Una família amb tres fills és víctima d’una estafa i es queda sense casa

L’estafador tenia la clau d’una casa que era propietat del banc | Cedida

 

Una família amb tres fills s’ha quedat sense casa i en el carrer per què han sigut víctimes d’una estafa en València. El matrimoni, amb un bebé de 7 mesos i dos xiquets de 3 i 7 anys, havien firmat un contracte de lloguer amb un home que no era el propietari de la casa. 

 

L’home els va enganyar i es va fer passar per el propietari de la vivenda, situada en el barri de Sant Marcel·lí, ja que tenia les claus. L’impostor va anar al negoci que té la família a preguntar si podia posar un cartell en el que anunciava que buscava inquilins, segons informa ‘Levante’.

 

El matrimoni, Isaam i Amina, va pensar que estava de sort al vore que la casa que es llogava estava davant del seu negoci i prop de l’escola a la que van els seus fills. Com que la parella no tenia els diners suficients per a comprar la casa, que l’home ‘venia’ per 15.000 euros, va firmar un contracte de lloguer l’1 de març del 2019.

 

La casa és del banc

Va ser una veïna, quan als pocs mesos d’estar vivint ja en la casa, els va avisar de què la casa era propietat del banc. Davant esta alerta, la parella va anar fins a l’entitat bancària per a vore si era veritat i allí els ho van confirmar. Ràpidament, el matrimoni va posar una denúncia contra l’estafador, qui està en busca i captura. 

 

Però a pesar de ser estafats, el banc va reclamar la casa després de saber que hi havia una família vivint en ella. «Hem actuat de bona fe en tot moment. Vam ser nosaltres qui van avisar al banc», explica Isaam. Però el procés judicial no té en compte que la família va ser estafada. 

 

«Ens diuen que això és un altre procés i nosaltres tenim proves, gravacions, papers, factures i testimonis que corroboren la nostra història. La clau és que ens han enganyat perquè nosaltres ho tenim tot en regla i ara, quina casa encontrarem que puguem pagar? Tot el que teníem ho hem invertit en millorar eixa vivenda», expliquen.

 

S’han quedat en el carrer

A pesar de tindre tots els documents i papers que demostren l’estafa, la sentència que data del 20 de novembre de 2019 els considera «ocupants» de la casa, i els obliguen a abandonar la vivenda. Des d’eixe dia va començar el procés i un mes després els va arribar un avís on els avisaven que la data per al llançament del pis és el pròxim dijous 30 de gener, a les 10.45 hores. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.