Un acusat de planejar l’assassinat de l’alcalde de Polop: «Me’n ric del testimoni protegit»

Polop

Salvador Ros i Pedro Hermosilla, acusats en el cas de l’assassinat de l’alcalde de Polop | EFE

 

Un empresari acusat de ser una de les persones que van planificar en 2007 el crim de l’alcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), ha rebutjat haver participat en l’assassinat i ha explicat que se’n riu del testimoni protegit, que presumptament l’involucra en els fets.

 

Des d’este dilluns se celebra el juí a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde Alejandro Ponsoda (PP), fet per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007 quan es trobava en l’interior del seu vehicle, entre ells l’empresari del calçat, Salvador G.R. i també el successor de Ponsoda i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano.

 

En declaracions als periodistes a les portes de l’Audiència Provincial d’Alacant, Salvador G.R. ha insistit que està «molt tranquil» i que desconeix per què està investigat en esta trama. Sobre el testimoni protegit, que suposadament l’implica en el planejament del crim al costat de Juan Cano per interessos urbanístics, ha comentat: «em ric del testimoni protegit».

 

«Amb dos collons»

Ha assegurat que fa 30 anys que no parla amb Cano i que, per tant, no tenia relació amb ell quan va passar el crim. A demés, ha afegit que està disposat a respondre a totes les preguntes en la sessió i que ho farà «amb dos collons». Preguntat pels propietaris del club d’altern Mesalina, a on suposadament es va planejar l’assassinat, este acusat ha comentat que els coneix perfectament i que són «amics íntims».

 

La selecció dels nou membres del jurat encara continua en els baixos de l’Audiència Província d’Alacant abans d’un juí que s’allargarà durant tres setmanes i en el que el fiscal demana 25 anys de presó per als acusats, excepte per als tres sicaris, als qui afegix dos més per tinença il·lícita d’armes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU