11.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Paterna trasllada i guarda en naus municipals els seus monuments fallers

Paterna trasllada les falles al polígon industrial de la ciutat

Traslladat de les falles de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

L’Ajuntament de Paterna està portant a terme, en coordinació amb la Junta Local Fallera de Paterna, el trasllat i la custòdia en naus municipals d’aquells monuments fallers que es troben en el carrer. En concret, es tracta de peces de les Falles Gran Teatre i Alborxí que, des d’este matí, operaris de l’empresa municipal Gestió i Servicis de Paterna (Gespa), estan traslladant a una nau coberta del polígon industrial de Font del Pitxer.

 

Per a les faenes de trasllat i dipòsit, en la que participen mitja dotzena de treballadors de l’empresa pública, s’està utilitzant un camió grua amb ploma. Respecte a l’ajornament de les Falles, el primer edil ha afirmat que «el suport de l’Ajuntament al col·lectiu faller de Paterna i a la Junta local fallera és incondicional, per tant, respectarem i recolzarem la data de celebració de les Falles a Paterna que ells mateixos decidisquen».

 

De la mateixa manera, l’alcalde, Juan Antonio Sagredo, ha mostrat «el seu afecte i solidaritat amb la gran família fallera de Paterna, especialment amb les Falleres Majors Yaiza i María, al mateix temps que s’ha enorgullit de la fortalesa, la unió i la solidaritat del poble de Paterna».

 

Finalment, l’alcalde ha destacat que l’Ajuntament de Paterna estarà en coordinació amb totes les administracions per a vore de quina manera l’impacte econòmic de la suspensió d’estes festes és el mínim possible.

Últimes notícies

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.

Una altra jornada sense resultats en la busca del xiquet valencià desaparegut a Indonèsia

El dia 14 de l'operatiu va acabar sense avanços pel mal temps. La busca es reprendrà a l'alba i seguirà fins al migdia del divendres.

La vacunació contra la grip creix un 14% en la Comunitat Valenciana, segons Sanitat

Sanitat ha confirmat un augment del 14% en la campanya de la grip en la Comunitat Valenciana. El conseller ha reivindicat la prevenció i ha detallat reforços.

Posa’t, exembajadora de Veneçuela, sosté que comença l’alliberament d’un país perseguit

Mary Posa't ha afirmat que s'ha obert el procés de llibertat a Veneçuela i ha advertit que la transició serà difícil. El president ha mostrat suport al teixit associatiu veneçolà en la Comunitat Valenciana.

Mor un motorista de 26 anys després de perdre el control en la CV-800 a Xixona

Un motorista de 26 anys va morir en la CV-800, a Xixona, després de perdre el control i xocar amb la bionda. L'accident va ocórrer sobre les 17.35 i s'investiga.

Quatre detinguts per assaltar una vivenda a Orihuela i intentar set extraccions amb la targeta robada

Quatre persones han sigut detingudes a Orihuela per un robatori amb violència en una vivenda. Després de l'assalt, van intentar set extraccions amb la targeta robada, totes denegades.