Qui guanyarà el Primer Premi d’Especial de les Falles 2022?

Totes les falles ja estan plantades i, després del pas del jurat, només queda esperar fins a poqueta nit per a saber qui guanyarà el Primer Premi d’Especial de les Falles 2022. Els monuments d’aquesta secció amb més pressupost són el de Convent Jerusalem – Matemàtic Marzal, Monestir de Poblet – Aparicio Albiñana, L’Antiga de Campanar i el de la Falla Plaça del Pilar. No obstant això, sent favorites, tot podria passar i cal estar pendents de si tornarà a imposar-se el factor sorpresa com va ocórrer ahir quan la Falla Gayano Lluch, quarta en despesa de monument, va guanyar el Primer Premi Infantil d’Especial.

Per la seua part, Convent Jerusalem ha fet l’aposta més forta amb un pressupost de 315.000 euros. Sota el lema “20-30”, de l’artista Pere Baenas, la comissió anhela repetir com a millor monument de València com ja va ocórrer el setembre de 2021 amb la seua Falla “Desenmascarats” amb la qual va aconseguir coronar-se. Més si cap, després d’haver de conformar-se ahir amb un amarg segon lloc amb una falla infantil que estava en totes les travesses.

Convent Jerusalem, “20-30” de l’artista Pere Baenas

Si parlem de decepcions, no podem deixar sense esmentar el polèmic quart lloc que va aconseguir en les anteriors Falles L’Antiga de Campanar. Polèmic perquè una pluja torrencial i vents huracanats van arruïnar la Plantà de 2021 i es va arribar fins i tot a valorar suspendre el concurs a causa dels grans danys en totes les falles de València. En el cas de L’Antiga, les destrosses en ninots i pintures van ser importants, i fins i tot, va arribar a perillar la integritat de tot el monument que no deixava de balancejar-se amb força mentre al voltant volaven una parada de menjar, tanques de protecció i tota classe de mobiliari, just en un dels moments més delicats de la nit de la Plantà.

Falla de L’Antiga de Campanar 2022 aquest matí


Sis mesos després, encara que les condicions meteorològiques no són favorables, les coses són ben diferents. Premiada amb el Ninot Indultat 2022, “Fantastika”, amb un cost de 290.000 euros, de l’artista faller Carlos Carsí, és una de les favorites per a alçar-se amb el primer premi com ja va ocórrer en 2019 o 2017.

Una altra aspirant al tron de la Secció Especial és la Falla de la Plaça del Pilar. Amb 275.000 euros de pressupost, no vol tornar a quedar-se amb la mel als llavis com va ocórrer en l’últim exercici en el qual va haver de conformar-se amb un segon lloc. Amb l’artista Paco Torres i el seu monument “Escac” és una de les candidates a aconseguir l’anhelat guardó.

Remat de la falla Plaça del Pilar

No obstant això, són un total de deu falles les que participen en el concurs de la Secció d’Especial. Més enllà dels pressupostos, està l’art, el talent, l’enginy i dels artistes fallers que hauran de convéncer i seduir als membres del jurat.

Ja ha arribat un dels moments més esperats i més importats de les festes: Qui guanyarà el Primer Premi d’Especial de les Falles 2022? Què guanye la millor!

Consulta tota la informació de les Falles 2022:

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.