Indignació per uns trets contra dos caçadors en un coto de Torreblanca

Dos caçadors han denunciat que un hòmen els ha disparat este dissabte des d’una vivenda abandonada pròxima a un coto de Torreblanca, en la província de Castelló, mentres practicaven la caça, encara que cap d’ells ha resultat ferit. La Federació de Caza de la Comunitat Valenciana (FCCV) ha condemnat els fets i ha exigit aclarir el que ha passat per a garantir la seguretat en este tipus d’espais.

Segons ha informat la federació en un comunicat, els dos caçadors són socis de la Sociedad de Caza El Lince de Torreblanca. Després d’adonar-se dels trets, van alertar prompte al telèfon d’emergències 112. A continuació, la Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor dels dispars.

No va ser un enfrontament entre caçadors

La FCCV ha remarcat que, segons la seua versió dels fets, no s’ha tractat d’un conflicte entre caçadors. Ha insistit que han sigut trets dirigits contra dos persones que es trobaven practicant una activitat cinegètica autoritzada en el coto.

La federació s’ha posat en contacte amb la Sociedad de Caza El Lince per a traslladar-li el seu suport. A més, li ha oferit assistència jurídica a través dels servicis propis de l’entitat. L’objectiu és acompanyar els afectats davant les possibles conseqüències legals o administratives que puguen derivar-se d’este episodi.

La presidenta de la FCCV, Lorena Martínez, ha expressat la seua solidaritat amb els dos caçadors i també amb la ciutadania de Torreblanca. Martínez ha afirmat que ‘lo ocorregut és absolutament inacceptable i volem condemnar-ho amb tota contundència’.

Per la seua part, el delegat de la federació en Castelló, Alberto Catalá, ha recalcat que es tracta de ‘dos persones que estaven practicant una activitat legal’. Segons ha explicat, ‘sense que mediara cap enfrontament, es trobaren amb algú disparant contra ells’.

Catalá ha assenyalat que, ‘per sort, no hem de lamentar danys personals, però podríem estar parlant d’una tragèdia’. Estes paraules reflectixen la preocupació en el col·lectiu caçador davant la possibilitat que es repetixen situacions semblants.

La Federació de Caza ha recordat que l’activitat cinegètica està regulada per la normativa vigent. També ha destacat la faena que, segons indica, desenvolupen les societats i els clubs de caça. Entre estes tasques cita la conservació del medi natural, el control poblacional de diverses espècies i la gestió de l’entorn rural.

La FCCV ha considerat ‘especialment preocupant’ que persones que acudixen a estos espais per a desenvolupar una activitat legal puguen trobar-se amb situacions que posen en risc la seua integritat física. Per això, ha reiterat la seua condemna i ha demanat que es prenguen mesures per a reforçar la seguretat en els cotos de caça i al seu entorn immediat.

Últimes notícies

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.

Processat el presumpte líder a Espanya d’una cèl·lula neonazi de The Base detingut a Castelló

El magistrat de l’Audiència Nacional Antonio Piña ha proposat jutjar David D., detingut a Castelló en 2025, com a presumpte cap de la primera cèl·lula a Espanya de l’organització terrorista neonazi The Base, juntament amb un altre suposat integrant.

Doble avís taronja a la Comunitat Valenciana per fortes pluges i 40 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora al litoral d’Alacant i per temperatures de fins a 40 graus al sud de la província de València. També hi haurà avisos grocs per oratge advers a les tres províncies.

Dos-cents agents reforcen la vigilància en la campanya de la raïm embolsada del Vinalopó

Uns 200 agents de la Guàrdia Civil vigilaran esta campanya les explotacions de raïm de taula embolsada del Vinalopó per a previndre robatoris, en una estratègia que ha reduït els delictes en els últims anys. La campanya de prevenció, coordinada per l’Equip ROCA i en marxa des de fa dotze anys, ha sigut presentada a Agost amb la participació d’autoritats i representants municipals de la zona.

Barrachina admet el deute gravíssim valencià i reclama una financiació justa

Miguel Barrachina admet que la Comunitat Valenciana pateix un problema gravíssim de sobreendeutament i defensa un nou model de finançament que deixe la regió en la mitjana estatal i incloga un fons transitori de nivellació.

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.