La busca de Marta Calvo començà quatre dies després de què la mare denunciara la desaparició

Marta Calvo

Ningú va buscar a Marta Calvo fins quatre dies després de què sa mare interposara la denúncia | València Diari

La investigació sobre la desaparició de Marta Calvo no va començar fins quatre dies després de què la mare de la xica d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), Marisol Burón, posara la denúncia i fins a sis dies després de la seua desaparició, segons ha avançat ‘Levante-EMV’.

 

La mare de la jove de 25 anys, en saber que la seua filla no es connectava a WhatsApp des de la matinada del 7 de novembre i que des de les 12 del matí el seu mòbil estava apagat, se’n va anar a Manuel, en la comarca de la Ribera (València), des d’on Marta li havia enviat la seua última ubicació.

 

Una volta allà, arribà a creuar unes paraules amb Jorge Ignacio P. J., el detingut com a presumpte assassí de la seua filla. El xic li va afirmar que no coneixia a ninguna Marta. El dissabte, 9 de novembre, la mare va decidir interposar la denúncia, entre les 21.06 i les 21.30 hores de la nit. 

 

El protocol inicial es va seguir correctament

Segons els informes, l’agent que va atendre a la dona va seguir tots els protocols correctament. Va enviar els correus electrònics oportuns en estos casos amb la denúncia adjunta en PDF. Els e-mails van ser enviats a les comissaries de la Policia Nacional, a la Direcció Superior de la Policia de València —el màxim organ policial del territori valencià— i a la Guàrdia Civil, ja que la presumpta desaparició s’havia produït en Manuel, demarcació d’este cos.

 

A pesar d’açò, no va ser fins al dilluns dia 11 quan un responsable de la Policia Judicial va contactar amb la comissaria d’Abastos per a demanar informació sobre la desaparició i, finalment, es va assignar el cas a la Policia Judicial de Sueca, que s’encarrega de delictes menors en part de la Ribera, i no al Grup d’Homicidis, l’encarregat, a demés de les morts violentes, de les desaparicions.

 

El dimarts de vesprada, la mare de la jove va cridar a la comissaria de Vilanova de Castelló, que té competència en Manuel, preguntant per la seua filla, ja que no li havien donat cap explicació, i li van redirigir a la Policia Judicial de Sueca. Fins al dimecres de vesprada, la dona no va ser citada per a comparéixer i tornar a dir el que deia en la denúncia.

 

Desaparició Marta Calvo

El primer registre en la casa de Jorge Ignacio en Manuel | EFE

 

Anaren a casa de Jorge Ignacio nou dies després de l’assassinat

El diumenge, dia 15, els primers agents de la Guàrdia Civil es presentaren en la casa de Manuel, a on Jorge Ignacio, presumptament, matà a la jove, però ell ja feia dos dies que estava fugit i ella, nou dies que estava morta. Fins a la pròxima setmana, no es va adjudicar el cas al Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil i fins al dia 20 no van anar els agents especialitzats a l’escenari del crim, a on es van donar compte de què la neteja era exagerada.

 

Ara per ara, encara continua la investigació sobre esta controvertida gestió policial, a on Policia Nacional i Guàrdia Civil es van tirant les culpes els uns als altres. En conéixer esta inacció, va ser la mateixa Delegació del Govern la qui va organitzar tres reunions diferents per a demanar explicacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.