Comença el juí per l’assassinat de l’exalcalde de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

Un jurat popular jutja des des d’este dilluns a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda (PP), comés per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007, quan es trobava dins del seu cotxe.

 

El seu successor en el càrrec i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano, s’assenta en el banc dels acusats al costat d’altres sis persones davant un jurat popular com a inductor de l’assassinat. Per a ell i els altres acusats, la Fiscalia demana penes de 25 anys de presó.

 

Entre els acusats, estan altres tres hòmens que, segons la Fiscalia, van participar en la planificació del crim en un reservat del club d’altern Mesalina, situat en la localitat de Finestrat: un empresari de Polop, Salvador G.; i el propietari i el gerent del club, Pedro Jesús H. i Ariel Alberto G., respectivament.

 

Un assassinat per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec»

D’acord amb l’escrit de qualificació del ministeri públic, els quatre s’haurien conjurat per a matar a Ponsoda, moguts per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec».

 

Els altres sis acusats s’enfronten a les mateixes penes que Cano com a inductors o com a autors materials dels dispars. A demés, la Fiscalia demana dos anys de presó addicionals per als tres presumptes sicaris pel delicte de tinença il·lícita d’armes. Les defenses neguen el relat de les acusacions i demanen la seua lliure absolució.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.