Mastodon
23 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

La Filmoteca d’Estiu projecta ‘Terciopelo azul’ de David Lynch

La Filmoteca d’Estiu projecta el dilluns 4 i el dimarts 5 d’agost, a les 22.30 hores, Terciopelo azul (Blue Velvet, 1986), de David Lynch. Amb una duració de 120 minuts, la pel·lícula s’emmarca dins del cicle de quatre llargmetratges amb el qual la Filmoteca d’Estiu ret homenatge al director nord-americà, mort a Los Angeles el 15 de gener de 2025.

David Lynch (Montana, 1946 – Los Angeles, 2025) va ser una de les figures fonamentals del panorama cinematogràfic internacional des de finals dels anys setanta del segle XX, per ser el creador d’una estètica pròpia i d’un univers narratiu tan transgressor com personal.

A més de Terciopelo azul, el cicle de la Filmoteca d’Estiu presenta altres tres títols destacats de la filmografia del cineasta nord-americà:

  • L’home elefant (1980), els dies 16 i 17 d’agost
  • Mulholland Drive (2001), els dies 21 i 22 d’agost
  • Una història verdadera (2001), els dies 28, 29 i 30 d’agost

L’home elefant i Mulholland Drive es projecten en versió original amb subtítols en valencià. El cicle continuarà al mes de setembre dins de la programació regular de la Filmoteca Valenciana a la seu de l’edifici Rialto.

Protagonitzada per Kyle MacLachlan, Isabella Rossellini, Dennis Hopper, Laura Dern, Hope Lange i Dean Stockwell, Terciopelo azul és una de les pel·lícules més emblemàtiques de David Lynch, reconeguda per la seua arriscada i innovadora combinació de terror psicològic i cinema negre.

Una matinada, Jeffrey Beaumont, després de visitar el seu pare a l’hospital, troba una orella humana entre uns matolls. La guarda en una bossa de paper i la porta a la comissaria, on el rep el detectiu Williams, el seu veí. Així comença una misteriosa intriga que desvelarà esdeveniments estranys ocorreguts en una petita localitat de Carolina del Nord.

La pel·lícula deu el seu títol a la popular cançó Blue Velvet, interpretada per Bobby Vinton. També destaca la banda sonora hipnòtica d’Angelo Badalamenti, que a partir d’aquesta obra es convertiria en el compositor habitual de Lynch.

Patrimoni audiovisual valencià

Per sisé any consecutiu, la Filmoteca d’Estiu recorda la tasca de recuperació i conservació del patrimoni cinematogràfic que desenvolupa la Filmoteca Valenciana. Cada sessió s’obrirà amb un muntatge de pel·lícules domèstiques de temàtica estiuenca dipositades, digitalitzades i conservades a l’arxiu fílmic de Paterna.

Aquestes projeccions serveixen per a reivindicar la missió essencial de la Filmoteca Valenciana: la salvaguarda del patrimoni audiovisual valencià i de la memòria col·lectiva.

Horaris i venda d’entrades

Les projeccions de la Filmoteca d’Estiu es duen a terme de dilluns a diumenge, excepte els dimecres, que no hi ha sessió. La projecció comença a les 22.30 hores i la taquilla s’obri a les 21.30 hores. La programació per dies i la venda anticipada d’entrades en línia estan disponibles a la web de l’IVC.

La Filmoteca d’Estiu és una activitat de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, organitzada per l’Institut Valencià de Cultura, a través de la Filmoteca Valenciana. La seua celebració és possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de València, que cedeix els jardins del Palau de la Música com a espai de projeccions, i al patrocini de Cervesa Turia.

Últimes notícies

L’oferta de vivendes en venda cau un 39% des de 2019 amb València al capdavant

L'oferta de vivendes disponibles s'ha reduït un 39% des del pic del segon trimestre de 2019, segons Idealista. La caiguda és generalitzada i València registra el major ajust.

Investigat per homicidi un conductor que va donar positiu en drogues després de xocar amb un cotxe avariat en la V-30

La Guàrdia Civil investiga per homicidi per imprudència greu al conductor d'un tractocamión que va donar positiu en drogues després de col·lidir amb un turisme parat per avaria en la V-30, a Paterna. La conductora, de 73 anys, va morir.

Presó provisional per al detingut pel tiroteig d’Alfafar després d’entregar-se

Un jutjat ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós del tiroteig de l'1 de setembre a Alfafar, que es va entregar a la Guàrdia Civil. La causa passa al Tribunal d'Instància de Catarroja per temptativa d'homicidi i tinença il·lícita d'armes.

Desmantellen una plantació de marihuana a Benimodo i arresten a dos sospitosos

La Guàrdia Civil va localitzar el cultiu per la forta olor que emanava d'un camp i es va confiscar de 42 plantes en floració. Un dels arrestats va amenaçar a un agent i l'altre va intentar fugir.

Troben nous fòssils de dinosaures herbívors del Juràsic Superior a Terol i València

Noves restes d'ornitòpodes a Terol i València revelen una diversitat inesperada en ecosistemes costaners del Juràsic Superior i confirmen a Oblitosaurus bunnueli.

El detingut pel tiroteig d’Alfafar ingressa a la presó provisional sense fiança

El Jutjat d'Instrucció 19 de València ordena presó provisional, comunicada i sense fiança per al sospitós del tiroteig de l'1 de setembre a Alfafar. L'home es va entregar en la Comandància de la Guàrdia Civil i la causa passa al Tribunal d'Instància de Catarroja.

Dos bones notícies per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre la importància de les ajudes que ha rebut l'AVL per part de diferents Governs

Tres detinguts per una xarxa que venia joies falses a cases de compravenda a Elx

Tres persones han sigut arrestades a Elx per integrar una xarxa que col·locava peces banyades en or com si anaren de 9 quirats en cases de compravenda. La intervenció policial va limitar el perjuí a 4.700 euros i la investigació seguix oberta per a localitzar a més implicats.