El riu Clariano es desborda i obliga a evacuar als veïns de la Cantereria d’Ontinyent

Riu Clariano desbordat

El riu Clariano desbordat en el barri de la Cantereria | Twitter

 

El riu Clariano s’ha desbordat al seu pas per Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida (València) a conseqüència del temporal de pluges que afecta tot el territori valencià, a nivell general, i que ha deixat en este municipi un poc més de 180 litres per metre quadrat en les últimes 24 hores.

 

 

Segons Emergències de la Generalitat, la Policia Local d’Ontinyent ha confirmat que els accessos a la zona afectada estan bloquejats. A més, el desbordament ha provocat que es talle la connexió fèrria de la línia Alcoi – València al seu pas per la comarca, cosa que obliga a fer el trajecte entre Ontinyent i Xàtiva per carretera, tal com ha informat Renfe.

 

 

Tal com es pot vore en les imàtgens espectaculars de la crescuda del riu, al seu pas pel barri de la Cantereria, la situació és de molt de risc i l’aigua ha arribat a les portes de les cases, cosa que ha obligat a la Policia Local d’Ontinyent ha evacuar als veïns del carrer Cantereria.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El repte de Venezuela segons González Urrutia: recuperar institucions i, sobretot, la confiança

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència Manuel Broseta i advertixen que la reconstrucció de Venezuela exigix restablir institucions, confiança i llibertat. El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ressalta la defensa compartida de la democràcia i la convivència.

INECA alerta que els pressupostos de 2026 consoliden els comptes però no transformen la Comunitat

Un informe d’INECA conclou que els comptes de la Generalitat per a 2026 consoliden la situació fiscal però continuen lligats al deute, amb poc marge polític i greus problemes d’execució i transparència territorial.

González Urrutia reclama recuperar institucions i confiança per a reconstruir Veneçuela

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència i alerten que la reconstrucció de Veneçuela passa per recuperar les institucions, la confiança i la llibertat, mentre agraïxen la solidaritat internacional després dels últims terratrémols.

INECA alerta que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida els comptes però no transforma

INECA considera que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida les finances gràcies a una recaptació rècord, però critica la falta de capacitat transformadora per l’escassa execució i l’opacitat territorial, especialment en perjudici d’Alacant.

La jutgessa exigix a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el registre de totes les crides per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre de 2024, i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

La jutgessa reclama a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments el 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el llistat complet de comunicacions per ràdio amb els ajuntaments del 29 d’octubre de 2024 i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

Protecció Civil activa un pla especial pel triple eclipsi que afectarà Espanya fins a 2028

El pla específic 'Trío de Eclipses. Eclipse total 2026' coordinarà administracions davant els riscos associats als tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, amb especial impacte turístic i mediambiental a Espanya.

78 milions més per a potenciar la investigació d’excel·lència i donar-li projecció internacional

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats ha concedit 78 milions addicionals, un 83 % més que en 2018, per a finançar plans estratègics de 10 centres i 6 unitats d’excel·lència i formació de 142 nous investigadors.