10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Una exalcaldessa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde»

Juan Cano

Una exalcaldesa de Polop sobre Juan Cano: «Era un borratxo, un boig i un mal alcalde» | EFE

Juan Cano, el principal acusat de matar a tirs a l’alcalde de Polop, en la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda, en 2007, era un «borratxo, un boig i un mal alcalde», segons el testimoni d’una exalcaldesa de la localitat, llegit hui davant del jurat popular en l’Audiència Provincial d’Alacant.

 

Estes paraules sobre el considerat cervell de l’assassinat, Juan Cano, van ser emeses en la fase d’instrucció per la popular María Dolores Zaragoza, que va ser alcaldessa de Polop entre desembre de 2009 i juny de 2011, quan va rellevar a l’anterior una volta que va ser detingut per la Guàrdia Civil per la seua presumpta participació. Zaragoza va morir més tard per una greu malaltia, pel que la seua declaració en instrucció ha sigut llegida davant dels sis hòmens i tres dones del jurat popular.

 

Segons este testimoniatge, Cano, que en aquell moment era vicealcalde i regidor d’Urbanisme, considerava com el seu «enemic polític número 1» a l’alcalde i company Alejandro Ponsoda, a qui «sempre tractava de manera despectiva» i li deia que era un «inútil» i que «no servix per a res». «No el vol ni la seua família», deia Zaragoza sobre el que solia dir Cano del mort, a demés d’altres frases com «ni eres home ni eres res», amb altres al·lusions a la vida íntima del regidor assassinat.

 

Anava «alegre» a les reunions de l’Ajuntament

L’exalcaldesa de Polop també va declarar en instrucció que era «habitual que Cano anara ‘alegre’ (en al·lusió a la beguda) a les reunions a l’Ajuntament», sobretot després de les 11 hores, ja que era freqüent que abans consumira alcohol en el bar de la piscina municipal.

 

Zaragoza ha relatat que, sense alcohol, Cano tenia un caràcter «afable», però que si consumia el seu humor es tornava «insuportable i, fins i tot, feia por», i ha afegit que la seua faceta d’«intimidador» li va provocar a ella mateixa arribar a tindre «por» de què li passara «el mateix que a Alejandro (Ponsoda)».

 

Zaragoza desconeix «si Cano va matar a Ponsada»

Encara que ha aclarit que desconeix «si Cano va matar a Alejandro», l’exalcaldesa va indicar que l’acusat li va dir que el fet de ser relegat en les llistes electorals de quatre anys abans (en 2003 després d’una denúncia per un suposat suborn) i quedar fora de l’ajuntament durant 4 anys abans de tornar com a número dos, no li va agradar i això va provocar que se sentira «defraudat» per Ponsoda, a qui veia com «una mala persona».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.