Mascareta obligatòria en els espais públics i via pública en tot el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa que ha fet la consellera Ana Barceló este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Tot açò serà excepte en les platges, les piscines i en els espais naturals. I la mesura s’aplicarà independentment de si es pot mantindre la distància social, o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Es multipliquen per 4 els contagis

Tal com ha informat la consellera, tot açò passa perquè els brots no paren de multiplicar-se. I és que ara mateixa ja n’hi ha 20 actius, als que se’ls està fent un seguiment. A demés, la preocupació s’ha disparat ja que s’ha detectat que els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat de 20 a 40 anys. Segons s’ha explicat, hi ha quatre causes principals per esta incidència superior entre els jóvens:

  1. Les festes privades amb amics.
  2. No prendre mesures de seguretat en els locals d’oci.
  3. Ser la franja amb contactes personals més habituals.
  4. No presentar símptomes, cosa que crea una falsa sensació de seguretat.

 

Tot açò ha provocat que a partir d’ara es prenguen mesures més contundents, sense descartar fer-les més estrictes si calguera. Per això, a partir d’ara serà obligatori usar mascareta:

  1. En la via pública.
  2. En els espais a l’aire lliure.
  3. En els espais tancats d’ús públic.
  4. En els espais oberts d’ús públic.

 

Llocs sense obligació de mascareta

Els únics llocs que quedaran sense esta obligació seran les platges i les piscines (una volta dins de l’arena, o en el recinte, i sempre que es mantinga la distància de seguretat de mínim 1 metre i mig) i els espais naturals. A demés, també es recomana l’ús de mascareta en espais tancats privats si les persones no conviuen i no es pot respectar la distància de seguretat. Queden fora d’estes mesures, com abans, aquelles persones que tinguen problemes de salut i els menors de 6 anys.

 

 

El decret que regularà l’ús de mascaretes començarà a aplicar-se hui, només es publique. La llei especificarà que només podran usar-se les mascaretes higièniques i quirúrgiques. Les que tinguen vàlvula respiratòria no estan permeses, si no és per a ús professional, tal com ha avançat la consellera. Barceló ha volgut destacar que València és una comunitat autònoma de les que millor està i que, precisament per això, cal un esforç de corresponsabilitat de la ciutadania, la restauració i els locals d’oci per a cuidar dels demés i mantindre’s en una bona situació.

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.