L’anàlisi no confirma que els teixits siguen de Marta Calvo

Desaparició Marta Calvo

Casa del presumpte assassí, Jorge Ignacio | EFE

 

Les proves fetes pel laboratori del Servici de Criminalística de Guàrdia Civil no han pogut obtindre l’ADN de cap dels teixits de Marta Calvo que es van trobar en el desaigüe del lavabo de la casa del seu presumpte assassí, Jorge Ignacio, segons informa ‘Las Provincias’.

 

Les restes van ser trobades en una canonada de la casa que el detingut tenia llogada en Manuel i van ser enviades a Madrid la setmana passada per a que s’analitzaren i es comprovara si coincidien amb l’ADN de la jove. 

 

Els agents que s’encarreguen de la investigació resten ara credibilitat la versió del detingut després de les proves. Això sí, creuen en una part del seu relat, ja que coincidixen els llocs del seu telèfon mòbil amb el recorregut que assegura haver fet quan es va desfer del cos de Marta Calvo.

 

«Vaig trossejar el cadàver perquè no podia traure’l sense que em vegueren els veïns»

Segons arreplega ‘Las Provincias’, Jorge Ignacio P. J. ha afirmat en una declaració que el cos de Marta «estava rígid» quan el va abraçar en despertar-se i va «trossejar el cadàver perquè no podria traure’l sense que em vegueren els veïns».

 

El primer que va fer el detingut i acusat d’haver matat a Marta Calvo va ser tirar el mòbil, el bolso i la roba de la jove en un contenidor prop d’una gasolinera de la Llosa de Ranes, en la Costera (València). Després, va anar a un supermercat de l’Olleria, en la Vall d’Albaida (València), a on va comprar bolses de fem i guants de làtex. I, més tard, anà a una ferreteria a comprar dos serres.

 

Segons el mateix acusat, va trossejar el cos de Marta en la dutxa de la casa de Manuel, a on s’han trobat les restes de pell, nuet i amb guants de làtex per a no deixar proves. El dia 8 de novembre, un dia després de la desaparició de Marta, Jorge es va alçar sobre les set del matí i va eixir de sa casa amb tres bolses de fem que va tirar en un contenidor del centre d’Alzira, en la Ribera. Després, va tornar a Manuel a per tres bolses més, que va tirar en Alzira, tot i que esta volta en els afores. Més tard, anà de nou a sa casa a per més bolses, que tirà en un contenidor de Silla, en l’Horta de València.

 

D’altra banda, Jorge Ignacio P. J. es va desfer de les dos serres que va utilitzar per a trossejar el cos en Massanassa, també en l’Horta, i després comprà un líquid per a desembossar les canonades i no deixar cap resta de la jove, tot i que, finalment, els especialistes de criminalística de a Guàrdia Civil han pogut trobar les pistes que podrien corroborar la versió de l’Acusat.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.