11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Com gestionar amb èxit la família per Nadal

Estem en plenes festes nadalenques, una època en la qual els regals, els bons desitjos i, especialment, les llargues sobretaules són una constant. Estes dates estan repletes de retrobaments amb familiars que pot ser que vegem poc, i mantenir el componiment i l’harmonia sembla, a vegades, tasca complicada. Per això, Psicopartner, l’últim concepte de psicoteràpia i referent en el sector de la salut de la psique, explica en 8 punts com gestionar amb èxit les relacions familiars este Nadal i aconseguir que només es respire bon ambient.

1. Cal acceptar que la família és la que un crea, no de la que un procedeix. Sabent això, es podrà començar a recol·locar a la resta de la família i a organitzar les prioritats. El més senzill són les visites breus i afables (especialment si estem parlant de la família política o de familiars als quals veiem poc).

2. És molt important no tractar de canviar a la família, i en estes dates s’han d’evitar les discussions en la mesura que siga possible. Cal esquivar els temes de política, religió, preferències sexuals i tot allò que puga suscitar opinions oposades.

3. Si parlem de família política, el repartiment equitatiu de les visites i estades en totes dos famílies és molt rellevant, igual que dels diners que s’inverteix en oci i regals amb uns i amb uns altres. Això estalviarà molts ressentiments.

4. És valuós acostumar-se a dir coses boniques a la família política i lloar la bellesa dels bebés de la família. La sinceritat i la veritat cal administrar-les amb molta prudència, bondat i intel·ligència…

5. Cal ser conscients que la bona gestió de la família política passa per la contenció i, a vegades, per la falsedat. No cal ser combatiu, un ha de transformar-se en un aspersor de positivitat i bon rotllo.

6. Gaudir del que es té és important, ja que en la majoria dels casos, la família (siga o no política) està predisposada a voler-nos. A més, tothom té coses bones, cal escoltar la família, aprendre d’ells i divertir-se.

7. Un ha d’estar sempre disponible per a ajudar, si els familiars estan preparant un menjar, per exemple, un ha de col·laborar activament.

8. S’ha d’anar amb compte amb l’alcohol i la cafeïna tan presents en estes dates. Estos són falsos amics i grans ansiògenes, el millor és substituir-los per descafeïnats i succedanis.

Últimes notícies

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.