treball.

6-0: El Barcelona arrasa al València i recupera sensacions

L'equip de Hansi Flic es va reconciliar amb la seua millor versió i va firmar un 6-0 davant el València en l'estrena del Johan Cruyff en LaLiga, amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski.

Fermin Lopez dona avantatge al Barcelona al descans davant el València (1-0)

El Barcelona mana 1-0 a l'intermedi en l'Estadi Johan Cruyff gràcies a una miqueta de Fermin Lopez en el minut 29. El València a penes inquiet en la primera part.

Flic introduïx sis canvis i el València suma a Gayà i Copete

El Barcelona trencada amb sis novetats, inclòs el debut oficial de Roony i la titularitat de Rashford. El València reforça la defensa amb Gayà i Copete i apunta a una línia de cinc.

Flic revoluciona l’onze amb sis canvis; Gayà i Copete, novetats al València

El Barcelona introduïx sis canvis en el seu onze davant el València, amb el debut oficial de Roony Bardghji i Ferran Torres com a referència. Els de Corberán incorporen a Gayà i Copete i apunten a una línia de cinc arrere.