Comença el juí per l’assassinat de l’exalcalde de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

Un jurat popular jutja des des d’este dilluns a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda (PP), comés per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007, quan es trobava dins del seu cotxe.

 

El seu successor en el càrrec i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano, s’assenta en el banc dels acusats al costat d’altres sis persones davant un jurat popular com a inductor de l’assassinat. Per a ell i els altres acusats, la Fiscalia demana penes de 25 anys de presó.

 

Entre els acusats, estan altres tres hòmens que, segons la Fiscalia, van participar en la planificació del crim en un reservat del club d’altern Mesalina, situat en la localitat de Finestrat: un empresari de Polop, Salvador G.; i el propietari i el gerent del club, Pedro Jesús H. i Ariel Alberto G., respectivament.

 

Un assassinat per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec»

D’acord amb l’escrit de qualificació del ministeri públic, els quatre s’haurien conjurat per a matar a Ponsoda, moguts per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec».

 

Els altres sis acusats s’enfronten a les mateixes penes que Cano com a inductors o com a autors materials dels dispars. A demés, la Fiscalia demana dos anys de presó addicionals per als tres presumptes sicaris pel delicte de tinença il·lícita d’armes. Les defenses neguen el relat de les acusacions i demanen la seua lliure absolució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.