35 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Franco va deixar 1,8 milions d’euros d’herència a la seua dona i a la seua filla

Franco

Franco va deixar 1,8 milions d’euros d’herència a la seua dona i la seua filla | València Diari

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’exdictador Francisco Franco va deixar una herència de 28,5 milions de pessetes, que equivaldria a quasi 1,8 milions d’euros, a la seua dona Carmen Polo i a la seua filla. D’esta forma ho indica el testament que este dilluns ha publicat ‘El Mundo’ i que l’exdictador va fer el 20 de febrer del 1968, set anys abans de morir el 20 de novembre del 1975.

 

La meitat de la fortuna, 14 milions de pessetes en eixe moment, correspon a El Pazo de Meirás, una finca situada en La Corunya que Franco es va apropiar i va fer servir de residència estival. De fet, el 2019 l’advocacia de l’Estat va presentar una demanda judicial per a que la família Franco retornara la finca per frau en la compra.

 

Carmen Polo es va quedar amb la meitat de l’herència

Franco

El testament del dictador ha sigut publicat pel diari ‘El Mundo’ i data de l’any 1968 | València Diari

 

El document del testament també revela que el dictador tenia en diferents comptes més d’un milió de pessetes i 1.457.425 pessetes en accions en diferents companyies. Segons ‘El Mundo’, Carmen Polo es va quedar amb la mitat de l’herència, 14.250.000 pessetes, i un terç de la lliure disposició després de la renúncia de la vídua de Franco a la quota legal d’usdefruit —4.750.000 pessetes—.

 

Per la seua banda, la seua filla, Carmen Franco, va rebre 9.500.000 pessetes. Cal recordar que l’exhumació del dictador va tindre lloc el passat 24 d’octubre.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Calendari laboral de la Comunitat Valenciana 2026: 12 dies festius oficials i no recuperables

La Comunitat Valenciana ha aprovat el seu calendari laboral per a 2026 amb 12 dies festius oficials, retribuïts i no recuperables, a més de dos jornades de festa local a determinar.

Tècnics indiquen que les obres en el barranc de Poio podrien haver mitigat l’impacte de la DANA a València

Especialistes subratllen que les obres planejades en el barranc de Poio haurien disminuït l'abast de les inundacions causades per la DANA d'octubre, que va provocar nombroses víctimes i danys a València.

Bernabé destaca l’actuació del PSOE davant el cas Santos Cerdán i demana que actue la Justícia

Pilar Bernabé, delegada del Govern a València, afirma que el PSOE va prendre mesures contra Santos Cerdán abans que la justícia intervinguera i subratlla la importància que s'aplique la llei.

Comencen les obres de rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar a València després de 16 mesos del desastre

Arranquen les obres de rehabilitació de l'edifici de Campanar que va ser devastat per un incendi al febrer de 2024; les obres duraran prop de 18 mesos i compten amb un pressupost superior a 20 milions d'euros.

Consell destaca la falta de coordinació amb el Govern per a la reconstrucció després de la DANA a València

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, critica la difícil coordinació amb el Govern central per a dur a terme el Pla Endavant, essencial per a la reconstrucció després de la DANA a València a causa de la crisi política del Govern central.

Es registra un sisme de 2,7 a Almussafes i dos tremolors més a Silla

Un terratrémol de magnitud 2,7 sacseja Almussafes i dos tremolors menors de 2,1 i 1,9 se senten a Silla, sense causar danys ni ferits.

El Consell impulsa l’educació amb la creació de dos nous CEIP a Alacant i Orihuela

El Consell aprova la creació de dos nous col·legis d'educació infantil i primària a Alacant i Orihuela per a ampliar 900 places escolars davant la creixent demanda.

Detingut a Torrevieja per gravar a dones en el vestuari femení d’un gimnàs

Un home de 30 anys ha sigut arrestat a Torrevieja per gravar a dones en el vestuari femení d'un centre esportiu local, amb dos denúncies presentades.