Experts advertixen que els coets poden causar traumes sonors aguts

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’equip mèdic del servei d’Otorrinolaringologia de l’Hospital Casa de Salut de València ha advertit aquest divendres del risc de patir traumes sonors aguts per l’explosió d’un coet prop de l’oïda si no es guarden les degudes distàncies.     Sobre aquest tema, la doctora Comeche ha explicat que cal alertar a la població dels possibles riscos que […]

 

L’equip mèdic del servei d’Otorrinolaringologia de l’Hospital Casa de Salut de València ha advertit aquest divendres del risc de patir traumes sonors aguts per l’explosió d’un coet prop de l’oïda si no es guarden les degudes distàncies. 

  

Sobre aquest tema, la doctora Comeche ha explicat que cal alertar a la població dels possibles riscos que comporta el presenciar un espectacle pirotècnic de les característiques d’una mascletà si no es prenen determinades precaucions com distanciar-se «prudentment». 

  

Ha assenyalat que «es corre habitualment més risc per l’explosió de qualsevol coet inesperat caminant pel carrer o al voltant dels casals on estan constantment tirant coets, que en una mascletà donades les mesures de seguretat actuals». 

  

Les lesions, segons la facultativa, que pot provocar l’explosió d’un coet en l’oïda humana poden generar-se per dos motius. D’una banda a causa del trauma sonor o intensitat del soroll produït per un fenomen vibratori violent de durada molt curta però d’elevada intensitat i, per un altre, com a conseqüència de l’ona expansiva del soroll que pot arribar a trencar el timpà i fins i tot danyar la part intenra de l’orella.

 

Les primeres manifestacions d’aquests símptomes són un dolor agut, sensació de tamponament, sagnat, pèrdua d’audició i xiuletades en l’oïda. Per a la doctora, si el soroll és molt intens afecta a a l apart interna de l’orella i depenent de la intensitat pot provocar una pèrdua d’audició irreversible o traumes acústics en la freqüència a 4.000 Hz que precisament «molts valencians patixen sense saber-ho». 

  

Les lesions de l’oïda per l’explosió d’un coet han d’englobar-se entre els barotraumes, ja que les causes de les lesions radiquen més en l’ona expansiva que és similar a quan es trenquen els cristalls en un edifici que al soroll en si mateix, provocant lesions en l’oïda mitjana. 

  

Són «especialment alarmants» en el cas de menuts al que la doctora recomana no assistir a les mascletaes perquè les seues oïdes es poden danyar de forma «irreversible». També poden veure’s especialment afectades les persones constipades, ja que el procés catarral augmenta el risc de lesions.

Últimes notícies

A presó provisional un jove per 40 robatoris en una sola nit a Guardamar

Un jove de 20 anys ha ingressat a la presó provisional acusat de 39 robatoris amb força en vehicles i un més en grau de temptativa en un comerç de Guardamar del Segura, tots comesos en la mateixa matinada.

Utiel encara les futures danas amb por i obres hidràuliques pendents

L’alcalde d’Utiel, Ricardo Gabaldón, adverteix que el municipi continua sense infraestructures clau dos anys després de la dana de 2024 i reclama agilitzar les grans obres hidràuliques per a minimitzar els danys davant nous episodis de pluges intenses.

Les víctimes de la dana del 2024 preparen actes d’homenatge a Paiporta, Alaquàs i València

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 commemoraran el segon aniversari amb actes d’homenatge i marxes a Alaquàs, Paiporta, València i altres municipis de la província. Els actes inclouen reconeixements, projeccions, música i una manifestació a València.

Temps estable en la Comunitat Valenciana i lleu descens de les temperatures

La Comunitat Valenciana afronta el tram final de la setmana amb oratge estable, alguns intervals de núvols i un lleu descens tèrmic este dijous. El vent bufarà fluix amb canvis de direcció i hi haurà marejadeta a les aigües costaneres.

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.