Un acusat de planejar l’assassinat de l’alcalde de Polop: «Me’n ric del testimoni protegit»

Polop

Salvador Ros i Pedro Hermosilla, acusats en el cas de l’assassinat de l’alcalde de Polop | EFE

 

Un empresari acusat de ser una de les persones que van planificar en 2007 el crim de l’alcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), ha rebutjat haver participat en l’assassinat i ha explicat que se’n riu del testimoni protegit, que presumptament l’involucra en els fets.

 

Des d’este dilluns se celebra el juí a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde Alejandro Ponsoda (PP), fet per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007 quan es trobava en l’interior del seu vehicle, entre ells l’empresari del calçat, Salvador G.R. i també el successor de Ponsoda i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano.

 

En declaracions als periodistes a les portes de l’Audiència Provincial d’Alacant, Salvador G.R. ha insistit que està «molt tranquil» i que desconeix per què està investigat en esta trama. Sobre el testimoni protegit, que suposadament l’implica en el planejament del crim al costat de Juan Cano per interessos urbanístics, ha comentat: «em ric del testimoni protegit».

 

«Amb dos collons»

Ha assegurat que fa 30 anys que no parla amb Cano i que, per tant, no tenia relació amb ell quan va passar el crim. A demés, ha afegit que està disposat a respondre a totes les preguntes en la sessió i que ho farà «amb dos collons». Preguntat pels propietaris del club d’altern Mesalina, a on suposadament es va planejar l’assassinat, este acusat ha comentat que els coneix perfectament i que són «amics íntims».

 

La selecció dels nou membres del jurat encara continua en els baixos de l’Audiència Província d’Alacant abans d’un juí que s’allargarà durant tres setmanes i en el que el fiscal demana 25 anys de presó per als acusats, excepte per als tres sicaris, als qui afegix dos més per tinença il·lícita d’armes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.