Mascareta obligatòria en els espais públics i via pública en tot el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa que ha fet la consellera Ana Barceló este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Tot açò serà excepte en les platges, les piscines i en els espais naturals. I la mesura s’aplicarà independentment de si es pot mantindre la distància social, o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Es multipliquen per 4 els contagis

Tal com ha informat la consellera, tot açò passa perquè els brots no paren de multiplicar-se. I és que ara mateixa ja n’hi ha 20 actius, als que se’ls està fent un seguiment. A demés, la preocupació s’ha disparat ja que s’ha detectat que els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat de 20 a 40 anys. Segons s’ha explicat, hi ha quatre causes principals per esta incidència superior entre els jóvens:

  1. Les festes privades amb amics.
  2. No prendre mesures de seguretat en els locals d’oci.
  3. Ser la franja amb contactes personals més habituals.
  4. No presentar símptomes, cosa que crea una falsa sensació de seguretat.

 

Tot açò ha provocat que a partir d’ara es prenguen mesures més contundents, sense descartar fer-les més estrictes si calguera. Per això, a partir d’ara serà obligatori usar mascareta:

  1. En la via pública.
  2. En els espais a l’aire lliure.
  3. En els espais tancats d’ús públic.
  4. En els espais oberts d’ús públic.

 

Llocs sense obligació de mascareta

Els únics llocs que quedaran sense esta obligació seran les platges i les piscines (una volta dins de l’arena, o en el recinte, i sempre que es mantinga la distància de seguretat de mínim 1 metre i mig) i els espais naturals. A demés, també es recomana l’ús de mascareta en espais tancats privats si les persones no conviuen i no es pot respectar la distància de seguretat. Queden fora d’estes mesures, com abans, aquelles persones que tinguen problemes de salut i els menors de 6 anys.

 

 

El decret que regularà l’ús de mascaretes començarà a aplicar-se hui, només es publique. La llei especificarà que només podran usar-se les mascaretes higièniques i quirúrgiques. Les que tinguen vàlvula respiratòria no estan permeses, si no és per a ús professional, tal com ha avançat la consellera. Barceló ha volgut destacar que València és una comunitat autònoma de les que millor està i que, precisament per això, cal un esforç de corresponsabilitat de la ciutadania, la restauració i els locals d’oci per a cuidar dels demés i mantindre’s en una bona situació.

Últimes notícies

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.