Comença el juí per l’assassinat de l’exalcalde de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

Un jurat popular jutja des des d’este dilluns a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda (PP), comés per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007, quan es trobava dins del seu cotxe.

 

El seu successor en el càrrec i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano, s’assenta en el banc dels acusats al costat d’altres sis persones davant un jurat popular com a inductor de l’assassinat. Per a ell i els altres acusats, la Fiscalia demana penes de 25 anys de presó.

 

Entre els acusats, estan altres tres hòmens que, segons la Fiscalia, van participar en la planificació del crim en un reservat del club d’altern Mesalina, situat en la localitat de Finestrat: un empresari de Polop, Salvador G.; i el propietari i el gerent del club, Pedro Jesús H. i Ariel Alberto G., respectivament.

 

Un assassinat per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec»

D’acord amb l’escrit de qualificació del ministeri públic, els quatre s’haurien conjurat per a matar a Ponsoda, moguts per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec».

 

Els altres sis acusats s’enfronten a les mateixes penes que Cano com a inductors o com a autors materials dels dispars. A demés, la Fiscalia demana dos anys de presó addicionals per als tres presumptes sicaris pel delicte de tinença il·lícita d’armes. Les defenses neguen el relat de les acusacions i demanen la seua lliure absolució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.