Mastodon
25.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Una família amb tres fills és víctima d’una estafa i es queda sense casa

L’estafador tenia la clau d’una casa que era propietat del banc | Cedida

 

Una família amb tres fills s’ha quedat sense casa i en el carrer per què han sigut víctimes d’una estafa en València. El matrimoni, amb un bebé de 7 mesos i dos xiquets de 3 i 7 anys, havien firmat un contracte de lloguer amb un home que no era el propietari de la casa. 

 

L’home els va enganyar i es va fer passar per el propietari de la vivenda, situada en el barri de Sant Marcel·lí, ja que tenia les claus. L’impostor va anar al negoci que té la família a preguntar si podia posar un cartell en el que anunciava que buscava inquilins, segons informa ‘Levante’.

 

El matrimoni, Isaam i Amina, va pensar que estava de sort al vore que la casa que es llogava estava davant del seu negoci i prop de l’escola a la que van els seus fills. Com que la parella no tenia els diners suficients per a comprar la casa, que l’home ‘venia’ per 15.000 euros, va firmar un contracte de lloguer l’1 de març del 2019.

 

La casa és del banc

Va ser una veïna, quan als pocs mesos d’estar vivint ja en la casa, els va avisar de què la casa era propietat del banc. Davant esta alerta, la parella va anar fins a l’entitat bancària per a vore si era veritat i allí els ho van confirmar. Ràpidament, el matrimoni va posar una denúncia contra l’estafador, qui està en busca i captura. 

 

Però a pesar de ser estafats, el banc va reclamar la casa després de saber que hi havia una família vivint en ella. «Hem actuat de bona fe en tot moment. Vam ser nosaltres qui van avisar al banc», explica Isaam. Però el procés judicial no té en compte que la família va ser estafada. 

 

«Ens diuen que això és un altre procés i nosaltres tenim proves, gravacions, papers, factures i testimonis que corroboren la nostra història. La clau és que ens han enganyat perquè nosaltres ho tenim tot en regla i ara, quina casa encontrarem que puguem pagar? Tot el que teníem ho hem invertit en millorar eixa vivenda», expliquen.

 

S’han quedat en el carrer

A pesar de tindre tots els documents i papers que demostren l’estafa, la sentència que data del 20 de novembre de 2019 els considera «ocupants» de la casa, i els obliguen a abandonar la vivenda. Des d’eixe dia va començar el procés i un mes després els va arribar un avís on els avisaven que la data per al llançament del pis és el pròxim dijous 30 de gener, a les 10.45 hores. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.