Ultimen les bases per a seleccionar les falles municipals de l’any 2021

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

La ‘meditadora’ | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat este dimecres que han acabat els treballs per a definir les bases per a seleccionar les falles municipals de l’any que ve, el que permetrà la seua aprovació imminent. «D’esta forma traslladem un missatge de certesa i tranquil·litat als artistes fallers, que són protagonistes essencials de les Falles», ha afirmat.

 

La declaració de l’estat d’alarma va suposar la suspensió dels terminis administratius, el que en la pràctica suposa que no es pot obrir cap procediment que oferisca un termini de temps a persones o empreses interessades en participar en qualsevol concurs públic de les administracions públiques.

 

En este sentit, Galiana ha explicat que una volta s’aproven les bases, els artistes fallers interessats podran avançar en la preparació dels seus projectes per a, una volta concloga eixa suspensió dels tràmits administratius, poder presentar les seues candidatures a les falles gran i infantil que es plantaran en la plaça de l’Ajuntament l’any que ve. Les bases contemplen els mateixos pressupostos dels dos últims anys.

 

Falles respectuoses amb el medi ambient

Galiana ha ressaltat que la decisió final sobre els projectes seleccionats correspondrà a un jurat tècnic, despolititzat i amb paritat de gènere que, entre altres qüestions, valorarà la sàtira de l’obra en conjunt, la claredat conceptual i la singularitat de la idea plantejada, la integració de l’obra en l’espai públic en què ha d’instal·lar-se, la qualitat compositiva i espacial o la facilitat de recorregut, accessibilitat i relació visual des de l’exterior.

 

També es tindrà en compte un any més l’adequació dels materials amb els que es construïsca l’obra a la cremà més neta i respectuosa possible amb el medi ambient per a minimitzar l’emissió de gasos contaminants derivats de materials químics de mala combustió, pel que es valorarà l’ús de materials naturals, tant en la construcció d’estructures i suports com en cobertures, preparacions i acabats pictòrics. A demés, també s’avaluarà l’ús de recursos que afavorisquen la interacció de l’obra amb el públic.

 

Una volta concloga la suspensió dels tràmits administratius s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per a que tots els artistes i equips multidisciplinars interessats puguen presentar els seus projectes.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.