17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Cas Marta Calvo: «Jorge preferix estar mort abans que anar a presó»

«El meu fill preferix estar mort abans que anar a presó». Són les paraules de María Pilar J., mare de Jorge Ignacio P., l’acusat d’haver assassinat a Marta Calvo, la xica d’Estivella desapareguda el passat mes de novembre en Manuel, en la Ribera (València).

 

Estes declaracions les va fer María Pilar J. en la caserna de la Guàrdia Civil de Vilanova de Castelló, segons ha avançat ‘Las Provincias’. Tal com consta en les diligències del cas Marta Calvo, estes paraules es van pronunciar a les 13.29 hores del 17 de novembre, deu dies després de la desaparició de la jove.

 

La mare de Jorge Ignacio P. havia acudit a esta caserna a denunciar la desaparició del seu fill, que havia pegat a fugir el dia 13 de novembre, després de què ella li diguera que acudira a la Policia, perquè l’estaven buscant. En eixos sis dies, li va donar temps a trossejar el cos de Marta Calvo i desaparéixer sense deixar ninguna pista, fins que el seu cotxe va ser trobat en El Puig, en l’Horta Nord (València).

 

L’agent que va atendre a María Pilar J. li va preguntar si el seu fill s’havia intentat suïcidar alguna volta, qüestió a la que ella va contestar que el seu fill preferiria estar mort a estar tancat en presó. 17 dies després d’esta conversació, Jorge Ignacio P. s’entregava en la caserna de la Guàrdia Civil de Carcaixent i afirmava que havia trossejat el cos de Marta i s’havia desfet d’ell, però que no l’havia matat. Segons la versió de l’acusat, es va trobar a la xica morta després de practicar sexe i consumir cocaïna.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.