Comença el juí per l’assassinat de l’exalcalde de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

Un jurat popular jutja des des d’este dilluns a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda (PP), comés per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007, quan es trobava dins del seu cotxe.

 

El seu successor en el càrrec i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano, s’assenta en el banc dels acusats al costat d’altres sis persones davant un jurat popular com a inductor de l’assassinat. Per a ell i els altres acusats, la Fiscalia demana penes de 25 anys de presó.

 

Entre els acusats, estan altres tres hòmens que, segons la Fiscalia, van participar en la planificació del crim en un reservat del club d’altern Mesalina, situat en la localitat de Finestrat: un empresari de Polop, Salvador G.; i el propietari i el gerent del club, Pedro Jesús H. i Ariel Alberto G., respectivament.

 

Un assassinat per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec»

D’acord amb l’escrit de qualificació del ministeri públic, els quatre s’haurien conjurat per a matar a Ponsoda, moguts per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec».

 

Els altres sis acusats s’enfronten a les mateixes penes que Cano com a inductors o com a autors materials dels dispars. A demés, la Fiscalia demana dos anys de presó addicionals per als tres presumptes sicaris pel delicte de tinença il·lícita d’armes. Les defenses neguen el relat de les acusacions i demanen la seua lliure absolució.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.