Ultimen les bases per a seleccionar les falles municipals de l’any 2021

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

La ‘meditadora’ | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat este dimecres que han acabat els treballs per a definir les bases per a seleccionar les falles municipals de l’any que ve, el que permetrà la seua aprovació imminent. «D’esta forma traslladem un missatge de certesa i tranquil·litat als artistes fallers, que són protagonistes essencials de les Falles», ha afirmat.

 

La declaració de l’estat d’alarma va suposar la suspensió dels terminis administratius, el que en la pràctica suposa que no es pot obrir cap procediment que oferisca un termini de temps a persones o empreses interessades en participar en qualsevol concurs públic de les administracions públiques.

 

En este sentit, Galiana ha explicat que una volta s’aproven les bases, els artistes fallers interessats podran avançar en la preparació dels seus projectes per a, una volta concloga eixa suspensió dels tràmits administratius, poder presentar les seues candidatures a les falles gran i infantil que es plantaran en la plaça de l’Ajuntament l’any que ve. Les bases contemplen els mateixos pressupostos dels dos últims anys.

 

Falles respectuoses amb el medi ambient

Galiana ha ressaltat que la decisió final sobre els projectes seleccionats correspondrà a un jurat tècnic, despolititzat i amb paritat de gènere que, entre altres qüestions, valorarà la sàtira de l’obra en conjunt, la claredat conceptual i la singularitat de la idea plantejada, la integració de l’obra en l’espai públic en què ha d’instal·lar-se, la qualitat compositiva i espacial o la facilitat de recorregut, accessibilitat i relació visual des de l’exterior.

 

També es tindrà en compte un any més l’adequació dels materials amb els que es construïsca l’obra a la cremà més neta i respectuosa possible amb el medi ambient per a minimitzar l’emissió de gasos contaminants derivats de materials químics de mala combustió, pel que es valorarà l’ús de materials naturals, tant en la construcció d’estructures i suports com en cobertures, preparacions i acabats pictòrics. A demés, també s’avaluarà l’ús de recursos que afavorisquen la interacció de l’obra amb el públic.

 

Una volta concloga la suspensió dels tràmits administratius s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per a que tots els artistes i equips multidisciplinars interessats puguen presentar els seus projectes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.