28 C
València
Dissabte, 7 juny, 2025

La Generalitat tanca l’oci nocturn de nou

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana ha empitjorat molt en les últimes setmanes. Sobretot si es compraren els casos per Coronavirus a la ciutat de València amb a penes uns mesos. Tant la incidència acumulada com l’índex de Covid-19 a les aigües residuals ha augmentat, per tant, el president de la Generalitat, Ximo Puig i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, han anunciat noves mesures restrictives.

Puig ha anunciat al Palau de la Generalitat davant els mitjans que tancarà l’oci nocturn a partir d’este dissabte i el tancament es mantindrà efectiu fins al 25 de juliol.

“La incidència s’ha multiplicat per 6, ha passat de 40 casos a 240 per cada 100.000 habitants. Sobretot, s’ha generat una explosió a la franja d’edat dels joves. Els ingressos en centres hospitalaris de menors ja ha començat a fer-se vigent, i tenim la certesa que augmentarà en els pròxims dies, per la qual cosa hem decidit prendre mesures dures”, ha explicat.

Per millorar la situació s’incorporaran 400 rastrejadors, 1600 sanitaris nous de reforç en l’època estival i s’intensificarà els controls policials, però així i tot, les mesures restrictives “són necessàries”.

Noves mesures Coronavirus a partir del 10 de juliol

 

Estes són les noves mesures que ha anunciat el president de la Generalitat:

Tancament de l’oci nocturn: només fins a les 0.00 hores es permetrà que els locals d’oci actuen com a restaurant i cafeteria.

El tancament de l’hostaleria s’avança mitja hora i es limita el nombre de comensals a 6 per taula en interior.

Es redueix l’aforament dels espectacles de 6.000 a 4.000 exterior i de 3.000 a 2.000 a interiors.

Estes mesures i entren en vigor el dissabte a les 0.00 hores i estaran vigents fins al 25 de juliol.

Així mateix, el president ha anunciat una nova ajuda de 4 milions d’euros per a l’oci nocturn que intente pal·liar els efectes.

“Demanarem demà la limitació de l’activitat nocturna entre les 0.00 i les 6.00 del matí de manera selectiva per incidència i positivitat. Esta mesura afectaria 40 municipis, però haurem d’esperar a Tribunal Suprem de Justícia (TSJ).

A més se sol·licitarà la limitació de les reunions socials a 10 persones tant en espais oberts com en reunions socials”, ha explicat. Esta sol·licitud es farà efectiva demà davant el TSJ”, ha avançat.

Finalment, el Consell modificarà demà el decret per considerar el botellón com a falta greu i s’avançarà el límit d’horari per vendre alcohol i pal·liar els efectes de les quedades massives.

Últimes notícies

Detingut a Elx després de robar 500 euros amb el mètode de les xinxetes per a distraure a la víctima

Un home va ser detingut a Elx per sostraure 500 euros després d'usar xinxetes per a distraure a la víctima, un mètode conegut com sembra, on es llancen objectes per a desviar l'atenció.

Reobri el Centre Ocupacional de La Torre després de la DANA per a atendre 80 persones amb discapacitat

El Centre Ocupacional de La Torre a València torna a funcionar després de les inundacions per la DANA, oferint servicis a 80 persones amb discapacitat gràcies a suport públic i privat.

Ciutadans es compromet al fet que Alacant no siga sol conegut com a refugi de Mazón

Ciutadans reafirma el seu compromís a Alacant perquè la província no siga únicament reconeguda per ser refugi del president Carlos Mazón, impulsant un nou espai electoral centrat en el municipalisme i millores clau.

Detenen a Quatre Persones a València per Cultivar Marihuana d’Alta Qualitat amb Premis Inclosos

La Policia Nacional arresta a quatre persones a València per cultivar marihuana amb premis per la seua alta qualitat, interceptant 425 plantes i quasi 24 quilos de cànnabis.

Fiscalia sueca acusa adolescent a Alacant d’ordenar assassinats a Escandinàvia

La Fiscalia de Suècia acusa un jove de 16 anys detingut a Alacant de coordinar des d'Espanya assassinats i extorsions a Suècia i Dinamarca mitjançant xarxes socials.

Lactància i ús del xupló, claus per a reduir la mort sobtada del lactant segons pediatres

Un estudi revela que la lactància materna i l'ús del xupló disminuïxen el risc de mort sobtada en bebés. Experts insistixen a millorar l'educació sobre prevenció i reduir exposicions nocives.

A presó un auxiliar d’infermeria acusat d’agressió sexual a ancians a València

Un treballador d'una residència d'ancians a València ha sigut enviat a presó provisional sense fiança després de ser acusat d'agredir sexualment a persones majors i gravar els fets. La investigació seguix oberta per a determinar el nombre exacte de víctimes.

València i Tenerife inauguren la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge per als ‘taronja’ després de cinc triomfs seguits

València Basket i La Llacuna Tenerife obrin semifinals de la Lliga Endesa en un enfrontament inèdit amb avantatge per al València després de cinc triomfs consecutius.