10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Noves incògnites en el cas de Marta Calvo, dos mesos després de la desaparició

Marta Calvo, desapareguda el 7 de novembre a Manuel (València)

Apareixen nous dubtes sobre la desaparició de Marta Calvo | Facebook (Marta Calvo)

 

El 7 de gener es complixen dos mesos de la desaparició de Marta Calvo, natural d’Estivella, el Camp de Morvedre (València), i encara continuen apareixent nous dubtes al voltant d’este cas. Ara ixen noves preguntes com, per exemple, si el principal sospitós podria ser un assassí en sèrie o si va faltar atenció i precaució en la investigació de la denúncia en les primeres hores.

 

Mentres continua la busca de les restes de la xica, que encara no s’han trobat, Jorge Ignacio P.J, l’home de 38 anys sospitós d’haver-la matat, continua en presó preventiva. L’últim que va saber la família de Marta Calvo és que la jove, el passat 7 de novembre, va anar al municipi de Manuel, la Ribera (València), perquè havia quedat amb ell. Dos dies després, la mare de la xica va anar a la casa de l’acusat, ja que era a on la va portar l’última comunicació que havia tingut amb la filla, a on no la va trobar.

 

A pesar de què la denúncia es va posar el dia 9 de novembre, no va ser fins a uns dies després, com informa la mateixa Guàrdia Civil, que no es va iniciar la busca de les restes de Marta Calvo. Un possible retard en les actuacions que podria estar provocat per una mala coordinació entre els cossos de seguretat, encara que este acte no ha sigut confirmat per fonts de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

El sospitós, qui es va entregar a la policia el 4 de desembre, va declarar que la mort de Marta va ser un accident provocat per un consum excessiu de cocaïna. A este fet se suma l’aparició de nous casos relacionats amb introducció d’esta droga en els genitals de prostitutes.

 

I encara que el subdelegat del Govern, José Roberto González Cachorro, descarte que es puga parlar d’un assassí en sèrie, tres dones han denunciat a les forces de seguretat que van patir una situació pareguda a la de Marta Calvo. A demés, a estos se suma el cas d’una prostituta d’origen brasiler que va morir el passat abril en el barri de Russafa a mans de Jorge Ignacio P.J, un cas que el jutge ha tornat a obrir.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.