Una família amb tres fills és víctima d’una estafa i es queda sense casa

L’estafador tenia la clau d’una casa que era propietat del banc | Cedida

 

Una família amb tres fills s’ha quedat sense casa i en el carrer per què han sigut víctimes d’una estafa en València. El matrimoni, amb un bebé de 7 mesos i dos xiquets de 3 i 7 anys, havien firmat un contracte de lloguer amb un home que no era el propietari de la casa. 

 

L’home els va enganyar i es va fer passar per el propietari de la vivenda, situada en el barri de Sant Marcel·lí, ja que tenia les claus. L’impostor va anar al negoci que té la família a preguntar si podia posar un cartell en el que anunciava que buscava inquilins, segons informa ‘Levante’.

 

El matrimoni, Isaam i Amina, va pensar que estava de sort al vore que la casa que es llogava estava davant del seu negoci i prop de l’escola a la que van els seus fills. Com que la parella no tenia els diners suficients per a comprar la casa, que l’home ‘venia’ per 15.000 euros, va firmar un contracte de lloguer l’1 de març del 2019.

 

La casa és del banc

Va ser una veïna, quan als pocs mesos d’estar vivint ja en la casa, els va avisar de què la casa era propietat del banc. Davant esta alerta, la parella va anar fins a l’entitat bancària per a vore si era veritat i allí els ho van confirmar. Ràpidament, el matrimoni va posar una denúncia contra l’estafador, qui està en busca i captura. 

 

Però a pesar de ser estafats, el banc va reclamar la casa després de saber que hi havia una família vivint en ella. «Hem actuat de bona fe en tot moment. Vam ser nosaltres qui van avisar al banc», explica Isaam. Però el procés judicial no té en compte que la família va ser estafada. 

 

«Ens diuen que això és un altre procés i nosaltres tenim proves, gravacions, papers, factures i testimonis que corroboren la nostra història. La clau és que ens han enganyat perquè nosaltres ho tenim tot en regla i ara, quina casa encontrarem que puguem pagar? Tot el que teníem ho hem invertit en millorar eixa vivenda», expliquen.

 

S’han quedat en el carrer

A pesar de tindre tots els documents i papers que demostren l’estafa, la sentència que data del 20 de novembre de 2019 els considera «ocupants» de la casa, i els obliguen a abandonar la vivenda. Des d’eixe dia va començar el procés i un mes després els va arribar un avís on els avisaven que la data per al llançament del pis és el pròxim dijous 30 de gener, a les 10.45 hores. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.