Una família amb tres fills és víctima d’una estafa i es queda sense casa

L’estafador tenia la clau d’una casa que era propietat del banc | Cedida

 

Una família amb tres fills s’ha quedat sense casa i en el carrer per què han sigut víctimes d’una estafa en València. El matrimoni, amb un bebé de 7 mesos i dos xiquets de 3 i 7 anys, havien firmat un contracte de lloguer amb un home que no era el propietari de la casa. 

 

L’home els va enganyar i es va fer passar per el propietari de la vivenda, situada en el barri de Sant Marcel·lí, ja que tenia les claus. L’impostor va anar al negoci que té la família a preguntar si podia posar un cartell en el que anunciava que buscava inquilins, segons informa ‘Levante’.

 

El matrimoni, Isaam i Amina, va pensar que estava de sort al vore que la casa que es llogava estava davant del seu negoci i prop de l’escola a la que van els seus fills. Com que la parella no tenia els diners suficients per a comprar la casa, que l’home ‘venia’ per 15.000 euros, va firmar un contracte de lloguer l’1 de març del 2019.

 

La casa és del banc

Va ser una veïna, quan als pocs mesos d’estar vivint ja en la casa, els va avisar de què la casa era propietat del banc. Davant esta alerta, la parella va anar fins a l’entitat bancària per a vore si era veritat i allí els ho van confirmar. Ràpidament, el matrimoni va posar una denúncia contra l’estafador, qui està en busca i captura. 

 

Però a pesar de ser estafats, el banc va reclamar la casa després de saber que hi havia una família vivint en ella. «Hem actuat de bona fe en tot moment. Vam ser nosaltres qui van avisar al banc», explica Isaam. Però el procés judicial no té en compte que la família va ser estafada. 

 

«Ens diuen que això és un altre procés i nosaltres tenim proves, gravacions, papers, factures i testimonis que corroboren la nostra història. La clau és que ens han enganyat perquè nosaltres ho tenim tot en regla i ara, quina casa encontrarem que puguem pagar? Tot el que teníem ho hem invertit en millorar eixa vivenda», expliquen.

 

S’han quedat en el carrer

A pesar de tindre tots els documents i papers que demostren l’estafa, la sentència que data del 20 de novembre de 2019 els considera «ocupants» de la casa, i els obliguen a abandonar la vivenda. Des d’eixe dia va començar el procés i un mes després els va arribar un avís on els avisaven que la data per al llançament del pis és el pròxim dijous 30 de gener, a les 10.45 hores. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29