8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Noves incògnites en el cas de Marta Calvo, dos mesos després de la desaparició

Marta Calvo, desapareguda el 7 de novembre a Manuel (València)

Apareixen nous dubtes sobre la desaparició de Marta Calvo | Facebook (Marta Calvo)

 

El 7 de gener es complixen dos mesos de la desaparició de Marta Calvo, natural d’Estivella, el Camp de Morvedre (València), i encara continuen apareixent nous dubtes al voltant d’este cas. Ara ixen noves preguntes com, per exemple, si el principal sospitós podria ser un assassí en sèrie o si va faltar atenció i precaució en la investigació de la denúncia en les primeres hores.

 

Mentres continua la busca de les restes de la xica, que encara no s’han trobat, Jorge Ignacio P.J, l’home de 38 anys sospitós d’haver-la matat, continua en presó preventiva. L’últim que va saber la família de Marta Calvo és que la jove, el passat 7 de novembre, va anar al municipi de Manuel, la Ribera (València), perquè havia quedat amb ell. Dos dies després, la mare de la xica va anar a la casa de l’acusat, ja que era a on la va portar l’última comunicació que havia tingut amb la filla, a on no la va trobar.

 

A pesar de què la denúncia es va posar el dia 9 de novembre, no va ser fins a uns dies després, com informa la mateixa Guàrdia Civil, que no es va iniciar la busca de les restes de Marta Calvo. Un possible retard en les actuacions que podria estar provocat per una mala coordinació entre els cossos de seguretat, encara que este acte no ha sigut confirmat per fonts de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

El sospitós, qui es va entregar a la policia el 4 de desembre, va declarar que la mort de Marta va ser un accident provocat per un consum excessiu de cocaïna. A este fet se suma l’aparició de nous casos relacionats amb introducció d’esta droga en els genitals de prostitutes.

 

I encara que el subdelegat del Govern, José Roberto González Cachorro, descarte que es puga parlar d’un assassí en sèrie, tres dones han denunciat a les forces de seguretat que van patir una situació pareguda a la de Marta Calvo. A demés, a estos se suma el cas d’una prostituta d’origen brasiler que va morir el passat abril en el barri de Russafa a mans de Jorge Ignacio P.J, un cas que el jutge ha tornat a obrir.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.