20.7 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Espanya i l’ONU signen un acord per establir una divisió dedicada a les Tecnologies Digitals a València

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, ha formalitzat aquest dimarts un acord amb el sotssecretari general i enviat especial de les Nacions Unides per a les Tecnologies Digitals i Emergents, Amandeep Singh Gill, per establir una divisió de l’Oficina de les Nacions Unides de Serveis per a Projectes (UNOPS) a València.

- Advertisement -Telegram València Diari

Amb aquest acord, firmat recentment, Espanya s’implica amb una contribució voluntària de 3 milions d’euros a l’Oficina de Tecnologies Digitals i Emergents (ODET) de l’ONU, que ha sigut aprovada pel Consell de Ministres, per a potenciar la cooperació global en la governança de la intel·ligència artificial (IA).

Amandeep Singh Gill ha expressat el seu agraïment al Govern d’Espanya, destacant el seu ferm compromís i la seua contribució a l’ONU en temes de cooperació global en la governança de la IA. “Aquesta contribució ens permetrà avançar en les recomanacions proposades l’any passat per l’Òrgan Consultiu d’Alt Nivell del secretari general en el seu informe ‘Gobernança de la IA en benefici de la humanitat'”, ha afirmat Gill.

Els dos dirigents han subratllat que aquest acord enfortirà la cooperació internacional per aprofitar el potencial de la IA, garantint alhora el respecte per les normes internacionals i per **drets humans**.

El ministre Óscar López ha declarat: “Hui fem un pas més en el lideratge d’Espanya en l’agenda digital multilateral. En temps de tensió geopolítica, guerres comercials i oligopolis tecnològics, enviem un missatge clar: No volem usar la tecnologia per dividir països, sinó per multiplicar oportunitats”.

Aquest acord també implica un compromís amb la recuperació i reconstrucció després del dany. L’ODET establirà la divisió a la seu de l’UNOPS situada a València, dedicada a la investigació en la creació de normes i polítiques de IA, classificació de riscos, així com al suport del secretariat per a les diverses iniciatives que es seguiran coincidint amb el Pacte Digital Global durant els pròxims dos anys.

Últimes notícies

Paiporta habilita més de mil places d’aparcament públic per millorar l’estacionament després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta habilita més de mil places d'aparcament provisional com a resposta a les dificultats d'estacionament provocades per la dana del mes d'octubre. Les mesures inclouen la reordenació del trànsit i l'ús de solars per fer més accessibles els espais públics als veïns i veïnes.

Problemes de trànsit a Morella degut a una intensa pedregada

Una forta pedregada afecta les carreteres CV-12 i N-232 a Morella, amb la mobilització de bombers per a la neteja de la calçada i registres de pluja significatius a la comarca dels Ports.

Trump aixeca les sancions a Síria: una nova oportunitat per al país

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat la fi de les sancions a Síria en una nova estratègia per oferir al país una oportunitat per a prosperar després de la caiguda del règim de Bashar al-Assad. Els detalls del diàleg amb Iran també han estat abordats.

El Govern defensa que corresponia a Mazón demanar ajuda europea després de la dana.

El Govern explica que la Generalitat Valenciana, presidida per Carlos Mazón, era responsable de sol·licitar ajuda europea després de la dana del 29 d'octubre, cosa que no es va fer fins a l'8 de novembre. Així, l'executiu valencià va declinar l'assistència de quatre països i només va acceptar ajuda de Portugal i França.

Trump signa acords històrics de defensa a Aràbia Saudita per valor de 127.000 milions d’euros

Els Estats Units i Aràbia Saudita tanquen un acord de defensa i inversió històric, que inclou contractes per 127.000 milions d'euros, amb un enfocament en la cooperació en seguretat i tecnologia.

El Parlament Europeu es converteix en la casa de les víctimes de la dana a l’escoltar-les sis mesos després de la tragèdia

Els eurodiputats reben a Brussel·les a representants de víctimes de la riuada de la dana, destacant la falta de suport per part del president de la Generalitat, Carlos Mazón. Les associacions demanen justícia i reparació per a les 228 víctimes mortals.

Sumar expressa suport a Oltra confiants en el final de la seva persecució judicial

La portaveu de Sumar, Verónica Martínez Barber, manifesta el seu suport a Mónica Oltra, davant la decisió de mantenir el seu processament judicial per presumptes abusos encoberts.

Muñoz critica la ineficàcia de Mazón mentre Von der Leyen atén a les víctimes de la dana

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, lamenta que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, atengui a les víctimes de la dana abans que el president Mazón, subratllant la ineficàcia del govern valencià.