Experts advertixen que els coets poden causar traumes sonors aguts

 

L’equip mèdic del servei d’Otorrinolaringologia de l’Hospital Casa de Salut de València ha advertit aquest divendres del risc de patir traumes sonors aguts per l’explosió d’un coet prop de l’oïda si no es guarden les degudes distàncies. 

  

Sobre aquest tema, la doctora Comeche ha explicat que cal alertar a la població dels possibles riscos que comporta el presenciar un espectacle pirotècnic de les característiques d’una mascletà si no es prenen determinades precaucions com distanciar-se «prudentment». 

  

Ha assenyalat que «es corre habitualment més risc per l’explosió de qualsevol coet inesperat caminant pel carrer o al voltant dels casals on estan constantment tirant coets, que en una mascletà donades les mesures de seguretat actuals». 

  

Les lesions, segons la facultativa, que pot provocar l’explosió d’un coet en l’oïda humana poden generar-se per dos motius. D’una banda a causa del trauma sonor o intensitat del soroll produït per un fenomen vibratori violent de durada molt curta però d’elevada intensitat i, per un altre, com a conseqüència de l’ona expansiva del soroll que pot arribar a trencar el timpà i fins i tot danyar la part intenra de l’orella.

 

Les primeres manifestacions d’aquests símptomes són un dolor agut, sensació de tamponament, sagnat, pèrdua d’audició i xiuletades en l’oïda. Per a la doctora, si el soroll és molt intens afecta a a l apart interna de l’orella i depenent de la intensitat pot provocar una pèrdua d’audició irreversible o traumes acústics en la freqüència a 4.000 Hz que precisament «molts valencians patixen sense saber-ho». 

  

Les lesions de l’oïda per l’explosió d’un coet han d’englobar-se entre els barotraumes, ja que les causes de les lesions radiquen més en l’ona expansiva que és similar a quan es trenquen els cristalls en un edifici que al soroll en si mateix, provocant lesions en l’oïda mitjana. 

  

Són «especialment alarmants» en el cas de menuts al que la doctora recomana no assistir a les mascletaes perquè les seues oïdes es poden danyar de forma «irreversible». També poden veure’s especialment afectades les persones constipades, ja que el procés catarral augmenta el risc de lesions.

Últimes notícies

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.