9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Paterna trasllada i guarda en naus municipals els seus monuments fallers

Paterna trasllada les falles al polígon industrial de la ciutat

Traslladat de les falles de Paterna | Ajuntament de Paterna

 

L’Ajuntament de Paterna està portant a terme, en coordinació amb la Junta Local Fallera de Paterna, el trasllat i la custòdia en naus municipals d’aquells monuments fallers que es troben en el carrer. En concret, es tracta de peces de les Falles Gran Teatre i Alborxí que, des d’este matí, operaris de l’empresa municipal Gestió i Servicis de Paterna (Gespa), estan traslladant a una nau coberta del polígon industrial de Font del Pitxer.

 

Per a les faenes de trasllat i dipòsit, en la que participen mitja dotzena de treballadors de l’empresa pública, s’està utilitzant un camió grua amb ploma. Respecte a l’ajornament de les Falles, el primer edil ha afirmat que «el suport de l’Ajuntament al col·lectiu faller de Paterna i a la Junta local fallera és incondicional, per tant, respectarem i recolzarem la data de celebració de les Falles a Paterna que ells mateixos decidisquen».

 

De la mateixa manera, l’alcalde, Juan Antonio Sagredo, ha mostrat «el seu afecte i solidaritat amb la gran família fallera de Paterna, especialment amb les Falleres Majors Yaiza i María, al mateix temps que s’ha enorgullit de la fortalesa, la unió i la solidaritat del poble de Paterna».

 

Finalment, l’alcalde ha destacat que l’Ajuntament de Paterna estarà en coordinació amb totes les administracions per a vore de quina manera l’impacte econòmic de la suspensió d’estes festes és el mínim possible.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.