7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Qui guanyarà el Primer Premi d’Especial de les Falles 2022?

Totes les falles ja estan plantades i, després del pas del jurat, només queda esperar fins a poqueta nit per a saber qui guanyarà el Primer Premi d’Especial de les Falles 2022. Els monuments d’aquesta secció amb més pressupost són el de Convent Jerusalem – Matemàtic Marzal, Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, L’Antiga de Campanar i el de la Falla Plaça del Pilar. No obstant això, sent favorites, tot podria passar i cal estar pendents de si tornarà a imposar-se el factor sorpresa com va ocórrer ahir quan la Falla Gayano Lluch, quarta en despesa de monument, va guanyar el Primer Premi Infantil d’Especial.

Per la seua part, Convent Jerusalem ha fet l’aposta més forta amb un pressupost de 315.000 euros. Sota el lema “20-30”, de l’artista Pere Baenas, la comissió anhela repetir com a millor monument de València com ja va ocórrer el setembre de 2021 amb la seua Falla “Desenmascarats” amb la qual va aconseguir coronar-se. Més si cap, després d’haver de conformar-se ahir amb un amarg segon lloc amb una falla infantil que estava en totes les travesses.

Convent Jerusalem, “20-30” de l’artista Pere Baenas

Si parlem de decepcions, no podem deixar sense esmentar el polèmic quart lloc que va aconseguir en les anteriors Falles L’Antiga de Campanar. Polèmic perquè una pluja torrencial i vents huracanats van arruïnar la Plantà de 2021 i es va arribar fins i tot a valorar suspendre el concurs a causa dels grans danys en totes les falles de València. En el cas de L’Antiga, les destrosses en ninots i pintures van ser importants, i fins i tot, va arribar a perillar la integritat de tot el monument que no deixava de balancejar-se amb força mentre al voltant volaven una parada de menjar, tanques de protecció i tota classe de mobiliari, just en un dels moments més delicats de la nit de la Plantà.

Falla de L’Antiga de Campanar 2022 aquest matí


Sis mesos després, encara que les condicions meteorològiques no són favorables, les coses són ben diferents. Premiada amb el Ninot Indultat 2022, “Fantastika”, amb un cost de 290.000 euros, de l’artista faller Carlos Carsí, és una de les favorites per a alçar-se amb el primer premi com ja va ocórrer en 2019 o 2017.

Una altra aspirant al tron de la Secció Especial és la Falla de la Plaça del Pilar. Amb 275.000 euros de pressupost, no vol tornar a quedar-se amb la mel als llavis com va ocórrer en l’últim exercici en el qual va haver de conformar-se amb un segon lloc. Amb l’artista Paco Torres i el seu monument “Escac” és una de les candidates a aconseguir l’anhelat guardó.

Remat de la falla Plaça del Pilar

No obstant això, són un total de deu falles les que participen en el concurs de la Secció d’Especial. Més enllà dels pressupostos, està l’art, el talent, l’enginy i dels artistes fallers que hauran de convéncer i seduir als membres del jurat.

Ja ha arribat un dels moments més esperats i més importats de les festes: Qui guanyarà el Primer Premi d’Especial de les Falles 2022? Què guanye la millor!

Consulta tota la informació de les Falles 2022:

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.