La busca de Marta Calvo començà quatre dies després de què la mare denunciara la desaparició

Marta Calvo

Ningú va buscar a Marta Calvo fins quatre dies després de què sa mare interposara la denúncia | València Diari

La investigació sobre la desaparició de Marta Calvo no va començar fins quatre dies després de què la mare de la xica d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), Marisol Burón, posara la denúncia i fins a sis dies després de la seua desaparició, segons ha avançat ‘Levante-EMV’.

 

La mare de la jove de 25 anys, en saber que la seua filla no es connectava a WhatsApp des de la matinada del 7 de novembre i que des de les 12 del matí el seu mòbil estava apagat, se’n va anar a Manuel, en la comarca de la Ribera (València), des d’on Marta li havia enviat la seua última ubicació.

 

Una volta allà, arribà a creuar unes paraules amb Jorge Ignacio P. J., el detingut com a presumpte assassí de la seua filla. El xic li va afirmar que no coneixia a ninguna Marta. El dissabte, 9 de novembre, la mare va decidir interposar la denúncia, entre les 21.06 i les 21.30 hores de la nit. 

 

El protocol inicial es va seguir correctament

Segons els informes, l’agent que va atendre a la dona va seguir tots els protocols correctament. Va enviar els correus electrònics oportuns en estos casos amb la denúncia adjunta en PDF. Els e-mails van ser enviats a les comissaries de la Policia Nacional, a la Direcció Superior de la Policia de València —el màxim organ policial del territori valencià— i a la Guàrdia Civil, ja que la presumpta desaparició s’havia produït en Manuel, demarcació d’este cos.

 

A pesar d’açò, no va ser fins al dilluns dia 11 quan un responsable de la Policia Judicial va contactar amb la comissaria d’Abastos per a demanar informació sobre la desaparició i, finalment, es va assignar el cas a la Policia Judicial de Sueca, que s’encarrega de delictes menors en part de la Ribera, i no al Grup d’Homicidis, l’encarregat, a demés de les morts violentes, de les desaparicions.

 

El dimarts de vesprada, la mare de la jove va cridar a la comissaria de Vilanova de Castelló, que té competència en Manuel, preguntant per la seua filla, ja que no li havien donat cap explicació, i li van redirigir a la Policia Judicial de Sueca. Fins al dimecres de vesprada, la dona no va ser citada per a comparéixer i tornar a dir el que deia en la denúncia.

 

Desaparició Marta Calvo

El primer registre en la casa de Jorge Ignacio en Manuel | EFE

 

Anaren a casa de Jorge Ignacio nou dies després de l’assassinat

El diumenge, dia 15, els primers agents de la Guàrdia Civil es presentaren en la casa de Manuel, a on Jorge Ignacio, presumptament, matà a la jove, però ell ja feia dos dies que estava fugit i ella, nou dies que estava morta. Fins a la pròxima setmana, no es va adjudicar el cas al Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil i fins al dia 20 no van anar els agents especialitzats a l’escenari del crim, a on es van donar compte de què la neteja era exagerada.

 

Ara per ara, encara continua la investigació sobre esta controvertida gestió policial, a on Policia Nacional i Guàrdia Civil es van tirant les culpes els uns als altres. En conéixer esta inacció, va ser la mateixa Delegació del Govern la qui va organitzar tres reunions diferents per a demanar explicacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant demana que Mazón perda l’acta de diputat i siga expulsat del PP per la gestió de la dana

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del PP i li retire l’acta de diputat, arran dels missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

Alcoi complix el somni de Camilo Sesto amb un museu que repassa la seua vida

Alcoi ha inaugurat un museu dedicat a Camilo Sesto amb 2.000 peces que repassen la seua trajectòria personal i artística, fruit de la col·laboració entre institucions, família i fans.

Confirmen les penes pels abusos sexuals de la secta de Vistabella del Maestrat

El Tribunal Superior de Justícia valencià ha ratificat les condemnes de fins a set anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa instal·lada en una masia de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals a menors entre 2007 i 2022.

Khaalia Hillsman deixa el Valencia Basket després de ser l’MVP de la Copa de la Reina

El Valencia Basket ha confirmat que no renova la pivota nord-americana Khaalia Hillsman, clau en la Copa de la Reina però amb menys pes en la Lliga Femenina.

Un conductor ferit en xocar contra un arbre després de perdre el control del cotxe a Elx

Un conductor ha resultat ferit a Elx en perdre el control del cotxe i col·lidir amb un vehicle estacionat, mobiliari urbà i un arbre, que ha caigut sobre el vehicle. La seua acompanyant ha eixit il·lesa.

Irene Montero acusa la Generalitat de fer passar vergonya al professorat valencià

Irene Montero ha elogiat la lluita del professorat valencià en vaga i ha acusat la Generalitat de generar una imatge de vergonya, mentre Podem adverteix que la mobilització continuarà fins a aconseguir millores en l’educació pública.

Irene Montero contraposa l’orgull del professorat a la vergonya de la Generalitat per la vaga educativa

Irene Montero ha destacat en València l’orgull del professorat de l’escola pública en vaga i ha acusat la Generalitat de actuar amb vergonya davant unes reivindicacions que considera bàsiques per a l’educació valenciana.

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.