Mascareta obligatòria en els espais públics i via pública en tot el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa que ha fet la consellera Ana Barceló este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Tot açò serà excepte en les platges, les piscines i en els espais naturals. I la mesura s’aplicarà independentment de si es pot mantindre la distància social, o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Es multipliquen per 4 els contagis

Tal com ha informat la consellera, tot açò passa perquè els brots no paren de multiplicar-se. I és que ara mateixa ja n’hi ha 20 actius, als que se’ls està fent un seguiment. A demés, la preocupació s’ha disparat ja que s’ha detectat que els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat de 20 a 40 anys. Segons s’ha explicat, hi ha quatre causes principals per esta incidència superior entre els jóvens:

  1. Les festes privades amb amics.
  2. No prendre mesures de seguretat en els locals d’oci.
  3. Ser la franja amb contactes personals més habituals.
  4. No presentar símptomes, cosa que crea una falsa sensació de seguretat.

 

Tot açò ha provocat que a partir d’ara es prenguen mesures més contundents, sense descartar fer-les més estrictes si calguera. Per això, a partir d’ara serà obligatori usar mascareta:

  1. En la via pública.
  2. En els espais a l’aire lliure.
  3. En els espais tancats d’ús públic.
  4. En els espais oberts d’ús públic.

 

Llocs sense obligació de mascareta

Els únics llocs que quedaran sense esta obligació seran les platges i les piscines (una volta dins de l’arena, o en el recinte, i sempre que es mantinga la distància de seguretat de mínim 1 metre i mig) i els espais naturals. A demés, també es recomana l’ús de mascareta en espais tancats privats si les persones no conviuen i no es pot respectar la distància de seguretat. Queden fora d’estes mesures, com abans, aquelles persones que tinguen problemes de salut i els menors de 6 anys.

 

 

El decret que regularà l’ús de mascaretes començarà a aplicar-se hui, només es publique. La llei especificarà que només podran usar-se les mascaretes higièniques i quirúrgiques. Les que tinguen vàlvula respiratòria no estan permeses, si no és per a ús professional, tal com ha avançat la consellera. Barceló ha volgut destacar que València és una comunitat autònoma de les que millor està i que, precisament per això, cal un esforç de corresponsabilitat de la ciutadania, la restauració i els locals d’oci per a cuidar dels demés i mantindre’s en una bona situació.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.