Mascareta obligatòria en els espais públics i via pública en tot el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa que ha fet la consellera Ana Barceló este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Tot açò serà excepte en les platges, les piscines i en els espais naturals. I la mesura s’aplicarà independentment de si es pot mantindre la distància social, o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Es multipliquen per 4 els contagis

Tal com ha informat la consellera, tot açò passa perquè els brots no paren de multiplicar-se. I és que ara mateixa ja n’hi ha 20 actius, als que se’ls està fent un seguiment. A demés, la preocupació s’ha disparat ja que s’ha detectat que els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat de 20 a 40 anys. Segons s’ha explicat, hi ha quatre causes principals per esta incidència superior entre els jóvens:

  1. Les festes privades amb amics.
  2. No prendre mesures de seguretat en els locals d’oci.
  3. Ser la franja amb contactes personals més habituals.
  4. No presentar símptomes, cosa que crea una falsa sensació de seguretat.

 

Tot açò ha provocat que a partir d’ara es prenguen mesures més contundents, sense descartar fer-les més estrictes si calguera. Per això, a partir d’ara serà obligatori usar mascareta:

  1. En la via pública.
  2. En els espais a l’aire lliure.
  3. En els espais tancats d’ús públic.
  4. En els espais oberts d’ús públic.

 

Llocs sense obligació de mascareta

Els únics llocs que quedaran sense esta obligació seran les platges i les piscines (una volta dins de l’arena, o en el recinte, i sempre que es mantinga la distància de seguretat de mínim 1 metre i mig) i els espais naturals. A demés, també es recomana l’ús de mascareta en espais tancats privats si les persones no conviuen i no es pot respectar la distància de seguretat. Queden fora d’estes mesures, com abans, aquelles persones que tinguen problemes de salut i els menors de 6 anys.

 

 

El decret que regularà l’ús de mascaretes començarà a aplicar-se hui, només es publique. La llei especificarà que només podran usar-se les mascaretes higièniques i quirúrgiques. Les que tinguen vàlvula respiratòria no estan permeses, si no és per a ús professional, tal com ha avançat la consellera. Barceló ha volgut destacar que València és una comunitat autònoma de les que millor està i que, precisament per això, cal un esforç de corresponsabilitat de la ciutadania, la restauració i els locals d’oci per a cuidar dels demés i mantindre’s en una bona situació.

Últimes notícies

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.

Reclamen més seguretat de la Guàrdia Civil al jutjat de la DANA de Catarroja

La Presidència del Tribunal d'Instància de Catarroja ha demanat a la Guàrdia Civil més mesures de seguretat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, després d'una concentració de protesta que va obligar a suspendre una testifical.