Fixen l’edat mínima per a posar-se la vacuna contra el coronavirus

 

Una comissió d’experts del Centre de Control i Prevenció de Malalties (CDC) dels Estats Units ha posat l’edat dels 16 anys com a llindar mínim que recomanen per a començar a posar la vacuna del Covid-19, el mateix dia que ha començat la distribució de la vacuna de Pfizer en el país americà.

 

Al principi, el mateix grup d’experts havia valorat els 18 anys com a edat mínima, però després debatre han decidit optar pels 16 anys com a edat mínima per a posar-se la vacuna.

 

El comitè sol reunir-se habitualment per a determinar el calendari anual de vacunes en els menors i revisar si fa falta. Esta volta s’ha reunit per a valorar la vacuna de Pfizer / BioNTech, a la que han donat el vistiplau per a administrar-la a jóvens de 16-17 anys després que rebera llum verda per a partir del regulador del medicament dels Estats Units, la FDA.

 

Tot i haver rebut la doble aprovació, els centres mèdics estan a l’espera que el director de la CDC, Robert Redfield, corrobore la decisió i done permís als centres per a fer les injeccions des d’este dilluns, 14 de desembre, després que este cap de setmana ja començara a distribuir-se per tot el país la primera remesa de vacunes rebuda.

 

A l’espera que també es done llum verda a la vacuna de Moderna, probablement la setmana que ve, els dos laboratoris — Moderna i Pfizer — estan fent actualment assajos clínics de la vacuna en infants i adolescents per a determinar si té en ells la mateixa eficàcia que s’ha demostrat amb els adults, i determinar si té efectes secundaris.

 

Dubtes sobre les embarassades i els al·lèrgics greus

Este mateix comitè ha debatut també si és idoni que s’administre la vacuna a les dones embarassades o les persones amb un historial d’atacs anafilàctics i de greus reaccions al·lèrgiques a altres medicaments, que recentment van ser alertats per no rebre la vacuna després dels primers problemes en Regne Unit.

 

El doctor Peter Marks, responsable d’este comitè que va autoritzar la vacuna divendres, ha explicat que no es té constància d’efectes secundaris de la vacuna en dones embarassades, ja que no han participat en els assajos. Arribat el cas, seran els metges els que decidisquen, cas per cas, si les dones embarassades l’han de rebre o no.

 

Pròximament s’espera que la CDC emeta noves guies que ajuden els metges a saber a quins col·lectius se’ls ha d’injectar la vacuna i amb quines classes de persones cal analitzar més detingudament esta idoneïtat.

 

De moment, Pfizer, en col·laboració amb les empreses de missatgeria Fedex i UPS, i amb el govern dels Estats Units, ja ha començat a distribuir els 2,9 milions de dosis que han arribat al país en esta primera remesa, i que s’administraran a la població en 600 punts de vacunació que estan repartits per tot el territori.

 

Als Estats Units, cada estat serà l’encarregat de demanar les dosis i d’administrar-les a la població, seguint una guia de grups de prioritat que establirà la CDC.

 

Les vacunes arriben als països occidentals

Ja són diferents els països del món que estan començant a vacunar la població contra el  Covid-19, en un últim intent de frenar una pandèmia que ha posat al món en escac en els últims nou mesos, i a la que , segons els experts, encara li queda corda.

 

Regne Unit va ser el primer país d’Europa en distribuir i administrar la vacuna de Pfizer, avançant-se als desitjos de la UE, que buscava una estratègia de vacunació comuna a tot el continent.

 

Va ser allà a on van eixir els primers problemes, ja que persones amb historial d’al·lèrgies severes a altres medicaments van mostrar les primeres reaccions adverses a la vacuna, i el Sistema de Salut Britànic (NHS) va emetre un avís demanant a la població d’este grup que no es posen encara la vacuna.

 

Rússia també va començar a vacunar a la seua població i ja ho ha fet amb unes 150.000 persones, de moment sense que es coneguen greus reaccions a la vacuna Sputnik. De fet, la universitat d’Oxford va anunciar que han començat a fer assajos clínics que combinen la vacuna russa amb la d’AstraZeneca per a comprovar si, juntes, tenen millor eficàcia contra el Covid-19.

 

Els Estats Units també començarà este dilluns la vacunació i s’espera que la majoria de països europeus s’unisquen a la llista a principis de gener de 2021, una volta l’Agència Europea del Medicament done llum verda a les vacunes i la Comissió Europea permete la seua comercialització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.