5.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Ultimen les bases per a seleccionar les falles municipals de l’any 2021

La 'meditadora' de la falla municipal 2020 se salva de les flames

La ‘meditadora’ | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha anunciat este dimecres que han acabat els treballs per a definir les bases per a seleccionar les falles municipals de l’any que ve, el que permetrà la seua aprovació imminent. «D’esta forma traslladem un missatge de certesa i tranquil·litat als artistes fallers, que són protagonistes essencials de les Falles», ha afirmat.

 

La declaració de l’estat d’alarma va suposar la suspensió dels terminis administratius, el que en la pràctica suposa que no es pot obrir cap procediment que oferisca un termini de temps a persones o empreses interessades en participar en qualsevol concurs públic de les administracions públiques.

 

En este sentit, Galiana ha explicat que una volta s’aproven les bases, els artistes fallers interessats podran avançar en la preparació dels seus projectes per a, una volta concloga eixa suspensió dels tràmits administratius, poder presentar les seues candidatures a les falles gran i infantil que es plantaran en la plaça de l’Ajuntament l’any que ve. Les bases contemplen els mateixos pressupostos dels dos últims anys.

 

Falles respectuoses amb el medi ambient

Galiana ha ressaltat que la decisió final sobre els projectes seleccionats correspondrà a un jurat tècnic, despolititzat i amb paritat de gènere que, entre altres qüestions, valorarà la sàtira de l’obra en conjunt, la claredat conceptual i la singularitat de la idea plantejada, la integració de l’obra en l’espai públic en què ha d’instal·lar-se, la qualitat compositiva i espacial o la facilitat de recorregut, accessibilitat i relació visual des de l’exterior.

 

També es tindrà en compte un any més l’adequació dels materials amb els que es construïsca l’obra a la cremà més neta i respectuosa possible amb el medi ambient per a minimitzar l’emissió de gasos contaminants derivats de materials químics de mala combustió, pel que es valorarà l’ús de materials naturals, tant en la construcció d’estructures i suports com en cobertures, preparacions i acabats pictòrics. A demés, també s’avaluarà l’ús de recursos que afavorisquen la interacció de l’obra amb el públic.

 

Una volta concloga la suspensió dels tràmits administratius s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per a que tots els artistes i equips multidisciplinars interessats puguen presentar els seus projectes.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.