Les famílies monoparentals amb dos fills seran considerades família nombrosa

 

El Govern reconeixerà a les famílies amb un progenitor i dos fills com a família nombrosa, segons ha anunciat este dimecres la ministra de Drets Socials, Ione Belarra. La proposta estarà recollida en la llei de diversitat familiar que està preparant l’Executiu.

Ione Belarra ha explicat en el Congrés dels Diputats que quasi el 80% de les famílies monoparentals que compleixen este requisit a Espanya estan liderades per dones. A més, la ministra ha assegurat que la llei haurà d’incloure “una prestació per criança” per a evitar l’exclusió de les famílies en risc de pobresa.
El Govern pretén destinar esta ajuda a les llars que tinguen baixos ingressos i no complisquen amb els requisits de l’IMV. A llarg termini, l’objectiu és l’obertura d’estes ajudes a totes les famílies, segons fonts consultades per Efe.

Combatre la pobresa, principal objectiu

 

La llei de diversitat “tindrà en compte la gravíssima situació de vulnerabilitat i exclusió a la qual s’enfronten moltes famílies monoparentals al nostre país, que són més aviat monomarentals”, ha recalcat Belarra.
La ministra ha destacat que el fet que la majoria d’estes famílies estiguen liderades per dones suposa una “sobrecàrrega que se suma a la que ja patim les dones”.

A més, la ministra també s’ha compromés a impulsar l’acolliment familiar i a mantindre el programa de suport als menors durant les vacances d’estiu, amb especial recalcament en la salut mental infantil.

“Si no fem alguna cosa, enguany deixarà una petjada profunda en molts xiquets i xiquetes. Necessitem una atenció a la salut mental sòlida, centrada en els seus drets i que atenga cada xiquet en el qual necessite”, ha assegurat.

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.