23.9 C
València
Dissabte, 31 maig, 2025

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València

Un capellà donant una hòstia

Furten hòsties consagrades en la capella de l’Hospital Clínic de València | Pxhere

La capella de l’Hospital Clínic de València ha sigut víctima d’un robatori este passat diumenge, segons ha informat l’arquebisbat de València en un comunicat. En la carta pastoral a on informa dels fets, Antonio Cañizares, cardenal arquebisbe, ha qualificat el robatori de «sacríleg».

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Els lladres es van emportar un copó amb formes consagrades, el recipient a on es guarden les hòsties i una Custòdia amb les mateixes hòsties consagrades. Els fets es van produir entre les 16.45 i les 17 hores, just abans de la missa de presentació del nou bisbe auxiliar i d’oració per al Sínode.

 

Per a Cañizares, es tracta «d’una acció sacrílega dolorosíssima i plenament reprovable, siguen quines siguen les seues finalitats». Per això, en la mateixa carta, ha convocat un acte de reparació, per a este diumenge en la Catedral de València a les 19 hores que consistirà en una adoració d’uns 15 minuts i la presentació del nou bisbe auxiliar, Vicente Juan Segura.

 

De la mateixa manera, la delegació diocesana de Pastoral de la Salut ha convocat per a este dijous, a les 17.30 hores, un acte de reparació en la mateixa Capella de l’Hospital Clínic, en la que participaran «tots els capellans de l’Hospital i els malalts i personal que vullguen arrimar-se». Este acte se celebrarà després de l’eucaristia, amb «un temps d’adoració solemne».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Incendi industrial a Almassora: seguix actiu però amb evolució favorable i mesures per a la població

Un incendi en una nau del polígon industrial Via Europa d'Almassora (Castelló), amb acumulació de residus tèxtils, continua actiu però evoluciona favorablement. Bombers continuen treballant i es recomanen precaucions a la població pròxima.

Vox inclou a Iker Jiménez i líders polítics en la comissió sobre la DANA en el Congrés

El grup parlamentari Vox presenta una llista de compareixents per a la comissió d'investigació sobre la DANA, incloent-hi Iker Jiménez i destacats polítics com Pedro Sánchez i Carlos Mazón.

Juan Roig destaca la importància dels empresaris en temps d’incertesa durant la Graduació Executive d’EDEM

Juan Roig, president de Mercadona i president d'honor d'EDEM, subratlla el valor dels empresaris en moments incerts i el seu impacte en el progrés econòmic i social durant la Graduació Executive d'EDEM a València.

Ontinyent lidera amb 36,5 graus en una nova onada de calor en la Comunitat Valenciana

Ontinyent aconseguix els 36,5 graus en una jornada d'altes temperatures que afecten la Comunitat Valenciana, amb múltiples localitats superant els 30 graus.

Psicòlegs d’emergències exigixen la seua integració oficial en el servici autonòmic del 112 a València

Especialistes en psicologia d'emergències reclamen en un congrés a València ser part oficial del servici autonòmic 112 per a evitar improvisacions i millorar l'atenció psicològica en crisi.

Famílies i afectats rebutgen l’arxivament del cas per l’incendi mortal en Campanar

Famílies de les víctimes i afectats de l'incendi en Campanar al febrer de 2024 rebutgen el sobreseïment provisional de la causa i planegen recórrer la decisió judicial.

La jutgessa de Catarroja sol·licita a Emergències identificar a responsables de missatges És-Alert en la gestió de la DANA

La jutgessa del jutjat de Catarroja demana a Emergències identificar a les persones autoritzades per a enviar missatges És-Alert durant la DANA a l'octubre de 2024, qüestionant l'efectivitat del sistema.

Artistes afectats per la DANA homenatgen pintors valencians en exposició del Centre del Carme

Una trentena d'artistes de municipis afectats per la DANA il·lustren a pintors valencians en l'exposició '37 il·lustres x 37 il·lustrats' en el Centre del Carme.