Un acusat de planejar l’assassinat de l’alcalde de Polop: «Me’n ric del testimoni protegit»

Polop

Salvador Ros i Pedro Hermosilla, acusats en el cas de l’assassinat de l’alcalde de Polop | EFE

 

Un empresari acusat de ser una de les persones que van planificar en 2007 el crim de l’alcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), ha rebutjat haver participat en l’assassinat i ha explicat que se’n riu del testimoni protegit, que presumptament l’involucra en els fets.

 

Des d’este dilluns se celebra el juí a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde Alejandro Ponsoda (PP), fet per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007 quan es trobava en l’interior del seu vehicle, entre ells l’empresari del calçat, Salvador G.R. i també el successor de Ponsoda i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano.

 

En declaracions als periodistes a les portes de l’Audiència Provincial d’Alacant, Salvador G.R. ha insistit que està «molt tranquil» i que desconeix per què està investigat en esta trama. Sobre el testimoni protegit, que suposadament l’implica en el planejament del crim al costat de Juan Cano per interessos urbanístics, ha comentat: «em ric del testimoni protegit».

 

«Amb dos collons»

Ha assegurat que fa 30 anys que no parla amb Cano i que, per tant, no tenia relació amb ell quan va passar el crim. A demés, ha afegit que està disposat a respondre a totes les preguntes en la sessió i que ho farà «amb dos collons». Preguntat pels propietaris del club d’altern Mesalina, a on suposadament es va planejar l’assassinat, este acusat ha comentat que els coneix perfectament i que són «amics íntims».

 

La selecció dels nou membres del jurat encara continua en els baixos de l’Audiència Província d’Alacant abans d’un juí que s’allargarà durant tres setmanes i en el que el fiscal demana 25 anys de presó per als acusats, excepte per als tres sicaris, als qui afegix dos més per tinença il·lícita d’armes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.