15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Un ginecòleg diagnostica l’homosexualitat com a malaltia a una jove de 19 anys

 

El Col·lectiu Galactyco ha volgut denunciar el tracte rebut per una jove de 19 anys després d’assistir al ginecòleg de l’hospital públic Reina Sofia, dependent del Servei Murcià de Salut, el passat 4 d’octubre.

 

La jove va acudir a la seua cita ginecològica de rutina i després de ser atesa no podia creure el que estava escrit en l’informe: “Malaltia actual: Homosexual”, així ho havia escrit el doctor que li acabava d’atendre.

“L’Hospital Reina Sofia de Múrcia es lamenta profundament de l’error comés a l’hora de recollir les dades informàtiques en l’informe mèdic per part del ginecòleg que va atendre esta pacient”, ha explicat el centre sanitari.
Després de conéixer els fets, s’han iniciat els tràmits per a rectificar la història clínica, que este dijous s’entregarà a la jove, a qui també se li han demanat disculpes, segons fonts de l’hospital.

La mare de l’afectada, en declaracions a eldiario.es, ha mostrat la seua indignació pel tracte que ha rebut la seua filla i podrà una queixa formal davant el Servei Murcià de Salut (SMS) contra el doctor que va atendre la jove.

 

Col·lectiu GALACTYCO se suma a la denúncia formal

 

En rebre el diagnòstic, la pacient va acudir al col·lectiu Galactyco, que va enviar sengles escrits a la conselleria i al Servei murcià de Salut exigint la rectificació i les disculpes de manera immediata.

A la denúncia també se sumarà el col·lectiu de Gais, Lesbianes, Bisexuals i Trans de Cartagena i Comarca, exigint-los una rectificació “i disculpes de manera immediata a la pacient, així com l’aplicació de la Llei 8/2016 de 27 de maig, que en matèria sanitària, compromet al Govern de Múrcia a garantir un tracte respectuós cap a les persones LGTBI i al fet que els professionals sanitaris actuen amb una formació i informació adequada sobre homosexualitat, bisexualitat, transsexualitat i intersexualitat”

Més casos d’homofòbia

 

Pel que sembla i segons destaca l’associació, no es tracta d’un cas aïllat, sinó que “són ja nombrosos els casos de tracte vexatori que arriben a la nostra Associació per orientació sexual o de gènere, i considerem alarmant, inacceptable i intolerable que en data de hui els professionals dels quals depén un tractament adequat de la nostra salut ignoren les realitats de les persones LGTBI”

Esta associació recorda que des de l’any 1990 va ser retirada per l’OMS l’homosexualitat de la llista de malalties mentals, i, no obstant això, 31 anys després, s’ha donat este cas a Múrcia.

La denúncia del col·lectiu subratlla “la ignorància manifesta amb tints LGTBfòbics que suposa relacionar orientació sexual amb malaltia“.

El secretari regional d’Organització de Podemos a la Regió de Múrcia, Ángel Luis Hernández, ha dit este dimecres que “no hi ha excusa possible que justifique una cosa així”.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.