Comença el juí per l’assassinat de l’exalcalde de Polop

Enterrament d'Alejandro Ponsoda, exalcalde de Polop

El crim es va cometre en 2007 | EFE

Un jurat popular jutja des des d’este dilluns a set persones per l’assassinat a tirs de l’exalcalde de Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), Alejandro Ponsoda (PP), comés per diferents sicaris a les portes de sa casa el 19 d’octubre de 2007, quan es trobava dins del seu cotxe.

 

El seu successor en el càrrec i abans regidor d’Urbanisme, Juan Cano, s’assenta en el banc dels acusats al costat d’altres sis persones davant un jurat popular com a inductor de l’assassinat. Per a ell i els altres acusats, la Fiscalia demana penes de 25 anys de presó.

 

Entre els acusats, estan altres tres hòmens que, segons la Fiscalia, van participar en la planificació del crim en un reservat del club d’altern Mesalina, situat en la localitat de Finestrat: un empresari de Polop, Salvador G.; i el propietari i el gerent del club, Pedro Jesús H. i Ariel Alberto G., respectivament.

 

Un assassinat per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec»

D’acord amb l’escrit de qualificació del ministeri públic, els quatre s’haurien conjurat per a matar a Ponsoda, moguts per l’«animadversió que sentien cap a ell per raó del seu càrrec».

 

Els altres sis acusats s’enfronten a les mateixes penes que Cano com a inductors o com a autors materials dels dispars. A demés, la Fiscalia demana dos anys de presó addicionals per als tres presumptes sicaris pel delicte de tinença il·lícita d’armes. Les defenses neguen el relat de les acusacions i demanen la seua lliure absolució.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.