Mascareta obligatòria en els espais públics i via pública en tot el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa que ha fet la consellera Ana Barceló este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Tot açò serà excepte en les platges, les piscines i en els espais naturals. I la mesura s’aplicarà independentment de si es pot mantindre la distància social, o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Es multipliquen per 4 els contagis

Tal com ha informat la consellera, tot açò passa perquè els brots no paren de multiplicar-se. I és que ara mateixa ja n’hi ha 20 actius, als que se’ls està fent un seguiment. A demés, la preocupació s’ha disparat ja que s’ha detectat que els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat de 20 a 40 anys. Segons s’ha explicat, hi ha quatre causes principals per esta incidència superior entre els jóvens:

  1. Les festes privades amb amics.
  2. No prendre mesures de seguretat en els locals d’oci.
  3. Ser la franja amb contactes personals més habituals.
  4. No presentar símptomes, cosa que crea una falsa sensació de seguretat.

 

Tot açò ha provocat que a partir d’ara es prenguen mesures més contundents, sense descartar fer-les més estrictes si calguera. Per això, a partir d’ara serà obligatori usar mascareta:

  1. En la via pública.
  2. En els espais a l’aire lliure.
  3. En els espais tancats d’ús públic.
  4. En els espais oberts d’ús públic.

 

Llocs sense obligació de mascareta

Els únics llocs que quedaran sense esta obligació seran les platges i les piscines (una volta dins de l’arena, o en el recinte, i sempre que es mantinga la distància de seguretat de mínim 1 metre i mig) i els espais naturals. A demés, també es recomana l’ús de mascareta en espais tancats privats si les persones no conviuen i no es pot respectar la distància de seguretat. Queden fora d’estes mesures, com abans, aquelles persones que tinguen problemes de salut i els menors de 6 anys.

 

 

El decret que regularà l’ús de mascaretes començarà a aplicar-se hui, només es publique. La llei especificarà que només podran usar-se les mascaretes higièniques i quirúrgiques. Les que tinguen vàlvula respiratòria no estan permeses, si no és per a ús professional, tal com ha avançat la consellera. Barceló ha volgut destacar que València és una comunitat autònoma de les que millor està i que, precisament per això, cal un esforç de corresponsabilitat de la ciutadania, la restauració i els locals d’oci per a cuidar dels demés i mantindre’s en una bona situació.

Últimes notícies

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.