Un acusat de planejar l’assassinat de l’alcalde de Polop: «Me’n ric del testimoni protegit»

Polop

Salvador Ros i Pedro Hermosilla, acusats en el cas de l’assassinat de l’alcalde de Polop | EFE

 

Un empresari acusat de ser una de les persones que van planificar en 2007 el crim de l’alcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), ha rebutjat haver participat en l’assassinat i ha explicat que se’n riu del testimoni protegit, que presumptament l’involucra en els fets.

 

Des d’este dilluns se celebra el juí a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde Alejandro Ponsoda (PP), fet per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007 quan es trobava en l’interior del seu vehicle, entre ells l’empresari del calçat, Salvador G.R. i també el successor de Ponsoda i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano.

 

En declaracions als periodistes a les portes de l’Audiència Provincial d’Alacant, Salvador G.R. ha insistit que està «molt tranquil» i que desconeix per què està investigat en esta trama. Sobre el testimoni protegit, que suposadament l’implica en el planejament del crim al costat de Juan Cano per interessos urbanístics, ha comentat: «em ric del testimoni protegit».

 

«Amb dos collons»

Ha assegurat que fa 30 anys que no parla amb Cano i que, per tant, no tenia relació amb ell quan va passar el crim. A demés, ha afegit que està disposat a respondre a totes les preguntes en la sessió i que ho farà «amb dos collons». Preguntat pels propietaris del club d’altern Mesalina, a on suposadament es va planejar l’assassinat, este acusat ha comentat que els coneix perfectament i que són «amics íntims».

 

La selecció dels nou membres del jurat encara continua en els baixos de l’Audiència Província d’Alacant abans d’un juí que s’allargarà durant tres setmanes i en el que el fiscal demana 25 anys de presó per als acusats, excepte per als tres sicaris, als qui afegix dos més per tinença il·lícita d’armes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.