12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Noves incògnites en el cas de Marta Calvo, dos mesos després de la desaparició

Marta Calvo, desapareguda el 7 de novembre a Manuel (València)

Apareixen nous dubtes sobre la desaparició de Marta Calvo | Facebook (Marta Calvo)

 

El 7 de gener es complixen dos mesos de la desaparició de Marta Calvo, natural d’Estivella, el Camp de Morvedre (València), i encara continuen apareixent nous dubtes al voltant d’este cas. Ara ixen noves preguntes com, per exemple, si el principal sospitós podria ser un assassí en sèrie o si va faltar atenció i precaució en la investigació de la denúncia en les primeres hores.

 

Mentres continua la busca de les restes de la xica, que encara no s’han trobat, Jorge Ignacio P.J, l’home de 38 anys sospitós d’haver-la matat, continua en presó preventiva. L’últim que va saber la família de Marta Calvo és que la jove, el passat 7 de novembre, va anar al municipi de Manuel, la Ribera (València), perquè havia quedat amb ell. Dos dies després, la mare de la xica va anar a la casa de l’acusat, ja que era a on la va portar l’última comunicació que havia tingut amb la filla, a on no la va trobar.

 

A pesar de què la denúncia es va posar el dia 9 de novembre, no va ser fins a uns dies després, com informa la mateixa Guàrdia Civil, que no es va iniciar la busca de les restes de Marta Calvo. Un possible retard en les actuacions que podria estar provocat per una mala coordinació entre els cossos de seguretat, encara que este acte no ha sigut confirmat per fonts de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

El sospitós, qui es va entregar a la policia el 4 de desembre, va declarar que la mort de Marta va ser un accident provocat per un consum excessiu de cocaïna. A este fet se suma l’aparició de nous casos relacionats amb introducció d’esta droga en els genitals de prostitutes.

 

I encara que el subdelegat del Govern, José Roberto González Cachorro, descarte que es puga parlar d’un assassí en sèrie, tres dones han denunciat a les forces de seguretat que van patir una situació pareguda a la de Marta Calvo. A demés, a estos se suma el cas d’una prostituta d’origen brasiler que va morir el passat abril en el barri de Russafa a mans de Jorge Ignacio P.J, un cas que el jutge ha tornat a obrir.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.