10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Gandia tanca l’oci nocturn de la ciutat a partir d’este dissabte

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha anunciat este dissabte el tancament de l’oci nocturn en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), davant del brot de coronavirus que afecta ja a 49 persones en el municipi.

 

D’eixa manera ho ha anunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa este dissabte en la que ha informat de l’obligatorietat de l’ús de mascaretes, en tot moment, en tot el territori valencià. Este anunci l’ha fet mentres ha explicat que esta setmana han saltat les alarmes perquè els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat d’entre 20 i 40 anys. I, de fet, la Conselleria ha confirmat este divendres 19 casos positius relacionats amb el brot de coronavirus en Gandia, cosa que ha fet pujar a 49 les persones afectades.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La mesura es farà efectiva en les pròximes hores, ha detallat Barceló, que ha agraït la col·laboració l’ajuntament i de l’alcaldessa de la ciutat, Diana Morant. La consellera també ha advertit que l’administració «actuarà d’esta mateixa manera en tots aquells llocs en els que es donen circumstàncies similars», i quan «no s’apliquen totes les mesures» recomanades per Salut Pública.

 

Controlar el brot de Santa Pola: prioritari

Igualment, s’ha informat que el dimarts s’iniciarà un estudi de contactes per a descartar i detectar casos relacionats amb el brot originat en una discoteca de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), que afecta a 5 persones. Per això ha demanat a tots els ciutadans que hagen estat en el local els dies 10,11 i 12 de juliol que contacten amb les autoritats sanitàries per a fer-se les proves de coronavirus, coordinades per l’Àrea de Salut d’Elx. De fet, s’ha anunciat que es procedirà de la mateixa manera en tots els casos similars a partir d’ara.

 

Barceló ha insistit que «ens queda per recórrer un ampli camí» fins a tindre una vacuna per a la pandèmia mundial que patim i ha apel·lat a la responsabilitat entre els ciutadans, al sector de la restauració i «molt especialment l’oci nocturn» per a no llançar a perdre tot l’esforç fet durant estos mesos per part de la població, els professionals sanitaris i en record de les víctimes.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.