20.1 C
València
Diumenge, 25 maig, 2025

El Govern d’Espanya tira avant el seu pla econòmic contra la guerra

El Govern ha patit per a convalidar el decret anticrisi per a pal·liar el desgast econòmic per la guerra a Ucraïna.
La Cambra ho va fer, això sí, per la mínima: 176 diputats van votar a favor i 172 en contra.

La convalidació del decret posa fi així a una setmana d’estira-i-arronsa entre el Govern i els seus socis parlamentaris que es va enquistar fins a tal punt que l’Executiu, en alguns moments, va veure perill real que el Congrés derrocara el seu pla de xoc.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les mesures més importants dins del decret, es troben la bonificació mínima de 20 cèntims en cada litre de combustible i la limitació extraordinària de l’actualització anual de la renda dels contractes d’arrendament d’habitatge fins a almenys el 30 de juny.

A més, s’haurien deixat de mobilitzar 362 milions d’euros per a agricultura i ramaderia; 68 milions d’euros per al sector pesquer; més de 500 milions en ajudes als grans consumidors d’electricitat i 125 milions per a la indústria de gas intensiva. Segons estimacions de l’Executiu, l’impacte de totes les mesures suposa el desplegament de 16.000 milions d’euros.

El ministre de Presidència, Félix Bolaños va advertir als grups que votaren en contra que estarien “perjudicant els ciutadans amb l’única fi de danyar al Govern“, per la qual cosa els va demanar donar “una missatge d’unitat“, per a demostrar que es tracta d’un Estat que “protegeix els seus ciutadans“. Ha insistit que la guerra ha fet necessària la implementació de mesures que donen seguretat a tots els sectors econòmics i també als qui estan en una situació de major vulnerabilitat.

Últimes notícies

El PSPV Aprova amb Més del 93% l’Executiva Liderada per Pilar Bernabé per a Recuperar València

El PSPV ratifica l'executiva encapçalada per Pilar Bernabé amb el 93,28% de vots, marcant l'inici del seu projecte per a recuperar el govern de València en 2027 com a alternativa al PP i Vox.

PSPV aprova l’executiva de Pilar Bernabé amb més del 93% de vots i es prepara per a les eleccions municipals de 2027

El PSPV ha ratificat amb el 93,28% de vots l'executiva liderada per Pilar Bernabé, qui serà la candidata a l'alcaldia de València per a 2027, destacant-se com la gran alternativa de l'esquerra enfront de PP i Vox.

El PSPV confirma a Pilar Bernabé com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027

El PSPV ratifica oficialment a Pilar Bernabé com a secretària general i candidata per a les eleccions municipals de València en 2027, amb un ampli suport en les votacions internes.

Pilar Bernabé proclamada oficialment secretària general del PSPV a València i candidata a l’alcaldia 2027

El PSPV ratifica a Pilar Bernabé com a secretària general a València i candidata a l'alcaldia per a 2027 amb ampli suport en vots.

Un home mor i dos resulten ferits després de xoc múltiple de motos a Santa Pola

Un accident de diverses motos en la carretera entre Elx i Santa Pola a Alacant ha deixat un mort i dos ferits, els qui van ser traslladats a l'Hospital General d'Elx.

Buñol i Rungis s’agermanen reforçant llaços culturals i comercials

El municipi valencià de Buñol i Rungis, França, amfitrió del major mercat de proveïments europeu, formalitzen el seu agermanament per a enfortir llaços culturals i comercials.

Feministes de València rebutgen la guerra i demanen desarmament global en el Dia per la Pau

El moviment feminista de València manifesta el seu rebuig als conflictes bèl·lics, assenyalant que les guerres són producte de valors patriarcals i demana la fi del suport a governs amb crims de guerra.

Unió Municipalista busca consolidar-se com a tercera força política en la Comunitat Valenciana per a 2027

Unió Municipalista aspira a presentar candidatures pròpies en el 75% dels municipis de la Comunitat Valenciana i convertir-se en la tercera força política en les eleccions de 2027.