Gandia amplia la capacitat de les terrasses del 50 al 75%

Ciutadans de Gandia en la terrassa d'un bar

Gandia augmenta la capacitat de les terrasses fins al 75% | Ajuntament de Gandia

 

Gandia, la capital de la comarca de la Safor (València), ha conseguit ampliar la capacitat de les terrasses dels bars i restaurants del 50 al 75%. L’àrea de Polítiques Econòmiques i Comerç està accelerant les inspeccions per ajustar el número de taules acceptable dins del marc legal de la Fase I, el 50% dels mòduls de 2019, a les possibilitats reals del sector hostaler de la ciutat.

 

Eixes inspeccions —fetes pels tècnics del departament, amb la col·laboració de la Policia Local—, són individuals, una a una, i estan fent-se a tots els qui han sol·licitat l’ampliació i a altres que no l’han demanada. Com a resultat, després d’haver revisat 248 terrasses, s’ha conseguit pujar el 50% de mòduls sobre l’any anterior, que marca la llei, al 75%. Una millora sensible. Es tracta només d’una mitjana, perquè cada cas és diferent, i en moltes terrasses s’hi ha superat. Moltes d’estes ampliacions, totes a on ha sigut possible, s’han fet baixant les taules a la calçada.

 

«Per tot això, és inqüestionable la predisposició de l’Ajuntament a abordar la reobertura dels establiments del sector amb tota la flexibilitat i generositat necessàries per tal de normalitzar l’activitat en el termini més curt possible. I les terrasses són l’element més important de que es disposa, ara per ara, per tal d’avançar cap a eixa normalitat. Crec que no es pot qüestionar la sensibilitat de l’Ajuntament de Gandia cap al sector de l’hostaleria i la restauració, tan important per a la nostra ciutat. No es pot qüestionar, dic, sense entrar en subjectivitats o, el que és pitjor, distorsionant interessadament la realitat», ha assegurat el regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez

 

Limitacions en les ampliacions

Martínez ha assegurat que el govern local conjugarà esta sensibilitat cap al sector amb la protecció de la salut de l’empresariat, el personal, clientela de l’hostaleria i dels vianants, la prioritat màxima a hores d’ara. El compliment de la Llei, que regula el desplegament de les terrasses en la Fase 1, establix dos límits: el «50% de les taules permeses en l’any anterior» i «la distància física de, com a mínim, 2 metres entre les taules o agrupacions de taules». A demés, faculta els ajuntaments a ampliar la superfície «…respectant, en tot cas, la proporció del 50% entre taules i superfície disponible i fent un increment proporcional de l’espai per als vianants en el mateix tram de la via pública».

 

A les limitacions físiques preexistents a l’hora d’abordar una ampliació (existència de guals per a vehicles, accessos a vivendes i comerços, limitacions de la façana pròpia, etc.) s’afegixen les marcades per l’Ordre Ministerial. Especialment l’última que, protegint el vianant, qui ha de mantindre també la distància reglamentària, obliga a reposar la superfície per a vianants que transformes en terrassa. En este sentit, el percentatge es pot millorar quan canvie el marc legal o fructifiquen els estudis que s’estan fent des de l’ajuntament per tal de crear nous espais per a vianants i terrasses.

 

«Esta és la situació i no pot ser d’una altra manera si no et botes la Llei, o poses en perill la salut de les persones. Nosaltres no ho farem mai. Per tant, el dur treball per a millorar les condicions de reobertura dels establiments que estan fent les àrees de Comerç i Mobilitat, continuarà fins que entrem en fase de normalitat», ha assegurat Martínez.

 

Finalment, el regidor ha expressat el desig que l’empresariat del sector continue confiant en este treball i sol·licitant les ampliacions en el web de l’Ajuntament. «I, totes i tots, esforçant-nos per seguir escrupolosament les indicacions de l’Autoritat sanitària per a l’eixida ràpida de la crisi».

Últimes notícies

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.