La busca de Marta Calvo començà quatre dies després de què la mare denunciara la desaparició

Marta Calvo

Ningú va buscar a Marta Calvo fins quatre dies després de què sa mare interposara la denúncia | València Diari

La investigació sobre la desaparició de Marta Calvo no va començar fins quatre dies després de què la mare de la xica d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), Marisol Burón, posara la denúncia i fins a sis dies després de la seua desaparició, segons ha avançat ‘Levante-EMV’.

 

La mare de la jove de 25 anys, en saber que la seua filla no es connectava a WhatsApp des de la matinada del 7 de novembre i que des de les 12 del matí el seu mòbil estava apagat, se’n va anar a Manuel, en la comarca de la Ribera (València), des d’on Marta li havia enviat la seua última ubicació.

 

Una volta allà, arribà a creuar unes paraules amb Jorge Ignacio P. J., el detingut com a presumpte assassí de la seua filla. El xic li va afirmar que no coneixia a ninguna Marta. El dissabte, 9 de novembre, la mare va decidir interposar la denúncia, entre les 21.06 i les 21.30 hores de la nit. 

 

El protocol inicial es va seguir correctament

Segons els informes, l’agent que va atendre a la dona va seguir tots els protocols correctament. Va enviar els correus electrònics oportuns en estos casos amb la denúncia adjunta en PDF. Els e-mails van ser enviats a les comissaries de la Policia Nacional, a la Direcció Superior de la Policia de València —el màxim organ policial del territori valencià— i a la Guàrdia Civil, ja que la presumpta desaparició s’havia produït en Manuel, demarcació d’este cos.

 

A pesar d’açò, no va ser fins al dilluns dia 11 quan un responsable de la Policia Judicial va contactar amb la comissaria d’Abastos per a demanar informació sobre la desaparició i, finalment, es va assignar el cas a la Policia Judicial de Sueca, que s’encarrega de delictes menors en part de la Ribera, i no al Grup d’Homicidis, l’encarregat, a demés de les morts violentes, de les desaparicions.

 

El dimarts de vesprada, la mare de la jove va cridar a la comissaria de Vilanova de Castelló, que té competència en Manuel, preguntant per la seua filla, ja que no li havien donat cap explicació, i li van redirigir a la Policia Judicial de Sueca. Fins al dimecres de vesprada, la dona no va ser citada per a comparéixer i tornar a dir el que deia en la denúncia.

 

Desaparició Marta Calvo

El primer registre en la casa de Jorge Ignacio en Manuel | EFE

 

Anaren a casa de Jorge Ignacio nou dies després de l’assassinat

El diumenge, dia 15, els primers agents de la Guàrdia Civil es presentaren en la casa de Manuel, a on Jorge Ignacio, presumptament, matà a la jove, però ell ja feia dos dies que estava fugit i ella, nou dies que estava morta. Fins a la pròxima setmana, no es va adjudicar el cas al Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil i fins al dia 20 no van anar els agents especialitzats a l’escenari del crim, a on es van donar compte de què la neteja era exagerada.

 

Ara per ara, encara continua la investigació sobre esta controvertida gestió policial, a on Policia Nacional i Guàrdia Civil es van tirant les culpes els uns als altres. En conéixer esta inacció, va ser la mateixa Delegació del Govern la qui va organitzar tres reunions diferents per a demanar explicacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.