13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Tres ferits a causa de les pluges en Canals i Ontinyent

Bombers riu Clariano

Els bombers fent un rescat en el riu Clariano | Bombers de València

 

Els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals, en les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera respectivament (València) en l’episodi de fortes pluges que s’està registrant des de la matinada com a conseqüència d’una Depressió Atmosfèrica en Nivells Alts (DANA), segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU). Dos d’ells presentaven problemes relacionats amb haver-se quedat submergits en l’aigua.

 

Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. L’equip sanitari ha atés a l’home, del qui no es disposa l’edat, per possible fractura de turmell i posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital d’Ontinyent.

 

D’altra banda, Emrgències també ha mobilitzat una unitat del Servici d’Atenció Mèdica Urgent i una altra de SVB al centre de salut de Canals, a on els equips d’emergència han traslladat a dos persones que, pel que pareix, havien quedat atrapades en un cotxe, sobre les 10.40 hores.

 

 

Els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

En el cas d’Ontinyent, segons els Bombers, el barri de la Cantereria ha sigut la zona «més afectada» i a on han realitzat diferents rescats de persones que estaven atrapades, entre elles, l’atrapat en desprendre’s part d’un sostre. Igualment, s’ha prestat ajuda a diferents veïns en parcs i en cotxes i a un altre home en la zona de l’escorxador d’Ontinyent.

 

En el municipi de Canals, els bombers han rescatat a tres persones en el riu Cànyoles. S’han mobilitzat fins al lloc voluntaris de Vallada i Grup Especial de Rescat a Altura (GERA), ja que dos persones han sigut rescatades per efectius terrestres i la tercera amb helicòpter de la Generalitat. Ha col·laborat així mateix el Grup de Muntanya de la Guàrdia Civil.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.